Povestea unui SUV Lamborghini din alte vremuri

De AutoExpert   |  1 Mai, 2012

Distribuie :

Povestea unui SUV Lamborghini din alte vremuri

LM002 zis și Rambo-Lambo

Aștepți cu nerăbdare noul Lamborghini Urus? Ai nevoie de ceva hardcore, care să-ți garanteze statutul de bărbat puternic, veșnic burlac și lider al generației sale? Vrei să calci pe urmele (a se citi șleaurile) unor personalități precum colonelul Gadaffi, Pablo Escobar, Tina Turner, Hunter S. Thompson, Sylvester Stallone, sau fiul lui Saddam Hussein? Atunci ai nevoie de un LM002.

Cu un design ce pare trasat cu rigla într-o scurtă pauză de cafea, brutalul SUV construit din panouri de aluminiu a fost rezultatul unui proiect militar abandonat încă din faza incipientă. Producătorul italian a reconfigurat un motor V8 de origine Chrysler pe care l-a înghesuit în partea din spate a unui off-roader imens, cu gândul de a convinge armata americană că acesta ar fi vehicolul ideal în teren accidentat. Doar că rezultatul a fost dezastruos și americanii au ales Hummer.

Scăpat de orice presiuni, Lamborghini a regândit de la zero întreg proiectul. Era clar că soluția cu motor central – dealtfel extrem de eficientă în cazul mașinilor sport – transforma măgăoaia într-o chestie extrem de greu de controlat, așa că s-a mers pe soluția clasică cu motor așezat longitudinal-față. Apoi, inginerii au realizat că nu sunt chiar atât de slabi la capitolul motorizări, așa că au aruncat propulsorul Chrysler la gunoi și au montat în schimb un V12 de 5,2 litri de pe Countach.

Interiorul a fost de asemenea reproiectat: locul finisajelor austere tipice vehiculelor militare fiind luat de ultima fiță de lux italienesc. Spuma tehnologiei din anii `80 includea geamuri electrice, scaune din piele cu reglaj electric, aer condiționat și un sistem audio enorm montat pe plafon. Apoi, inginerii au montat un set de anvelope colosale Pirelli Scorpion – comandate special cu un profil run-flat pentru a face față cu succes oricărui teren.

Rezultatul a fost un SUV extrem de însetat, ce țintea mai ales către piața din Orientul Mijlociu: anvelopele special proiectate pentru LM002 putea fi comandate pentru un rulaj mixt sau exclusiv pe nisip, iar radiatorul și filtrele enorme îl faceau perfect pentru plimbări rapide între două câmpuri petroliere.Dacă bugetul tindea către infinit îți puteai comanda o motorizare V12 de 7,4 litri ce era folosită în mod curent pentru propulsia unor iahturi marine. A spus cineva consum de vapor?

Dacă ai noroc și dai peste unul din cele 301 LM002 construite, verifică atent plafonul. Dacă secțiunea posterioară este escamotabilă s-ar putea să ai în fața ochilor unul din cele 100 de exemplare comandate de colonelul Gadaffi pentru echiparea armatei libiene. Din păcate, nu am mai apucat să vedem Lambo-ul construit special pentru fiul lui Saddam, pentru că armata americană l-a aruncat în aer prin 2004 timpul unui exercițiu în care era simulată o mașină capcană. Da, „un exercițiu”...