Pistoanele contra cilindrilor
De AutoExpert | 12 Noiembrie, 2009
Pistoanele contra cilindrilor
Deşi am intrat deja în era motoarelor electrice, iată că unii nu renunţă la ideile inovatoare din domeniul motoarelor clasice. Firma EcoMotors a gândit un nou sistem, foarte interesant. Botezat OPOC (Opposed-Piston Opposed-Cylinder, în traducere "pistoane opuse, cilindri opuşi), noul tip de motor propus de cei de la EcoMotors se bazează tot pe sistemul cilindru-piston-bielă-arbore cotit, însă într-o altă configuraţie: doi cilindri şi patru pistoane. Cum aşa? Simplu. Inginerii de la EcoMotors au realizat un motor cu doi cilindri opuşi (în stil boxer), în care funcţionează câte două pistoane. Este vorba de un motor în 2 timpi, în fiecare cilindru cele două pistoane-pereche mişcându-se în sens invers unul faţă de celălalt - practic, camera de combustie se află între cele două pistoane, iar capul cilindrilor, supapele şi sistemul de distribuţie aferent sunt eliminate. Un alt mare avantaj al acestui motor se referă la gabaritul şi performanţele sale - de exemplu, pentru proiectul EM100, masa este de circa 135 kg, în timp ce puterea teoretică este de 325 CP/3.500 rpm, iar cuplul maxim de 899 Nm/2.100 rpm. Toate acestea în condiţiile unor dimensiuni specifice unui motor de maşină de oraş.