Premieră: Dacia prezintă noul Duster facelift! Cutie de viteze automată și sisteme multimedia noi
De Sergiu | 22 Iunie, 2021
Dacia Duster a trecut printr-un facelift, în urma căruia și-a actualizat prezența fizică, dar a și primit sisteme noi pentru ameliorarea ambianței la volan. Modelul împrospătat va fi disponibil cu transmisie automată EDC, faruri LED și funcții de conectivitate Apple CarPlay și Android Auto. Debutul pe piață al versiunii facelift este preconizată pentru luna septembrie.
Disponibil în Europa din 2010, Duster a reușit să devină unul din cele mai populare prezențe pe piața SUV-urilor, grație prețului decent și simplității acestuia. Constructorul de la Mioveni a decis deci actualizarea acestuia pentru a păși în noul deceniu modernizat.
Design
Partea frontală a noului Duster adoptă limbajul stilistic prezentat pentru prima dată pe noua generație Sandero. Blocurile optice integrează semnătura luminoasă în formă de Y, o actualizare care vine să sublinieze noua personalitate a lui Duster.
Duster facelift devine primul model Dacia care este echipat cu semnalizatoare de direcție frontale cu LED-uri. Acestea au un consum de energie optimizat, dar și oferă o luminozitate mai mare în trafic. Această tehnologie este, de asemenea, utilizată pentru farurile cu activare automată a fasciculului principal de lumină, cât și pentru luminile plăcuței de înmatriculare.
Grila radiatorului prezintă pattern-uri cromate noi, similare semnăturii luminoase a farurilor. Performanța aerodinamică a SUV-ului a fost îmbunătățită. Spoilerul spate și jantele dimensionate la 16 și 17 inci au fost testate în tunelul aerodinamic. Optimizările permit o reducere agregată a emisiilor de CO2 cu 5.8 g pe Duster 4x4 facelift. Pe lângă optimizarea emisiilor de CO2, aceste caracteristici au contribuit și la reducerea consumului de combustibil, oferind un alt beneficiu clienților.
Interior
Habitaclul lui Duster facelift a devenit mai primitor. Consola centrală care integrează cotiera poate fi retrasă cu 7 cm, și găzduiește un compartiment pentru depozitare cu un volum de 1.1 litri și două prize USB pentru încărcare. Tapițeria pentru scaunele de pe Duster este 100% nouă, iar țesătura și forma tetierelor oferă o ergonomie optimizată. Noul profil subțire al tetierelor îmbunătățește vizibilitatea în habitaclu.
Dacia a înzestrat Duster-ul cu două sisteme media noi, cu un display touch de 8 inci. Pe lângă echipamentul audio Dacia Plug & Music, care include radio, MP3, USB și Bluetooth, sunt disponibile sistemele media: Media Display și Media Nav. Acestea sunt accesate prin intermediul noului ecran tactil montat central. Media Display include șase difuzoare, Digital Audio Broadcasting radio, conectivitate Bluetooth, două porturi USB și funcții smartphone compatibile cu AppleCarPlay și Android Auto.
Sistemul Media Nav plusează cu sistem de navigare inclus și conectivitate Wi-Fi pentru Apple CarPlay and Android Auto. Interfața de pe sistemele media dispun de o funcție care este utilizată pentru a accesa date privind economia de combustibil, iar pe versiunea cu tracțiune integrală, monitorul 4x4 care afișează informații despre altimetru, inclinometru și busolă.
Standard este disponibil cruise-control și limitator de viteză și funcții de activare automată a fasciculului principal de lumină.
Duster facelift are o gardă la sol de 217 mm (214 mm pe versiunea 4x4), unghiul de rampă măsoară 21 grade, unghiul de atac 30 grade, iar unghiul de degajare înregistrează 34 grade pe versiunea standard și 33 pe iterația 4x4.
Motorizări
Versiunea standard noului Duster are acum o cutie de viteze automată EDC cu șase trepte, cuplată cu motorul TCe 150. Cutia de viteze EDC are două ambreiaje: unul pentru vitezele impare și unul pentru cele pare. Schimbările de treaptă de viteză sunt controlate prin intermediul actuatoarelor electrice care sunt, la rândul lor, controlate de un computer care selectează treapta de viteză ideală pentru solicitările șoferului.
Toate motoarele disponibile pe Duster facelift corespund normelor Euro 6d. Un singur motor diesel (dCi 115) este disponibil, cuplat la o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Gama benzinarelor este mai variată și include unitățile TCe 90 și TCe 130, care sunt cuplate la o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Motorul TCe 150 vine la pachet cu o transmisie automată EDC. Dacia mai oferă o unitate Bi-Fuel TCe 100 (benzină-GPL) conectată la o cutie de viteze manuală.
Când funcționează pe GPL, Noul Duster Bi-Fuel emite în medie cu 9.5% mai puțin CO2 decât un motor pe benzină analog. În plus, oferă o autonomie de 1227 km grație celor două rezervoare, cu un volum combinat de aproape 100 de litri (50 litri de benzină și 50 de GPL).
Sisteme de siguranță
Dacia Duster facelift dispune de o suită de funcții de siguranță diverse inclusiv:
- Blind Spot Warning: informează conducătorul despre o potențială coliziune cu un alt vehicul situat în punctul mort. Patru senzori cu ultrasunete (doi montați în spatele vehiculului și doi în față) detectează vehiculele în mișcare, inclusiv cele cu două roți.
- Park assist: Patru senzori cu ultrasunete montați în bara de protecție spate activează un semnal sonor în timpul manevrelor.
- Hill Start Assist: această caracteristică împiedică vehiculul să ruleze înapoi timp de două secunde, în timp ce șoferul apasă pedala de accelerație.
- Adaptive Hill Descent Control (versiunea 4x4 ): acest sistem, se ocupă de managementul frânelor pentru a împiedica vehiculul să derapeze și asigură o viteză de conducere de la 5 la 29 km/h. Funcționează în prima treaptă și în marșarier.
- Multiview camera: (patru camere: una în față, una pe fiecare parte și una în partea din spate a vehiculului) informează șoferul despre situația din jurul vehiculului.