Peugeot 208 R2
De AutoExpert | 7 Mai, 2012
Peugeot 208 R2
Peugeot nu este un nume nou în motorsport. De fapt, francezii au lăsat mult mai mult decât un simplu nume în istoria raliurilor, modele precum 205 GTi, 205 T16 sau 206 WRC trecând în stadiu de legende ale sporturilor cu motor după ce au zdrobit concurența ani de-a rândul.
În perioada ce a urmat, Peugeot a predat atribuțiile de rallye-master către Citroen, care a păstrat rețeta câștigătoare și a pus-o în aplicare an de an până în prezent. Între timp, urmașul mult apreciatului 206 nu a mai beneficiat de accelași succes comercial, fapt datorat în parte și unei agilități dinamice vizibl mai reduse. Și oricât s-ar lucra la un model de curse, dacă mașina de pornire este slabă, șansele de reușită scad considerabil. Prin urmare, micul 207 RC Rallye nu a făcut prea multe valuri prin competițiile de profil, iar Peugeot a pierdut lupra în fața adversarilor, fie ei și conaționali – vorbind aici despre Renault Clio RS și Citroen DS3.
Dar asta e pe cale să se schimbe, odată cu prezentarea noului Peugeot 208 R2, ce face un salt important pe scara performanței, evoluție subliniată și de sloganul „Re-Generation”.
Și renerarea este vizibilă încă de la primul contact vizual, pentru că 208 R2 duce mai departe designul agresiv al modelului de clasă mică, integrând subtil modificările specifice unui model de competiții.
Cât despre platforma tehnică, 208 R2 folosește un propulsor complet nou, de 1,6 litri, ce dezvoltă 185 CP la 7,800 rot/min, cuplat la o transmisie secvențială cu cinci rapoarte și comandă pe colana de direcție. Mulțumită distribuției variabile VTi, motorul reușește performanțe foarte bune – are o putere litrică de 116 CP/litru –, păstrând în același timp un nivel al emisiilor de carbon și al consumului de carburant comparabile cu ale motorizării ce echipează modele de serie.
Caroseria fost rigidizată și include acum un roll-cage cu o construcție inovatoare, ce asigură o rigiditate sensibil mai bună comparativ cu sistemele similare folosite de ceilalți constructori. În plus, noul model cântărește cu până la 40 kg mai puțin decât 207 RC, iar distribuția maselor pe punți a fost de asemenea îmbunătățită, oferind o dinamică sensibil ameliorată.
Primul 208 R2 construit va fi folosit drept mașină de deschidere în raliul Tour de Course din Franța (10- 12 mai), avându-l la volan pe Stéphane Sarrazin. Primele livrări propriu-zise vor începe spre sfârșitul lui 2012, cu un preț de pornire de 37.500 € pentru kit-ul de conversie și 57.500 € pentru o mașină complet echipată.