Porsche Driving Experience

De AutoExpert   |  5 Iunie, 2013

Distribuie :

Porsche Driving Expirience

Şi nu contează ce automobil ai, Panamera, Boxter, Cayenne sau 911. Crede-mă, experienţa pe care o vei obţine, merită fiecare euraş.

Text: Andrei TABUICĂ

Foto: Andrei TABUICĂ şi Porsche-Media

Există diferite cursuri de pilotaj, atât pentru începători, cât şi pentru avansaţi. În program sunt incluse atât ore de teorie, cât şi ore practice, structurate pe trei nivele de experienţă: Precision, Performance şi Master. În Europa sunt câteva poligoane Porsche pe care proprietarii îşi pot încerca automobilele pe asfalt.

Am fost la Hungaroring, circuitul de Formula 1 de lângă Budapesta, unde am petrecut 2 zile cu cei mai tari instructori Porsche. Nu am testat maşinile extremale de curse ci am condus toate modelele de serie. Începând de la Cayenne-ul pe care îl poţi întâlni în fiecare zi pe străzile Chişinăului şi până la fiorosul 911. Pe acest circuit au pilotat Nigel Mansell, Ayrton Senna, Damon Hill, Michael Schumacher, Fernando Alonso şi Jenson Button semnând curse memorabile, pline de clipe fascinante care fac temelia unui sport iubit în toată lumea!

Hungaroring a fost moştenit din perioada sovietică, iar în 2003 a fost reconstruit. Lungimea circuitului este de 4.3 km pe care poţi atinge o viteză maximă de 320 km/h. Lucru pe care l-am şi făcut, însă nu înainte de partea teoretică.

Ea este obligatorie, fără de ea accesul pe circuit este interzis. În timpul acestor ore, înveţi toate subtilităţile referitoare la pilotarea unui Porsche – de la folosirea launch control-ului la sistemele de siguranţă ale automobilului. Înveţi cum trebuie să treci virajele şi cum să foloseşti greutatea automobilului pentru a intra mai repede în curbă. Evident, e doar teorie care trebuie întărită cu lecţii practice. Lucru pe care nu am ezitat să-l fac.

Pe circuit poţi conduce o maşină în derapare, poţi afla cum funcţionează sistemele de siguranţă şi care este limita modelului respectiv. O experienţă foarte utilă nu doar pentru cei care au un Porsche. Am început cu cel mai mic membru al familiei, Boxster. Deşi este mezinul familiei, s-a dovedit foarte agil. Boxster S poate fi considerat cel mai tare roadster din lume. Se lipeşte de asfalt ca o pisică gata de atac. Chiar şi cu ESP-ul deconectat, automobilul a demonstrat că este un etalon în clasa sa. Lecţiile de teorie nu au fost în zadar. După câteva ture, primul lucru pe care l-am apreciat nu a fost suspensia, motorul sau cutia de viteze ci frânele! Atunci când frânezi de la 150 la 5 km/h de mai multe ori la rând, începi să apreciezi ingineria germană. Şi încă ceva, ştiţi ce-mi place la astfel de cursuri?… că nu trebuie să ţii cont de uzura cauciucurilor, a automobilului sau de consumul de carburant. Plăcerea este maximă când apeşi pedala de acceleraţie până în podea. Atunci când conduci maşina proprie, eşti foarte migălos. Te gândeşti, “oare ce se va întâmpla cu maşina după câteva ore de şofat?”.

Dacă e un Porsche, nu se va întâmpla nimic. Dacă launch control-ul la Ferrari este limitat la 10 porniri consecutive, la Porsche poţi porni din loc cu launch control-ul activ de 100 ori consecutiv!!! Nici un alt producător din lume nu oferă o asemenea rezistenţă şi, de ce nu, fiabilitate!

După Boxster a urmat Panamera, cel mai sportiv automobil premium. Cel mai mult m-a impresionat suspensia. Să conduci o limuzină pe un circuit de Formula 1 cu 250 km/h, să intri în derapare controlată şi să abordezi curbele cu uşurinţă şi, totodată să te bucuri de confortul unui S-Klasse este o senzaţie de neuitat. Porsche 911 a adus un evantai nou de senzaţii. După câteva ture, când ai curajul să nu pişti frâna în virajul pe care acum l-ai luat perfect, la câţiva milimetri de vibrator, cu acceleraţia la podea, te simţi în al nouălea cer al piloţilor de curse!

A fost cireaşa de pe tort după câteva ore de distracţie. Ce să vă zic, anume aici, pe circuit, îţi dai seama că automobilul pe care îl vezi pe străzi şi care pare cool, frumos şi sport, în doar câteva secunde se poate transforma într-o fiară sălbatică!

Concluzie:

După o zi de şofat am obosit un pic, dar a fost o oboseală plăcută. Experienţa şi cunoştintele pe care le-am obţinut îmi permit să cunosc mai bine acest automobil. Lucru pe care îl recomand şi pe care din păcate nu-l cunosc mulţi dintre proprietarii unui Porsche.

 

Recomandate:

Audi deschide un nou capitol în istoria motorsport și oferă mașini de curse istorice colecționarilor pasionați - Photo
Motorsport
Audi deschide un nou capitol în istoria motorsport și oferă mașini de curse istorice colecționarilor pasionați

Audi a lansat un nou program dedicat entuziaștilor motorsportului: Audi Sport Racing Legends. Inițiativa își propune să pună la dispoziția unui număr restrâns de clienți modele autentice d

Inna
(VIDEO) Accident tragic în România. Trei moldoveni și-au pierdut viața, alți cinci au fost răniți - Photo
Accidente
(VIDEO) Accident tragic în România. Trei moldoveni și-au pierdut viața, alți cinci au fost răniți

 Un grav accident rutier s-a produs în dimineața zilei de luni, 7 aprilie, în județul Cluj, România. Trei persoane, din Republica Moldova, și-au pierdut viața, iar

Inna
Stellantis reacționează la noile tarife de import din SUA: mii de concedieri și oprirea producției în mai multe fabrici - Photo
Noutăți
Stellantis reacționează la noile tarife de import din SUA: mii de concedieri și oprirea producției în mai multe fabrici

Introducerea unor tarife comerciale mai stricte în SUA a generat primele efecte în industria auto globală. Stellantis, unul dintre cei mai mari producători auto la nivel mondial, anunță mă

Inna
SEAT în impas: fără modele noi și cu un viitor electrificat tot mai incert - Photo
Noutăți
SEAT în impas: fără modele noi și cu un viitor electrificat tot mai incert

Brandul spaniol SEAT traversează o perioadă tensionată, marcată de incertitudine și lipsa unor direcții clare privind viitorul său în industria auto. Problemele întâmpinate în

Inna
Audi anunță debutul noii generații A6 Sedan: prezentarea oficială va avea loc pe 15 aprilie - Photo
Noutăți
Audi anunță debutul noii generații A6 Sedan: prezentarea oficială va avea loc pe 15 aprilie

 Audi se pregătește să dezvăluie noua generație A6 Sedan, model care va intra în competiție directă cu BMW Seria 5 și Mercedes-Benz Clasa E. Producătorul german a publicat primele imagi

Inna
Un producător danez a instalat cel mai puternic V12 pe o mașină de stradă - Photo
High Tech
Un producător danez a instalat cel mai puternic V12 pe o mașină de stradă

 Producătorul danez Zenvo Automotive a finalizat construcția primului exemplar al motorului „Mjolner”, o unitate impresionantă care promite performanțe de top în segmentul h

Inna