Redenumirea brandului Volkswagen în Voltswagen a fost o glumă, care însă ar putea avea consecințe grave
De Pavel | 2 Aprilie, 2021
Directorul executiv al diviziei Americane a companiei Volkswagen, Scott Keogh, și-a asumat responsabilitatea pentru gluma cu redenumirea în Voltswagen, pe care mulți au considerat-o drept adevăr. Cu toate acestea, potrivit analiștilor, gluma se va lăsa cu consecințe grave, în cazul în care aceasta poate fi considerată drept publicare a informațiilor false în mod deliberat pentru a influența prețul acțiunilor.
Amintim că, în data de 30 martie, Volkswagen a publicat un comunicat oficial în care se anunța un rebranding pe scară largă care vizează piața americană, astfel redenumindu-se întreaga divizie în Voltswagen of America. În acest mod, compania a dorit să sublinieze evoluția spre modelele electrificate, în acest sens nemții planificând să lanseze 70 de modele electrice sub diverse branduri către anul 2029.
La o zi după publicarea comunicatului, oficialii Volkswagen au declarat că a anunțul a fost gândit drept o glumă de 1 aprilie, zi pe care constructorul ar fi vrut să o sărbătorească înaintea tuturor. Din păcate gluma a mers prea departe.
"Nici nu ne-am putut imagina că gluma va fi luată în serios. Dacă am ocazia să recâștig încrederea clienților, o voi face", a declarat Keogh.
Pe lângă multiplele publicații din mass-media și rețelele sociale, care au atras atenția asupra debutului pe piața din SUA al modelului electric ID.4, rezultatul comunicatului a fost și creșterea accentuată a acțiunilor Volkswagen cu circa 5%. După ce compania a declarat că era vorba despre o glumă, prețul au scăzut la valoarea anterioară.