PREMIERĂ: Audi tocmai a prezentat noul model A8! (GALERIE FOTO)

De Redactor AE   |  11 Iulie, 2017

Distribuie :

Până închegăm noi primile detalii şi informaţii tehnice despre noul model Audi A8, vă invităm să aruncaţi un ochi la imaginile din galeria foto de mai jos. Foarte curând vom reveni cu cele mai importante detalii despre limuzina din Inglostadt.

Aşa cum au promis, astăzi este data debutului mondial pentru cea de-a patra generaţie a lui Audi A8. Noul model promite soluţii inginereşti deosebite şi foarte multă tehnologie, sisteme avansate, inteligente, împachetate într-un design fresh, inspirat din conceptul Prologue. Din schiţele de design însă, îmi pare mai reuşit, decât produsul final. Dar, gusturile şi preferinţele nu se discută.

Din ce aţi putut citi anterior, noul Audi A8 se poate lăuda cu un nou sistem şi circuit electric de 48 volt, ceea ce i-a permis să facă uz de tehnologii noi avansate, cum ar fi suspensia electromecanică activă sau sistemul de condus autonom disponibil în trei moduri de

Vorbind despre suspensie, aflaţi că graţie unor motoare electrice, instalate pe fiecare roată (bine nu e chiar direct pe roată, dar pe-acolo undeva), dar şi a unor angrenaje speciale, se poate aplica o forţă de până la 1.100 Nm, astfel jonglând cu legănatul maşinii pe denivelări sau în viraje. Practic maşina îşi poate mişca, caroseria, absolut independent. În acest scop se ghidează de o cameră frontală şi un radar special, rezultând într-un confort sporit la rulare. Inginerii promit că nu vei mai simţi vibraţii şi bătăi în suspensie cu acest nou sistem.

[caption id="attachment_77403" align="alignnone" width="1600"] Colour: Volcano Red[/caption]

În ce priveşte condusul autonom, Audi A8 poate prelua controlul volanului deplin, la viteze de până la 60 km/h, pe autostradă. La fel ca şi rivalii săi, Seria 7 şi S-Class, sistemul îi permite deasemenea să parcheze de sine stătător.

La interior, Audi a eliminat practic orice urmă debuton solid. Acesta a rămas doar la nivelul knob-ului pentru sistemul audio (reglaj volum), acţionarea geamurilor electrice, frâna de mână, butonul start/stop sau comenzile pe volan. În rest cam totul este adaptat sub funcţia de touch. Posesorii de smartphone-uri iPhone 7 în special, vor recunoaşte asistenţa haptică la "apăsarea" oricărui buton din interioul maşinii. Confirmarea funcţiei va fi însoţită de o vibraţie şi un sunet de "click".

Astfel noul Audi A8 vrea să depăşească cel mai high-tech limo din segment, BMW-ul Seria 7. Habitaclul futuristic şi multitudinea de display-uri însă, nu ar putea fi chiar pe placul fiecăruia. Până la urmă însă, Audi şi-a targetat un anume grup de clienţi, fiind primul din segment care măreşte numărul de comenzi touch şi ecrane digitale.

[caption id="attachment_77425" align="alignnone" width="1600"] Detail[/caption]

Din meniul de inovaţii nu lipsesc luminile de zi LED, sau blocurile optice frontale cu laser, iar la posterior, se regăseşte o bară de lumini care face conexiunea dintre cele două stopuri.

În materie de motorizări, nemţii oferă noul Audi A8 în compania motoarelor de 3.0 litri volum, pe diesel şi pe benzină. Versiunea TDI pune la dispoziţie în jur de 286 de cai putere, în timp ce unitatea pe benzină TFSI scoate circa 340 de CP. Ceva mai târziu, vor fi introduse motorizările de 4.0 TDI de 435 CP alături de V8-ul de 4.0 litri volum pe benzină care produce 460 de cai putere. Vârful de gamă însă va fi reprezentat de un motorul W12 de 6.0 litri capacitate cilindrică despre care însă nu se cunoaşte câţi cai putere are de oferit.

Indiferent de tipul morotizării, alternatorul de 48 Volt va fi incorporat by default şi va participa activ la reducerea consumului de carburanţi şi emisii CO2, fiind parte a sistemului mild-hybrid. Inginerii spun că sistemul poate salva în jur de 0.7 litri la fiecare 100 de km în condiţii reale de mers.

[caption id="attachment_77421" align="alignnone" width="1600"] Detail[/caption]

Cât despre o versiune cu adevărat hibridă, Audi planifică să o lanseze mai târziu. Aceasta se va numi A8 L e-tron şi va utiliza puterea combinată a propulsorului de 3.0 litri pe benzină TFSI şi cea a motorului electric, pentru un total de 449 CP. Autonomia de mers în regim full electric nu va depăşi însă pragul de 50 de km.

În ce priveşte preţurile, Audi A9 începe de la 90.600 euro în Germania, în timp ce versiunea Long adaugă un suprapreţ de 3.500 de euro.

[caption id="attachment_77397" align="alignnone" width="1600"] Design Sketch[/caption]

[caption id="attachment_77398" align="alignnone" width="1600"] Design Sketch[/caption]

[caption id="attachment_77399" align="alignnone" width="1600"] Static photo
Colour: Volcano Red[/caption]

[caption id="attachment_77400" align="alignnone" width="1600"] Static photo
Colour: Volcano Red[/caption]

[caption id="attachment_77401" align="alignnone" width="1600"] Static photo
Colour: Volcano Red[/caption]

[caption id="attachment_77402" align="alignnone" width="1600"] Static photo
Colour: Volcano Red[/caption]

[caption id="attachment_77403" align="alignnone" width="1600"] Static photo
Colour: Volcano Red[/caption]

[caption id="attachment_77404" align="alignnone" width="1600"] Static photo
Colour: Volcano Red[/caption]

[caption id="attachment_77405" align="alignnone" width="1600"] Static photo
Colour: Volcano Red[/caption]

[caption id="attachment_77406" align="alignnone" width="1600"] Static photo
Colour: Volcano Red[/caption]

[caption id="attachment_77407" align="alignnone" width="1600"] Static photo
Colour: Volcano Red[/caption]

[caption id="attachment_77408" align="alignnone" width="1600"] Dynamic photo
Colour: Volcano Red[/caption]

[caption id="attachment_77409" align="alignnone" width="1600"] Dynamic photo
Colour: Volcano Red[/caption]

[caption id="attachment_77410" align="alignnone" width="1600"] Dynamic photo
Colour: Volcano Red[/caption]

[caption id="attachment_77411" align="alignnone" width="1600"] engine compartment[/caption]

[caption id="attachment_77412" align="alignnone" width="1600"] Cockpit[/caption]

[caption id="attachment_77413" align="alignnone" width="1600"] Interior[/caption]

[caption id="attachment_77414" align="alignnone" width="1600"] Cockpit[/caption]

[caption id="attachment_77415" align="alignnone" width="1600"] Interior[/caption]

[caption id="attachment_77416" align="alignnone" width="1600"] Interior[/caption]

[caption id="attachment_77417" align="alignnone" width="1600"] Interior[/caption]

[caption id="attachment_77418" align="alignnone" width="1600"] Interior[/caption]

[caption id="attachment_77419" align="alignnone" width="1600"] Interior[/caption]

[caption id="attachment_77420" align="alignnone" width="1600"] Interior[/caption]

[caption id="attachment_77421" align="alignnone" width="1600"] Detail[/caption]

[caption id="attachment_77422" align="alignnone" width="1600"] Detail[/caption]

[caption id="attachment_77423" align="alignnone" width="1600"] Detail[/caption]

[caption id="attachment_77424" align="alignnone" width="1600"] Detail[/caption]

[caption id="attachment_77425" align="alignnone" width="1600"] Detail[/caption]

[caption id="attachment_77426" align="alignnone" width="1600"] Static photo
Colour: terragrey[/caption]

[caption id="attachment_77427" align="alignnone" width="1600"] Static photo
Colour: terragrey[/caption]

[caption id="attachment_77428" align="alignnone" width="1600"] Static photo
Colour: terragrey[/caption]

[caption id="attachment_77429" align="alignnone" width="1600"] Static photo
Colour: terragrey[/caption]

[caption id="attachment_77430" align="alignnone" width="1600"] Dynamic photo
Colour: terragrey[/caption]

[caption id="attachment_77431" align="alignnone" width="1600"] Dynamic photo
Colour: terragrey[/caption]

[caption id="attachment_77432" align="alignnone" width="1600"] Dynamic photo
Colour: terragrey[/caption]

[caption id="attachment_77433" align="alignnone" width="1600"] Multimaterial Audi space frame[/caption]

[caption id="attachment_77434" align="alignnone" width="1600"] Package concept[/caption]

[caption id="attachment_77435" align="alignnone" width="1600"] Magnesium strut brace of the next Audi A8[/caption]

[caption id="attachment_77436" align="alignnone" width="1600"] Carbon rear wall of the next Audi A8[/caption]

[caption id="attachment_77437" align="alignnone" width="1600"] Design uniqueness at the rear of the next Audi A8[/caption]

[caption id="attachment_77438" align="alignnone" width="1600"] Mix of materials at the next Audi A8[/caption]

[caption id="attachment_77439" align="alignnone" width="1600"] Carbon fiber-reinforced plastic (CFRP) rear wall[/caption]

[caption id="attachment_77440" align="alignnone" width="1600"] V6 3.0 TDI[/caption]

[caption id="attachment_77441" align="alignnone" width="1600"] Audi A8[/caption]

[caption id="attachment_77442" align="alignnone" width="1600"] Sensor areas for environment observation[/caption]

[caption id="attachment_77443" align="alignnone" width="1600"] V6 3.0 TDI[/caption]

[caption id="attachment_77444" align="alignnone" width="1600"] Rear light with matrix OLED technology[/caption]

[caption id="attachment_77445" align="alignnone" width="1600"] Laser scanner[/caption]

[caption id="attachment_77446" align="alignnone" width="1600"] Pre sense side - raising of the body by 80 mm due to the threat of a side impact[/caption]

[caption id="attachment_77447" align="alignnone" width="1600"] Laser spot: Straight ahead driving above 70 km/h[/caption]

[caption id="attachment_77448" align="alignnone" width="1600"] Dynamic all-wheel steering - system overview[/caption]

[caption id="attachment_77449" align="alignnone" width="1600"] HD matrix LED headlight - predicted cornering light[/caption]

[caption id="attachment_77450" align="alignnone" width="1600"] Dynamic all-wheel steering - function[/caption]

[caption id="attachment_77451" align="alignnone" width="1600"] Five link front suspension with AI active suspension[/caption]

[caption id="attachment_77452" align="alignnone" width="1600"] Segmented turning light[/caption]

[caption id="attachment_77453" align="alignnone" width="1600"] Bang & Olufsen Advanced Sound System[/caption]

[caption id="attachment_77454" align="alignnone" width="1600"] Matrix LED reading lights[/caption]

[caption id="attachment_77455" align="alignnone" width="1600"] Cabling[/caption]

[caption id="attachment_77456" align="alignnone" width="1600"] Belt alternator starter[/caption]

[caption id="attachment_77457" align="alignnone" width="1600"] Marc Lichte, Head of Design, AUDI AG[/caption]

[caption id="attachment_77458" align="alignnone" width="1600"] Design Sketch[/caption]

[caption id="attachment_77459" align="alignnone" width="1600"] Design Sketch[/caption]

[caption id="attachment_77460" align="alignnone" width="1056"] Design Sketch[/caption]