Publicitatea numită rasistă a celor de la Mercedes-Benz, a fost ștearsă din mediul online
De Pavel | 4 Ianuarie, 2022
În data de 25 decembrie 2021, cei de la Mercedes au publicat un nou spot publicitar pe site-ul Weibo, echivalentul chinez al Twitter-ului. Spotul care reclama modelele germane a fost numit rasist și jignitor de către publicul chinez.
Reclama ne arată un model feminin și unul masculin, care promovează noile modele ale producătorului din Stuttgart. Internauții asiatici s-au simțit jigniți de faptul că machiajul modelei din imaginile video păre să aacentueze atenția asupra stereotipului vesticilor în ceea ce privește ochii oblici ai asiaticilor.
Publicația Global Times, care promovează linia naționalistă a autorităților de la Beijing, informează că hashtag-ul „Mercedes-Benz model’s make-up is controversial” a dobândit în doar trei zile peste 170 de milioane de vizualizări.
Majoritatea reacțiilor internauților criticau machiajul modelului feminin. Acesta a fost numit „neplăcut” și „ofensator”, nu doar pentru accentuarea ochilor „înguști”. „Există vreo frumusețe în acest machiaj?”, a scris un internaut. „Este o interpretare exagerată! Nici un chinez nu va crede că acest tip de frumusețe este atractiv”, a reacționat alt utilizator al platformei Weibo.
Alți internauți au fost de părerea că nu trebuie să se exagereze și spotul să fie transformat într-un „proces politic”. Totodată, lumea modei nu ar trebui să se mai adapteze esteticii occidentale și ar trebui să se alinieze cu estetica poporului chinez.