Porsche Driving Experience

De AutoExpert   |  5 Iunie, 2013

Distribuie :

Porsche Driving Expirience

Şi nu contează ce automobil ai, Panamera, Boxter, Cayenne sau 911. Crede-mă, experienţa pe care o vei obţine, merită fiecare euraş.

Text: Andrei TABUICĂ

Foto: Andrei TABUICĂ şi Porsche-Media

Există diferite cursuri de pilotaj, atât pentru începători, cât şi pentru avansaţi. În program sunt incluse atât ore de teorie, cât şi ore practice, structurate pe trei nivele de experienţă: Precision, Performance şi Master. În Europa sunt câteva poligoane Porsche pe care proprietarii îşi pot încerca automobilele pe asfalt.

Am fost la Hungaroring, circuitul de Formula 1 de lângă Budapesta, unde am petrecut 2 zile cu cei mai tari instructori Porsche. Nu am testat maşinile extremale de curse ci am condus toate modelele de serie. Începând de la Cayenne-ul pe care îl poţi întâlni în fiecare zi pe străzile Chişinăului şi până la fiorosul 911. Pe acest circuit au pilotat Nigel Mansell, Ayrton Senna, Damon Hill, Michael Schumacher, Fernando Alonso şi Jenson Button semnând curse memorabile, pline de clipe fascinante care fac temelia unui sport iubit în toată lumea!

Hungaroring a fost moştenit din perioada sovietică, iar în 2003 a fost reconstruit. Lungimea circuitului este de 4.3 km pe care poţi atinge o viteză maximă de 320 km/h. Lucru pe care l-am şi făcut, însă nu înainte de partea teoretică.

Ea este obligatorie, fără de ea accesul pe circuit este interzis. În timpul acestor ore, înveţi toate subtilităţile referitoare la pilotarea unui Porsche – de la folosirea launch control-ului la sistemele de siguranţă ale automobilului. Înveţi cum trebuie să treci virajele şi cum să foloseşti greutatea automobilului pentru a intra mai repede în curbă. Evident, e doar teorie care trebuie întărită cu lecţii practice. Lucru pe care nu am ezitat să-l fac.

Pe circuit poţi conduce o maşină în derapare, poţi afla cum funcţionează sistemele de siguranţă şi care este limita modelului respectiv. O experienţă foarte utilă nu doar pentru cei care au un Porsche. Am început cu cel mai mic membru al familiei, Boxster. Deşi este mezinul familiei, s-a dovedit foarte agil. Boxster S poate fi considerat cel mai tare roadster din lume. Se lipeşte de asfalt ca o pisică gata de atac. Chiar şi cu ESP-ul deconectat, automobilul a demonstrat că este un etalon în clasa sa. Lecţiile de teorie nu au fost în zadar. După câteva ture, primul lucru pe care l-am apreciat nu a fost suspensia, motorul sau cutia de viteze ci frânele! Atunci când frânezi de la 150 la 5 km/h de mai multe ori la rând, începi să apreciezi ingineria germană. Şi încă ceva, ştiţi ce-mi place la astfel de cursuri?… că nu trebuie să ţii cont de uzura cauciucurilor, a automobilului sau de consumul de carburant. Plăcerea este maximă când apeşi pedala de acceleraţie până în podea. Atunci când conduci maşina proprie, eşti foarte migălos. Te gândeşti, “oare ce se va întâmpla cu maşina după câteva ore de şofat?”.

Dacă e un Porsche, nu se va întâmpla nimic. Dacă launch control-ul la Ferrari este limitat la 10 porniri consecutive, la Porsche poţi porni din loc cu launch control-ul activ de 100 ori consecutiv!!! Nici un alt producător din lume nu oferă o asemenea rezistenţă şi, de ce nu, fiabilitate!

După Boxster a urmat Panamera, cel mai sportiv automobil premium. Cel mai mult m-a impresionat suspensia. Să conduci o limuzină pe un circuit de Formula 1 cu 250 km/h, să intri în derapare controlată şi să abordezi curbele cu uşurinţă şi, totodată să te bucuri de confortul unui S-Klasse este o senzaţie de neuitat. Porsche 911 a adus un evantai nou de senzaţii. După câteva ture, când ai curajul să nu pişti frâna în virajul pe care acum l-ai luat perfect, la câţiva milimetri de vibrator, cu acceleraţia la podea, te simţi în al nouălea cer al piloţilor de curse!

A fost cireaşa de pe tort după câteva ore de distracţie. Ce să vă zic, anume aici, pe circuit, îţi dai seama că automobilul pe care îl vezi pe străzi şi care pare cool, frumos şi sport, în doar câteva secunde se poate transforma într-o fiară sălbatică!

Concluzie:

După o zi de şofat am obosit un pic, dar a fost o oboseală plăcută. Experienţa şi cunoştintele pe care le-am obţinut îmi permit să cunosc mai bine acest automobil. Lucru pe care îl recomand şi pe care din păcate nu-l cunosc mulţi dintre proprietarii unui Porsche.

 

Recomandate:

BMW Z4 rămâne în producție: decapotabila bavareză rămâne în ofertă până în 2026 - Photo
Noutăți
BMW Z4 rămâne în producție: decapotabila bavareză rămâne în ofertă până în 2026

BMW Z4, decapotabila emblematică din gama constructorului german, va rămâne în producție mai mult decât fusese planificat inițial. Potrivit surselor citate de BMW Blog, modelul va co

Inna
Drumuri mai bune în Moldova. Guvernul alocă 1 miliard de lei în plus pentru reabilitarea infrastructurii rutiere - Photo
Noutăți
Drumuri mai bune în Moldova. Guvernul alocă 1 miliard de lei în plus pentru reabilitarea infrastructurii rutiere

Guvernul a decis să majoreze bugetul pentru infrastructura rutieră, suplimentând Fondul Rutier cu 1 miliard de lei, ajungând la un total de aproape 2.7 miliarde de lei pentru anul 202

Inna
Criză de gaz în regiunea transnistreană. Metan-Auto oprește livrările fără avertisment - Photo
Sociale
Criză de gaz în regiunea transnistreană. Metan-Auto oprește livrările fără avertisment

Toate benzinăriile Metan-Auto din regiunea transnistreană au suspendat vânzările de gaz lichefiat pentru populație, alimentarea fiind permisă doar structurilor speciale. Începân

Inna
(FOTO) Honda Civic Type R Ultimate Edition. Ultima suflare a legendarului hot hatch în Europa - Photo
Noutăți
(FOTO) Honda Civic Type R Ultimate Edition. Ultima suflare a legendarului hot hatch în Europa

Honda încheie un capitol important din istoria sa auto pe piața europeană, prin lansarea unei ediții limitate a celui mai performant model compact din portofoliu. Noua Honda Civic Type R Ultimat

Inna
Guvernul a aprobat exproprierea unor terenuri din 11 raioane pentru extinderea unor drumuri - Photo
Sociale
Guvernul a aprobat exproprierea unor terenuri din 11 raioane pentru extinderea unor drumuri

Guvernul a aprobat un proiect important ce prevede exproprierea mai multor terenuri situate în apropierea localităților din 11 raioane ale țării. Măsura este esențială pentru demararea lucrărilo

Inna
Porsche 963 RSP: supercarul unicat derivat din mașina de anduranță 963, pregătit să cucerească Le Mans - Photo
Noutăți
Porsche 963 RSP: supercarul unicat derivat din mașina de anduranță 963, pregătit să cucerească Le Mans

Înaintea legendarei curse de 24 de ore de la Le Mans, Porsche a prezentat în premieră 963 RSP, o mașină cu totul specială – un model de stradă derivat direct din prototipul de andura

Inna