Povestea din spatele lui Lamborghini Aventador J

De AutoExpert   |  16 Martie, 2012

Distribuie :

Povestea din spatele lui Lamborghini Aventador J

Nu trebuie să fii mare cunoscător într-ale istoriei ca să știi că Roma nu a fost construită într-o singură zi, dar ți-a trecut prin minte că Aventador J – roadsterul atroce prezentat de Lamborghini săptămâna trecută care a îngenunchiat efectiv publicul prezent la Geneva – a fost copt de la zero în doar șase săptămâni?

După ce ne-am adunat toți mandibulele de pe jos – pentru că asta a fost reacția generală atunci când Lamborghini a dezvelit năucitorul J, ușurat de plafon și parbriz – am reușit să obținem un interviu exclusiv cu designerul Filippo Perini pentru povestea completă a celui mai scund Lambo din istorie. Nu greșim cu nimic când spunem că tipul părea puțin grăbit. Iată și de ce...

Chiar dacă Aventador J a fost bănuit încă de la început că a fost comandat de un client foarte înstărit, Perini a dezvăluit că modelul a fost conceput în totalitate de echipa Lamborghini din inițiativa luiStephan Winkelmann, care le-a cerut să vină cu ceva special pentru Geneva. În spiritul Lamborghini, acest proiect trebuia să se materializeze într-un timp cât mai scurt.

„Eram în 24 ianuarie când domnul Winkelmann ne-a cerut să facem ceva pentru Geneva”, ne-a spus Perini. „O coală albă. Faceți ce vreți. Așa că am desenat această mașină într-un weekend...”

Asta înseamnă că au avut la dispoziție doar o lună și jumătate ca să aducă mașina de la primele schițe la realitate: celor mai multe companii nu le-ar ajunge acest timp ca să se decidă asupra nivelului de amortizare a unui buton de pe planșa de bord.

Acest interval temporal este cu atât mai uluitor când luăm în calcul faptul că J este mai mult decât un Aventador cu plafon decupat. Doar partea frontală (capota, aripi și faruri) au rămas de la mărețul coupé Lamborghini; în rest, fiecare segment este complet nou.

Partea frontală este marcată de un priză de aer imensă, acoperită de o aripă aerodinamică, în timp ce difuzorul posterior a fost supradimensionat și încolțit de o artilerie de patru evacuări malefice (imaginați-vă cum urlă). Panourile din stică ce acopereau motorul în cazul coupéului Aventador au dispărut, iar în locul acestora a răsărit o pereche de cocoașe discrete și două bretele din fibră de carbon pentru asigurarea rigidității. Rolul oglinzii retrovizoare este jucat de acel „periscop” ancorat la bază de caroseria mașinii. Pură demență inginerească.

Șase săptămâni. Și nu uitați că acesta nu este un simplu concept: Aventador J este omologat pentru circulația pe drumurile publice din Italia (nu suntem siguri cum se desfășoară procesul de omologare al unui model unicat în Italia, dar ne imaginăm ceva de genul: „Da, este un masiv Lamborghini roșu fără acoperiș. Ceva probleme? Nu? Perfect...”).

Încă dinaintea dezvelirii de la Geneva, unicul exemplar J a fost deja vândut către un personaj anonim, cel mai probabil un entuziast la mărcii Lamborghini deloc sărac.

„Dommnul Winkelmann îi cunoaște personal pe cei mai importanți clienți ai noștri” a spus Perinl. „Unul dintre primii oameni cărora le-a fost prezentat proiectul a fost interesat de mașină. După un minut ne trimisese deja banii.”

Ei bine, ce om de afaceri care se respectă nu are în cont 1,75 milioane de lire sterline (plus taxe) numai buni de investit în plăcerile vieții? Acum ne întrebăm: Au luat-o prețurile supercarurilor pe o pantă ascendentă în ultima perioadă sau Lamborghini a cerut un preț de-a dreptul ridicol pentru cel mai radical model unicat de la Jota anilor `70 încoace?

Acronimul „J” nu este întâmplător. Chiar dacă Lamborghini spune că acest sufix se referă lareglementarea FIA denumită „Appendix J” – care adună la un loc toate specificațiile tehnice ale mașinilor sport și condițiile de omologare –, aceasta este clar o minciună. Este o prescurtare de la „Jota”, taurul de curse bazat pe Miura, care și după atâtea decenii rămâne cea mai extremistă creație Lamborghini.

„Mi-am dorit dintotdeaună să fac ceva cu numele Jota”, ne-a spus Perini. „Inspirația vine din trecut, iar Jota este un adevărata moștenire a companiei noastre.”

Un succesor pe măsură? O excentricitate de unu-virgulă-șapte-milioane-de-lire-plus-taxe? Sau pur și simplu cea mai explicită interpretare a pornografiei auto din această decadă? Pentru întreagaistorie din spatele lui Aventador J – și o galerie foto ce vă va provoca furnicături până în vârfurile degetelor, răsfoiți revistele din lunile următoare. Nu vă putem spune exact ce urmează, așa că lăsăm suspansul să-și intre în drepturi. Răbdare...