Producătorii de automobile ar putea interzice prin lege reparaţia maşinilor de sine stătător!

De Redactor AE   |  21 Aprilie, 2015

Distribuie :

Marii producători de automobile au anunţat că în prezent se lucrează la un nou proiect de lege, care ar putea interzice reparaţia dar şi modificarea maşinilor cu forţele proprii. Deşi această lege a fost înaintată încă în 1998, nu a avut sorţi de izbândă. În zilele noastre însă, acest lucru s-ar putea întâmpla pe fonul complexităţii în construcţie a noilor automobile.

Astfel, persoanele care vor dori să execute lucrări de reparaţie la ei în curte, ar putea cădea sub incidenţa legii care interzice acest lucru. Producătorii susţin că maşinile moderne sunt prea complexe, iar intervenţia unor persoane terţe ar putea duce la situaţii periculoase.

Deocamdată vorbim despre o lege care ar putea intra în vigoare în SUA, unde există şi un departament special creat care veghează la modificările introduse de cei care modifică noile automobile, cu alte cuvinte monitorizează atelierele de tuning. Totodată, o altă asociaţie independentă luptă pentru rezervarea drepturilor de autor dar şi garantarea accesului acelor persoane care pot contribui la îmbunătăţirea unor părţi componente sau ale altor sisteme instalate pe automobilele moderne.

461970882

Părţile interesate şi afectate de această lege, ar trebui să vină cu idei, propuneri, sau comentarii şi sugestii, pentru a revizui şi a completa legea, iar pe la mijlocului anului curent, legea să fie propusă spre aplicare. Constructorii de automobile şi-au exprimat îngrijorarea vizavi de faptul că implicarea în softul maşinii, sistemele de servodirecţie, suspensie, sau în sistemele de frânare ar putea duce la ieşirea din funcţie a altor mecanisme, dependente de cele menţionate mai sus, iar acest lucru ar atrage după sine o serie de complicaţii soldate cu accidente.

De ani buni de zile, modificarea performanţelor maşinilor este cunoscută ca o industrie întreagă, o ramură strâns legată şi de producătorii de automobile, iar astfel evoluţia noilor motoare (spre exemplu) şi a tehnologiilor moderne a cunoscut o creştere bruscă. Totuşi acest lucru ar putea lua sfârşit în timpul apropiat, aşa cum şi Ford susţine că clienţii săi "ar trebui să primească acel drept special de a-şi repara maşinile la ateliere independete", fără a o face desinestătător.

Un ultim argument în favoarea producătorilor de automobile este şi faptul că aceştia "îşi cunosc propriile maşini mult mai bine", după cum au declarat cei de la GM!

Recomandate:

Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare - Photo
Noutăți
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare

Volkswagen a amânat lansarea viitorului Golf electric. Producătorul german a motivat această decizie prin costurile ridicate, necesare pentru readaptarea fabricii de la Wolfsburg pentru pro

Inna
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT

Mercedes AMG GT ar putea primi o versiune electrică. Constructorul din Stuttgart ia în considerare dezvoltarea unei versiuni cu zero emisii. Cel puțin, în acest moment se evaluează viabili

Inna
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german - Photo
Noutăți
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german

Porsche Taycan Turbo GT a stabilit un record nou în Australia. Cea mai puternică versiune de performanță a modelului electric a realizat un timp record pe sfertul de milă pe pista Sydney Dragway

Inna
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul - Photo
Noutăți
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul

Grupul Jaguar Land Rover a fost ținta unui atac cibernetic. Din acest motiv, grupul nu poate relua producția de automobile deja de două săptămâni. În acest context, există riscul ca mai mu

Inna