Principalii producători de autocamioane din Europa vor să renunțe la motoarele diesel din 2040
De Sergiu | 16 Decembrie, 2020
Tranziția la combustibilii alternativi, din surse regenerabile a devenit un criteriu sigur al anilor ce vor veni. Se știe deja că normele de poluare tot mai stricte îi impun pe constructorii auto să renunțe la tehnologia la care au apelat cu precădere în trecut - la motoarele cu combustie internă. Acest curent începe să capete proporții și printre constructorii de vehicule comerciale, în special cei europeni.
Astfel, greii industriei vehiculelor grele din Europa, mai exact Scania, Daimler, MAN, Volvo, Iveco, Daf și Ford au semnat un acord mutual prin care prevăd interzicerea vânzării autocamionelor echipate cu motoare cu combustie internă până în 2040, cu tocmai un deceniu mai devreme decât se planifica inițial.
Până nu demult, motoarele diesel dominau atât piața transporturilor auto, dar și autoturismelor. În ultimii ani însă vedem o trecere graduală spre propulsoarele pe benzină și hybrid pe termen scurt, și pe echipările pur electrice în viitorul relativ îndepărtat. Acum însă, vehiculele comerciale și utilitarele sunt printre ultimele vehicule ce mai optează în continuare pentru aceste propulsoare. Pentru a facilita tranziția la norme ecologice, semnatarii acordului au alocat între 50-100 miliarde euro pentru dezvoltarea sisteme de propulsie pe bază de hidrogen, electricitate sau combustibili cu amprentă de carbon neutră.
Suma va fi investită nu doar în noi platforme de vehicule sustenabile, dar și pentru dezvoltarea rețelei de stații de alimentare cu energie electrică sau hidrogen. Se așteaptă ca propulsia electrică să fie utilizată cu precădere pentru efectuarea lanțului de distribuție în localități, pe când sistemele alimentate de hidrogen să fie utilizate pentru cursele lungi.
Accentul pus, dar și investițiile masive sunt necesare deoarece aria transporturilor comerciale nu poate fi decarbonizată la fel de ușor ca cea a autoturismelor. Iată de ce constructorii lucrează deja consecvent la creearea de noi platforme sustenabile ce ar putea înlocui motoarele cu combustie internă. Daimler, spre exemplu, a dezvăluit în septembrie conceptul unui autocamion cu propulsie pe hidrogen, numit GenH2 Truck. Acesta poate oferi o autonomie de aproape 1000 km, iar primele teste în condiții reale vor începe în 2023.
Sursa: The Financial Times