Peugeot 301, imagini şi detalii tehnice
De AutoExpert | 13 Iulie, 2012
Peugeot 301, imagini şi detalii tehnice
O mică surpriză din partea celor de la Peugeot, care ne oferă primele imagini cu noua lor berlină de buget, 301, care, de altfel, dă startul unei noi politici de denumire a maşinilor Peugeot.
La Salonul Auto Paris 2012, cei de la Peugeot vor avea o premieră mondială nu neapărat extraordinară, dar de o foarte mare importanţă din punct de vedere al vânzărilor pe cât mai multe pieţe. Este vorba despre Peugeot 301, o maşină de buget (dar nu low-cost), care se adresează clienţilor care îşi doresc o maşină familistă normală, de bună calitate, dar la un preţ rezonabil.
Din punct de vedere dimensional (lungime de 4,44 metri, ampatament de 2,65 metri şi portbagaj de 640 de litri), Peugeot 301 se anunţă drept un rival direct al noilor Skoda Rapid şi Seat Toledo, modelul francez urmând a umple golul dintre mica berlină Peugeot 206 Sedan (care nu se mai vinde pe pieţele europene) şi modelul de clasă medie Peugeot 508.
Designul interior va miza şi el pe un stil moderat, dar clienţii vor fi gratulaţi cu o bună calitate a fabricaţiei, precum şi cu dotări de confort precum aer condiţionat automat, sistem audio cu Bluetooth sau senzori de parcare. În privinţa motorizărilor, Peugeot 301 se va baza pe micul 1.2 VTi pe benzină, de 71 CP, precum şi pe un 1,6 de 115 CP, iar la capitolul diesel vom avea parte de un HDi de 1,6 litri şi 92 CP. Maşina va avea tren de rulare ranforsat, capabil să facă faţă drumurilor proaste din această zonă, portbagajul are nu mai puţin de 640 de litri (!), spaţiul pentru genunchi, umeri şi coate e la cele mai bune niveluri din segment (121 mm pentru genunchi, 1409/1395 mm pentru umeri faţă/spate), iar ampatamentul - cel mai mare din segment - va asigura atât o ţinută de drum corectă cât şi un interior spaţios.
Peugeot a avut grijă şi de fiabilitate. Astfel, un număr mare de subansambluri sunt prevăzute cu asamblări filetate pentru a rezista în timp la vibraţii, habitaclul este dublu etanşat pentru a ţine departe praful şi umiditatea, sistemul de climatizare este supra dimensionat pentru a face faţă temperaturilor extreme, iar pentru zonele reci se poate comanda parbriz cu zona inferioară încălzită.
Preţurile le vom afla cu ocazia Salonului Auto Paris 2012, dar ştim că noul Peugeot 301 urmează a fi asamblat în fabrica spaniolă de la Vigo, principalele pieţe auto vizate fiind Europa Centrală şi de Est (deci şi România), Turcia, Rusia, Ucraina, Grecia, Orientul Mijlociu, Africa şi unele ţări din America de Sud.
Totodată, Peugeot 301 dă startul unei noi politici privind denumirea modelelor Peugeot, în care prima cifră ne arată clasa din care face parte maşina, la mijloc sunt un zero sau două zerouri, în funcţie de categorie (autoturism obişnuit sau crossover / SUV), iar ultima cifră indică segmentul: de exemplu, 1 reprezintă modelele din segmentele inferioare, iar indicativul maxim va fi 8.