Porsche Performance Drive: prima etapă - Chişinău-Bukovel

De AutoExpert   |  10 Iunie, 2013

Distribuie :

Porsche Performance Drive: prima etapă - Chişinău-Bukovel

Precum v-am informat deja, Porsche Performance Drive este o competiţie ce pune accent pe condusul eficient şi economia de carburant. Noi, echipa Moldova din care face parte şi AutoExpert, ne-am pornit din Chişinău la ora 9:14. La 12:14 trebuia să ajungem la Criva, primul ceck-point. Traseul etapei I-a a fost parcurs rapid datorită drumurilor relativ bune şi libere. Însă, ajungând la destinaţie, am fost penalizaţi pentru că am venit cu 1 minut mai devreme. Apoi, am trecut vama cu un tempou rapid, iar după vamă s-a dat startul etapei a II-a.

De la vamă trebuia să ajungem în Bukovel în 3,45 ore. De menţionat că, în Ucraina, am fost întâmpinaţi de drumuri într-o stare extrem de nesigură plus o ploaie cu grindină din cauza căreia cursa s-a transformat într-una de anduranţă. Însă chiar şi în astfel de condiţii, am reuşit să ne încadrăm în timp şi am înregistrat un consum mediu de 8,14 l la 100 km parcurşi. Ucrainenii ne-au întrecut datorită faptului că au avut cel mai mic consum, 7,95 l, însă aşa cum am fost penalizaţi, ungurii, chiar şi înregistrând consumul 8,22 l, s-au clasificat pe locul al II-lea, echipa Moldova clasificându-se doar pe locul al III-lea. Restul clasamentul nu a fost încă publicat.

Urmează o zi dedicată off-road-ului pe un traseu amenajat în apropierea staţiunii Bukovel. Pe parcurs, vom reveni şi cu alte amănunte.

Regulamentul competiţiei Porsche Performance Drive 2013:

Fiecare maşină pleacă pe traseu la o oră anume (maşinile au două minute între ele la start) şi trebuie să ajungă la destinaţie după un timp prestabilit. Fiecare minut în minus sau în plus atrage penalizări pentru fiecare echipaj înscris în concurs. Pare simplu, dar nu e chiar aşa. Trebuie să îţi reglezi ritmul de mers pentru a te încadra în timpul alocat, dar în acelaşi timp trebuie să consumi cât mai puţină motorină. Rezervoarele sunt sigilate în fiecare dimineaţă, iar la finalul zilei sunt reumplute pentru a calcula cantitatea de carburant utilizată. Pentru a face competiţia mai interesantă, rezervoarele sunt umplute de un membru al unei echipe adverse.