PSA repoziţionează brandurile Peugeot şi Citroen
De AutoExpert | 12 Martie, 2013
PSA repoziţionează brandurile Peugeot şi Citroen
Concernul PSA Peugeot-Citroen a anunţat că-şi va schimba strategia pentru ambele mărci pe care le deţine. Soluţia respectivă este motivată de faptul că mărcile Peugeot şi Citroen nu au obţinut nici vânzări şi nici profituri corespunzătoare cu aşteptările, iar cele două mărci au ajuns în această situaţie din cauza unei încadrări nereuşite aleasă în trecut. Mărcile Peugeot şi Citroen produc modele prea apropiate ca viziune şi preţ, iar acest lucru poate să ducă la o bază de clienţi comună, nu la un număr mai mare de clienţi. Pentru a rezolva situaţia, PSA va face marca Peugeot "mai premium", pe când Citroen va deveni o marcă mai accesibilă, totul pentru a mări vânzările şi profitabilitatea.
Modelele din gama Peugeot vor primi cele mai interesante elemente tehnologice ale concernului, cea mai mare gamă de propulsoare şi cele mai puternice motorizări. Citroen va avea mai puţine motorizări, dar acestea vor fi mai economice, iar modelele mărcii vor avea costuri de exploatare mai reduse. Însă gama DS se va mări, urmând să includă versiuni ale modelelor de la C1 până la C5, iar rezultatele vor fi încadrate pe piaţă ”deasupra” modelelor din gama Peugeot, deoarece vor reprezenta vârful ofertei auto a concernului PSA Peugeot-Citroen.
Primul exemplu al unui model care urmează noua filozofie a francezilor este Peugeot 208 GTI, promovat din start atât pentru abilităţile sale dinamice, cât şi pentru eleganţa sa şi pentru calitatea materialelor de la bord. Potrivit analiştilor din industrie, francezii trebuie să vină cu un plan bine pus la punct de schimbare a întregii game într-un mod coerent, pentru a reveni cât mai repede la profit.