Reacția pietonilor la amenzile date de INP: ”Cum să procedezi când infrastructura te provoacă să procedezi așa?”

De Pavel   |  22 Ianuarie, 2020

Distribuie :

Ieri, 21 ianuarie, Inspectoratul Național de Patrulare a publicat un material video în care au anunțat bilanțul operațiunii ”Pietonul”, în cadrul căreia toți cei care au traversat neregulamentar s-au ales cu amenzi.

Șoferii s-au bucurat și au lăudat polițiștii pentru acțiunile organizate, accentuând că o astfel de operațiune trebuia desfășurată de ceva timp și speră ca inițiativa celor de la INP să nu aibă doar un caracter populist, dar să devină o practică sistematică.

Însă nu chiar toți au rămas entuziasmați. Mișcarea civică „Orașul pentru oameni”, a venit cu un mesaj care pare să justifice acțiunile ilegale ale pietonilor și dau vina pe infrastructura orașului.

INP se laudă prin faptul că a sancționat câteva zeci de pietoni pentru că au traversat strada neregulamentar strada. Dar cum să procedezi când infrastructura te provoacă să procedezi așa? Pe bulevardul Dacia există un tronson 3/4 de kilometru lipsit de treceri pentru pietoni la nivelul solului. Cel puțin o treime din populație întâmpină dificultăți când este vorba despre coborârea în subterane și aleg să aștepte câte ”o fereastră” în fluxul de mașini pentru a traversa la nivelul solului. Din cosmos se vede că pe acest tronson al străzii există 3 zone unde nici nu mai crește iarbă pe gazon din cauza fluxului mare de pietoni ce traversează în unul și același loc strada. Aceste locuri sunt determinate de mai multe puncte de interes și acces: intersecții, acces în curți, stație. Primăria alege să ignore problema, Serviciul protecție și pază de stat pune bețe în roate la orice inițiativă de a calma traficul și de a amenaja noi treceri pentru pietoni pentru că mașinile delegațiilor oficiale trebuie să zboare cu 90 la oră prin cartierul locativ spre aeroport, iar poliția pur și simplu pune amenzi, pentru că nu e lucrul lor să asigure o infrastructură sigură. Iar pietonii sunt lăsați să-și rezolve problemele cum pot”, declară într-o publicație, administratorii grupului de Facebook, Orașul pentru oameni.

Totodată, aceștia au publicat și o imagine în care explică de ce oamenii traversează neregulamentar, motivând că aceștia se deplasează către accesul spre curți, însă nu au indicat și trecerele subterane, care sunt ignorate în mod frecvent de pietoni!

https://autoexpert.md/noutati/le-a-plesnit-rabdarea-astazi-inp-a-amendat-mai-multi-pietoni-care-traversau-neregulamentar-strada-video

Recomandate:

Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail - Photo
Noutăți
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail

Consiliul Concurenței al Republicii Moldova a emis o decizie prin care aprobă tranzacția de concentrare economică prin care compania Now Oil Retail SRL preia controlul asupra mai multor stații de alim

Inna
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei - Photo
Curiozităţi
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei

După câțiva ani de utilizare, unele automobile pot deveni o adevărată povară financiară pentru proprietari. Specialiștii atrag atenția că anumite modele ajung să implice cheltuieli ridicate de &

Inna
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă - Photo
Sociale
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă

Conform noilor reglementări, un polițist aflat în uniformă nu mai are obligația de a arăta legitimația de serviciu. În astfel de situații, este suficient ca acesta să se prezinte verbal, p

Inna
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă - Photo
Noutăți
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă

Cehia va intra în istorie ca primul stat membru al Uniunii Europene care permite șoferilor să circule legal cu 150 km/h pe autostradă. Măsura va fi aplicată experimental de la sfârșitul lu

Inna