Povestea din spatele lui Lamborghini Aventador J

De AutoExpert   |  16 Martie, 2012

Distribuie :

Povestea din spatele lui Lamborghini Aventador J

Nu trebuie să fii mare cunoscător într-ale istoriei ca să știi că Roma nu a fost construită într-o singură zi, dar ți-a trecut prin minte că Aventador J – roadsterul atroce prezentat de Lamborghini săptămâna trecută care a îngenunchiat efectiv publicul prezent la Geneva – a fost copt de la zero în doar șase săptămâni?

După ce ne-am adunat toți mandibulele de pe jos – pentru că asta a fost reacția generală atunci când Lamborghini a dezvelit năucitorul J, ușurat de plafon și parbriz – am reușit să obținem un interviu exclusiv cu designerul Filippo Perini pentru povestea completă a celui mai scund Lambo din istorie. Nu greșim cu nimic când spunem că tipul părea puțin grăbit. Iată și de ce...

Chiar dacă Aventador J a fost bănuit încă de la început că a fost comandat de un client foarte înstărit, Perini a dezvăluit că modelul a fost conceput în totalitate de echipa Lamborghini din inițiativa luiStephan Winkelmann, care le-a cerut să vină cu ceva special pentru Geneva. În spiritul Lamborghini, acest proiect trebuia să se materializeze într-un timp cât mai scurt.

„Eram în 24 ianuarie când domnul Winkelmann ne-a cerut să facem ceva pentru Geneva”, ne-a spus Perini. „O coală albă. Faceți ce vreți. Așa că am desenat această mașină într-un weekend...”

Asta înseamnă că au avut la dispoziție doar o lună și jumătate ca să aducă mașina de la primele schițe la realitate: celor mai multe companii nu le-ar ajunge acest timp ca să se decidă asupra nivelului de amortizare a unui buton de pe planșa de bord.

Acest interval temporal este cu atât mai uluitor când luăm în calcul faptul că J este mai mult decât un Aventador cu plafon decupat. Doar partea frontală (capota, aripi și faruri) au rămas de la mărețul coupé Lamborghini; în rest, fiecare segment este complet nou.

Partea frontală este marcată de un priză de aer imensă, acoperită de o aripă aerodinamică, în timp ce difuzorul posterior a fost supradimensionat și încolțit de o artilerie de patru evacuări malefice (imaginați-vă cum urlă). Panourile din stică ce acopereau motorul în cazul coupéului Aventador au dispărut, iar în locul acestora a răsărit o pereche de cocoașe discrete și două bretele din fibră de carbon pentru asigurarea rigidității. Rolul oglinzii retrovizoare este jucat de acel „periscop” ancorat la bază de caroseria mașinii. Pură demență inginerească.

Șase săptămâni. Și nu uitați că acesta nu este un simplu concept: Aventador J este omologat pentru circulația pe drumurile publice din Italia (nu suntem siguri cum se desfășoară procesul de omologare al unui model unicat în Italia, dar ne imaginăm ceva de genul: „Da, este un masiv Lamborghini roșu fără acoperiș. Ceva probleme? Nu? Perfect...”).

Încă dinaintea dezvelirii de la Geneva, unicul exemplar J a fost deja vândut către un personaj anonim, cel mai probabil un entuziast la mărcii Lamborghini deloc sărac.

„Dommnul Winkelmann îi cunoaște personal pe cei mai importanți clienți ai noștri” a spus Perinl. „Unul dintre primii oameni cărora le-a fost prezentat proiectul a fost interesat de mașină. După un minut ne trimisese deja banii.”

Ei bine, ce om de afaceri care se respectă nu are în cont 1,75 milioane de lire sterline (plus taxe) numai buni de investit în plăcerile vieții? Acum ne întrebăm: Au luat-o prețurile supercarurilor pe o pantă ascendentă în ultima perioadă sau Lamborghini a cerut un preț de-a dreptul ridicol pentru cel mai radical model unicat de la Jota anilor `70 încoace?

Acronimul „J” nu este întâmplător. Chiar dacă Lamborghini spune că acest sufix se referă lareglementarea FIA denumită „Appendix J” – care adună la un loc toate specificațiile tehnice ale mașinilor sport și condițiile de omologare –, aceasta este clar o minciună. Este o prescurtare de la „Jota”, taurul de curse bazat pe Miura, care și după atâtea decenii rămâne cea mai extremistă creație Lamborghini.

„Mi-am dorit dintotdeaună să fac ceva cu numele Jota”, ne-a spus Perini. „Inspirația vine din trecut, iar Jota este un adevărata moștenire a companiei noastre.”

Un succesor pe măsură? O excentricitate de unu-virgulă-șapte-milioane-de-lire-plus-taxe? Sau pur și simplu cea mai explicită interpretare a pornografiei auto din această decadă? Pentru întreagaistorie din spatele lui Aventador J – și o galerie foto ce vă va provoca furnicături până în vârfurile degetelor, răsfoiți revistele din lunile următoare. Nu vă putem spune exact ce urmează, așa că lăsăm suspansul să-și intre în drepturi. Răbdare...

Recomandate:

Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului - Photo
Sociale
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului

Vânzările de mașini noi în Europa au înregistrat o creștere simbolică de doar 0.1% în octombrie, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. În total, au

Inna
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă - Photo
Life Style
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă

Fanii LEGO și pasionații de Formula 1 au motive de bucurie! Începând cu 1 martie 2025, LEGO va lansa o serie exclusivă de seturi de construcție, dedicate monoposturilor din Formula 1. Pent

Inna
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7 - Photo
Noutăți
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7

Volkswagen Polo își păstrează locul în gama producătorului german, pregătindu-se pentru o actualizare importantă în 2025. Deși zvonurile despre o posibilă retragere de pe piață au lu

Inna
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere - Photo
Sociale
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere

Săptămâna trecută, constructorii sud-coreeni au anunțat o rechemare masivă, care afectează peste 200.000 de vehicule electrice. Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului

Inna
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor - Photo
Sociale
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor

Volkswagen trece printr-o criză fără precedent de la scandalul Dieselgate, fiind nevoită să ia măsuri drastice pentru a-și reduce costurile operaționale. Thomas Schafer, directorul general al mărcii g

Inna
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum - Photo
Noutăți
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum

Toyota Celica, legendarul coupe japonez de performanță, ar putea reveni pe piață în viitorul apropiat. Potrivit publicației japoneze Best Car, Hiroki Nakajima, director de tehnologie al Toyota,

Inna