Primul BMW Seria 2 GranCoupe din istoria mărcii a ajuns în showroom-ul oficialilor.

De Redactor AE   |  18 Iunie, 2021

Distribuie :

Cel mai mic sedan cu patru uși de la BMW vândut în Europa, Seria 2 Gran Coupe sub codul de caroserie F44 este acum disponibil și în țara noastră. Cât costă, dar și răspunsul la întrebarea de ce BMW a mai scos un model pe piață, citiți în continuare. 

Mercedes-Benz a făcut A-Class-ul, în 1997. Era într-atât de urât încât puțini oameni s-au încumetat să-și lege viața cu un mini-monovolum greu de înțeles ca și design și cu (,) calități în condus dubioase. Cu toate astea l-au ținut în producție două generații și abia în 2013 nemții și-au reparat greșeala, cu un model nou. BMW a anticipat mișcarea așa că în 2011 a prezentat lumii Seria 1, primul hatchback după E36 Kompakt. De aici începe rivalitatea în clasa compactelor, A-Class-ul din 2013 și concurând cu Seria 1 F20. Platforma s-a dovedit a fi bună și pentru F22, un coupe Seria 2, iar mai apoi chiar și M2-ul F87. 

Dar tot nu era suficient, așa că prin 2014 bavarezii au decis să mai taie din elanul rivalului și au scos pe piață un alt concurent pentru Mercedes-Benz, Seria 2 Active Tourer, atentând deja la segmentul lui B-Class

Nici producătorul de automobile din Stuttgart nu s-a lăsat intimidat și a venit cu ceva și mai nou, un CLA, un fel de A-Class, dar cu buci, pardon, cu o siluetă de sedan, dacă îl poți numi așa, care mimează exteriorul unui CLS, dar la scară mult mai mică și e defapt un coupe, sau mă rog, așa se numește. 

Despre lupta clonelor putem povesti și prin exemplul de copy-paste/edit, al celor de la Mercedes, care au împrumutat ideea de Sport Activity Coupe, de la X6 și X4, reinterpretând-o cu GLC Coupe și GLE Coupe, însă ne ducem prea departe. 

Revenind la CLA, care nu avea un răspuns încă din partea designerilor de la BMW. Iată că în 2019, a apărut pe lume Seria 2 cu patru uși, pe care l-a botezat 2 Gran Coupe. Și să nu credeți că e ceva absolut neobișnuit pentru BMW. În China, găsiți o piesă și mai rară, F52, Seria 1 Sedan. Din nou, lupta dintre BMW și Mercedes poate fi pusă în balanță. Și pe bună dreptate, au și pentru ce lupta, așa cum în acest segment nu prea găsești mașini de clasă premium, iar cei doi mari constructori au mereu ce disputa și ce împărți, nu doar PCD-ul 5x112 la roți. 

CLA ați mai văzut, dar iată BMW Seria 2 Gran Coupe abia a ajuns în Moldova. Debutul oficial al mașinii a avut loc în 2019, pe piață a ajuns în 2020 și ”la scurt timp” primul exemplar a poposit în Chișinău, AutoSpace SRL. Prețul de pornire al modelului în dotarea 218i este de 25.900, însă mașina din showroom a costat în jur de 40.212 euro, grație dotărilor de top.

La prețuri de start mai mici se pot comanda și modelele 220i cu 31.500 euro sau un Gran Coupe 218d 29.200euro. Vârful de iceberg este însă M235i xDrive cu 306 CP și 450 Nm de cuplu motor, la un preț de 44.000 euro. 

x
x
x
x