Picasso PS-01 - supercarul dezvoltat de elvețieni care promite 600 CP și o masă de doar 900 kg
De Sergiu | 13 Ianuarie, 2021
Delectați-vă ochii cu acest Picasso! Nu vorbim de celebrul pictor și nici de vreo lucrare de-a sa, ci de o creație a unei mici entități din Elveția, care vrea să scoată la lumina zilei o mașină de performanță ce promite performanțe promițătoare.
Numit PS-01, acest supercar pare atât ușor, dar și agresiv la aspect! Dezvoltat în Lugano, Elveția, acesta se bazează pe o platformă ultra-ușoară. Drept urmare, mașina ar trebui să cântărească când va fi finisată doar 900 kg!
Supercarul se află la moment în faza de dezvoltare. Din spusele oficialilor companiei, obiectivul inginerilor este de a atinge un raport putere-greutate optim. Strategia tinerei companii a fost punctată astfel: „Precizie elvețiană, imaginație italiană și tehnologie mondială”.
Din imagini vedem că partea posterioară este realizată într-o formă arcuită, iar liniile fluide ar trebui să-l facă extrem de aerodinamic. De o reală importanță sunt și elementele aerodinamice speciale, care nu doar măresc forța de apăsare, dar au și rol funcțional în răcirea motorului, direcționând către acesta fluxurile de aer. Constructorul a descris mașina ca fiind „modelată de vânt”. Judecând după imagini, mașina pare să aibă faruri LED.
Careva specificații tehnice oficiale ale supercarului elvețian nu au fost împărtășite, dar se așteaptă ca acesta să utilizeze un motor V6 twin-turbo care dezvoltă 600 CP, ce ar proveni, dintr-o mașină de performanță italiană extrem de cunoscută. Vin să completeze imaginea transmisia Sadev, suspensia custom made de la Ohlins, dar și frâne Carbo Brake.
Judecând după amplasamentul general al mașinii, acesta va fi dotat cu scaunde de curse montate destul de jos, pentru a îmbnătăți manevrabilitatea, o trăsătură crucială pentru mașinile de performanță ușoare.
Construcția caroseriei este inspirată de mașinile de curse LMP2, fiind realizată din fibră de carbon și materiale compozite, garantul unei mase ușoare, dar și a rezistenței. Nu vă așteptați la mașini produse la scară industrială; constructorul a spuc că rămâne fidel asamblării manuale, de serie mică. Unele surse menționează că deja au fost comandate două unități.