Peugeot 3008 vs Nissan Qashqai

De AutoExpert   |  24 Ianuarie, 2010

Distribuie :

Peugeot 3008 vs Nissan Qashqai

Peugeot s-a gândit că Nissan e prea singur pe lume cu mini-crossover-ul Qashqai și i-a pregătit un concurent pe măsură. Tot ce are patru cifre şi un leu pe grilă şi dacă totuşi e Peugeot trebuie să pară mare sau monovolum.Peugeot 3008 şi Nissan Qashqai sunt destul de diferite ca filozofie dacă ne referim la  aspectul exterior şi la cel interior. Totuşi, au un punct comun, au nuanțe de mini SUV. Și dacă Qashqai poate fi atât cu tracțiune pe faţă, cât şi integrală, 3008 este doar cu puntea motoare faţă. De aceea am hotărât să testăm aceste două modele cu monotracţiune şi propulsoare diesel.Dacă pe Qashqai l-am mai văzut, 3008 stă în fața noastră pentru prima dată. Teté-à-tête, Peugeot 3008 ţi se pare cam cocoşat. Şi este. Important rămâne însă faptul că asta nu se simte la drum. Din lateral, maşina are un aspect longilin surprinzător după ce îi cunoşti moaca. Arată impunător. Este legat, bombat şi curbat. Formele corespund design-ului Peugeot. Felicitări pentru îndrăzneala din spate. Vorbim despre stopuri organice. Organice până la sensul de organ intern.

Nissan Qashqai are la prima privire un design mai clasic decât Peugeot 3008. Este adevărat, partea frontală este mai rotunjită ca a maşinii japoneze, iar linia laterală şi mai ales spatele, sunt mult mai reuşite la Nissan Qashqai.Am putea concluziona că o comparaţie între Peugeot 3008 şi Nissan Qashqai nu îşi are rostul, din moment ce par să facă parte din clase diferite, 3008 pare a fi mai mult un monovolum, iar Qashqai se vrea a fi mai mult un SUV.Ei bine, Peugeot 3008 şi Nissan Qashqai sunt, în acest moment, oferte unice în domeniul inferior al crossoverelor.3008 şi Qashqai explorează nişa maşinilor cu valenţe de SUV, dar adaptate traficului urban. Iar dacă vorbim de oraşe cu drumuri proaste, cum e pe la noi, tindem să îi felicităm pe constructori pentru ideea lor. Deși de fapt ei cel mai puțin sau gândit la clientul nostru.

Atât Peugeot 3008, cât şi Nissan Qashqai pot fi considerate, astfel, un fel de alternative la modelele de clasă mică şi compactă, plusând cu un caracter practic mai bine pus în evidenţă, gardă la sol mai mare şi… ah da, tracțiunea integrală poate fi doar la Qashqai. De altfel, o variantă «four-wheel-drive» la 3008 nici nu a intrat în calculele constructorului. Însă pentru ca acest lucru să nu fie o problemă, Peugeot a pregătit un sistem de control al tracţiunii, numit Grip Control, care ajustează electronic comportamentul fiecărei roti în funcţie de suprafaţa pe care se rulează (iarba uda, noroi sau zăpadă). Din păcate maşina din test nu era echipată cu acest sistem, aşa că nu pot să vă spun cât de mult ajută maşina în condiţii de aderenţă scăzută.Dar gata cu vorba, unde-i cheia, ce este înăuntru? Primul în care am urcat este, desigur, 3008.Aici el oferă o consola centrală tipică Peugeot, adică plictisitoare. Versiunile mai dotate pot fi dotatae cu o consolă ce dispune de o serie de butoane, aliniate pe orizontală, care se acţionează sus/jos, ca cele de la bordul elicopterelor. Un alt lucru care m-a deranjat la interior este faptul ca partea de jos a consolei si tunelul dintre scaune sunt foarte late. Astfel este consumat mult spaţiu interior, locurile din faţă fiind destul de strâmte la nivelul picioarelor pentru o maşină de dimensiunile lui 3008. Reprezentanţii Peugeot au spus ca nu s-a putut altfel, având în vedere că în acel spaţiu se află schimbătorul de viteza – pe care au încercat sa-l pună cât mai la îndemână –, frâna de parcare acţionată electronic, plus, evident, spaţiile pentru pahare şi spaţiul de depozitare din cotieră, care de altfel este imens! Însă trecând peste aceste lucruri, interiorul este OK. Daca design-ul exterior nu excelează, partea frontala fiind decenta, cea posterioara aducând a SUV – după cum a fost prezentată de Peugeot, iar aspectul general neavând nimic ieşit din comun, în schimb interiorul este atrăgător per total. Materialele sunt de calitate, finisările te duc cu gândul spre o maşină premium, iar spaţiile de depozitare sunt numeroase.În Qashqai interiorul este mai clasic. În față nu este strâmtat de consola centrală dar și spații de depozitare ea oferă mai puține și mai mici. Poziția la volan este mai clasică iar ergonomia este la nivel. Nu ne-a plăcut profilul scaunelor, care nu oferă o susținere laterală potrivită. Iar volanul este de dimensiuni mai mari decât s-ar dori. Pe banchetă se stă bine, însă spațiu în spate la 3008 este mai mult.

Dar să vedem cum stăm la partea tehnică.După cum am remarcat la început, cele două maşini sunt dotate cu versiunile diesel:  1,6 Hdi de 110 CP pentru 3008, respectiv 1,5 dCi de 106 CP pentru Nissan Qashqai. Deci din nou un mic impas în calea unei lupte directe, deoarece ambele au un volum aproape identic, iar diferența de putere este de doar 4 CP.La prima răsucire a cheii în contact cele două motoare sunt la fel - ambele sunt zgomotoase şi au un ronţăit pregnant. Orice accelerare aduce în habitaclu un zgomot strident, care le va plăcea doar fanilor înrăiţi ai simbolului TDI sau celor care acceptă acest gen de compromis în schimbul consumului mai mic al motorinei faţă de benzină.Din fericire, zgomotul motorului nu este acompaniat de alte vibraţii, ale volanului sau schimbătorului ori plasticelor bordului.Am ajuns si la comportamentul dinamic. La început eram sceptic, dar după ce am condus maşina am rămas impresionat de modul în care se comportă la drum. Ţinuta la drum este cu siguranţă un punct forte al lui 3008, la dimensiunile sale acesta înclinându-se puţin pe viraje – si credeţi-mă că viraje au fost multe.

Aşadar, maşina stă bine pe drum si la viteze de peste 100 km/h, iar direcţia are un răspuns normal – nimic ieşit din comun.Qashqai oferă un confort mai bun la drum lung, având suspensii ceva mai moi, care însă nu duc la un ruliu aşa de mare cum ne-am fi aşteptat. Este adevărat, maşina se înclină dacă te tentează să adopţi un stil sportiv, dar nu exagerat sau periculos, însă cauciucurile încep să șuiere mai devreme, prevenind șoferul că este aproape de limită.Pare o variabilă care nu are cum să intre în ecuaţie, deoarece 3008 şi Qashqai fac o bună figură pe şoselele asfaltate. Din acest motiv și încă din cauza anvelopelor de asfalt un ne-am aventurat cu intrarea pe teren accidentat.

Testul frânelor ne-a arătat că 3008 se oprește mai bine, însă ABS-ul intrând în lucru sperie șoferul cu vibrații mai mari în comparație cu Qashqai. La Nissan nu ne-a plăcut pedala de frânare, care la un moment necesită o forță mai mare de apăsare, însă sistemul de antiblocare al frânelor intră în lucru mai inteligent și permite cauciucurilor să-și facă lucrul pe deplin.Deci ce am alege noi? Nu știm. Deoarece aceste două mașini fac parte dintr-o clasă de SUV-uri de oraș, desigur Peugeot oferă o caroserie mai monovoluminoasă, să-i zicem așa, iar Nissan este mai SUV. De unde şi spațiul este respectiv mai mic. Iar ceea ce ține de drive, nu am spune că l-am pune pe cineva dintre ei în față. Deși 3008 ne-a plăcut mai mult, dar cu foarte puțin. Deci, decizia vă aparține cum spune acea publicitate. Dar să nu uitați că Qashqai mai poate fi și cu tracțiunea integrală.

Recomandate:

Renault rescrie regulile eficienței. Un concept a parcurs peste 1.000 km cu o singură încărcare, la viteze de autostradă - Photo
Noutăți
Renault rescrie regulile eficienței. Un concept a parcurs peste 1.000 km cu o singură încărcare, la viteze de autostradă

La final de an, Renault bifează o performanță care mută atenția de la viteză pură la eficiență extremă. Constructorul francez a reușit să parcurgă peste 1.000 de kilometri fără reîncărcare cu un

Inna
La un pas să ardă de viu în automobilul propriu. 2 bărbați au incendiat un Mercedes, în timp ce în interior se afla proprietarul - Photo
Sociale
La un pas să ardă de viu în automobilul propriu. 2 bărbați au incendiat un Mercedes, în timp ce în interior se afla proprietarul

Un bărbat de 51 de ani a fost la un pas distanță să ardă de viu în automobilul său. Cazul a avut loc în aproprierea localității Tudora, raionul Ștefan Vodă. Potrivit PulsMedia, bărbatul ar

Inna
(FOTO) A nins în nordul și centrul țării. Drumarii au intervenit pentru a combate lunecușul - Photo
Sociale
(FOTO) A nins în nordul și centrul țării. Drumarii au intervenit pentru a combate lunecușul

În nordul și centrul țării au fost precipitații sub formă de lapoviță și ninsoare. În această ordine de idei, drumarii au intervenit pe traseele naționale pentru a combate lunecușul, dar ș

Inna
Europenii rămân la aceleași preferințe. În acest an, Volkswagen, iarăși, a fost cel mai solicitat brand auto - Photo
Noutăți
Europenii rămân la aceleași preferințe. În acest an, Volkswagen, iarăși, a fost cel mai solicitat brand auto

În primele 11 luni ale anului curent, Volkswagen a fost cea mai solicitată marcă pentru europeni. Potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile, europenii au înmatriculat pes

Inna
Traficul rutier în centrul capitalei va fi sistat astăzi. Transportul va fi redirecționat pe străzile adiacente - Photo
Sociale
Traficul rutier în centrul capitalei va fi sistat astăzi. Transportul va fi redirecționat pe străzile adiacente

Astăzi, începând cu ora 13:00, va fi sistat traficul rutier pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, în perimetrul str. A. Pușkin - str. Mitropolit G. Bănulescu - Bodoni. Măs

Inna
România inaugurează încă 57 de kilometri din Autostrada A7. De la București, până la Adjud, mergi doar pe autostradă! - Photo
Sociale
România inaugurează încă 57 de kilometri din Autostrada A7. De la București, până la Adjud, mergi doar pe autostradă!

Un alt segment din Autostrada A7 a fost inaugurat marți, pe 23 decembrie. Este un tronson de 57 de kilometri, care leagă Focșani de Adjud și face parte din autostrada care va uni București cu pun

Inna