Renault a prezentat modul de funcționare al noului ”mecanism de propulsie” pentru sezonul F1 2014.

De AutoExpert   |  23 Ianuarie, 2014

Distribuie :

Precum știți bine deja, sfârșitul sezonului 2013 a însemnat retragerea la pensie a motoarelor V8 aspirate normal din F1. În 2014 regulele se schimbă radical, altfel spus, din acest an vom avea parte de o unitate de putere formată dintr-un motor cu ardere internă (MAI) și un sistem de recuperare a energiei mai complicat ca niciodată.

Renault Energy F1-20141

MAI este un V6 turbo cu o cilindree de 1,6 litri limitat la 15.000 rotații pe minut. Acesta dezvoltă o putere de aproximativ 600 CP. În 2014, FIA a impus o limită de combustibil de 100 kg pe cursă și o limită de debit de 100 kg/oră. Astfel, dacă un pilot va folosi motorul la capacitate maximă timp de o oră nu va avea suficient combustibil pentru a termina cursa. În această situație intră în scenă sistemul de recuperare a energiei. Acesta este format din MGU-K, MGU-H și din baterii. MGU-H este legat direct de arborele turbocompresorului și poate transforma energia gazelor de evacuare în energie electrică pe care o poate trimite în baterii sau poate fi folosită imediat pentru propulsia monopostului. Pentru a se evita turbo-lag-ul, MGU-H poate transforma energia electrică stocată în baterii în energie cinetică și o trimită către turbocompresor, mărindu-i turația.

Renault Energy F1-20143

Renault Energy F1-20142

MGU-K este cuplat direct pe arborele cotit al MAI și are rolul de a recupera o parte din energia cinetică la frânare pentru a o transforma în energie electrică, aceasta fiind stocată în baterii. În timpul accelerărilor puternice sau la depășiri, MGU-K primește energie de la baterii și/sau de la MGU-H aducând un plus de 160 CP pentru perioade scurte de timp.

Luînd în calcule rolul energiei electrice în noile unități de putere, o defecțiune a sistemului ERS va face ca monopostul să devină necompetitiv. În comparație, o defecțiune a sistemului KERS din 2013 încetinea pilotul cu doar 0,3 secunde pe tur.

Motoarele electrice, bateriile, dar și turbocompresorul care poate atinge turații de 100.000 rpm degajă o cantitate colosală de căldură. Astfel, proiectarea sistemului de răcire a fost una dintre cele mai problematice faze ale dezvoltării noului motor.

Rămâne să mai avem puțină răbdare și să vedem dacă aceste "unități de putere" vor readuce pe scenă rivalitatea impresionantă din F1.

Renault Energy F1-20144

Renault Energy F1-20145

Recomandate:

O șoferiță a încurcat accelerația cu frâna și a accidentat un copil de 3 ani, care acum se află în comă - Photo
Accidente
O șoferiță a încurcat accelerația cu frâna și a accidentat un copil de 3 ani, care acum se află în comă

Un accident grav s-a produs la Comrat, unde un copil de doar trei ani a ajuns în stare de comă după ce a fost lovit de un automobil. Potrivit informațiilor preliminare, o femeie de 39 de ani ar

Inna
În apropierea localității Ciorescu, drumarii vor amenaja un nou sens giratoriu pentru a fluidiza traficul rutier - Photo
Sociale
În apropierea localității Ciorescu, drumarii vor amenaja un nou sens giratoriu pentru a fluidiza traficul rutier

Pentru a face circulația mai sigură și mai fluentă, Administrația Națională a Drumurilor (AND) planifică amenajarea unui nou sens giratoriu la intersecția dintre drumul național M1 (Frontiera cu Rom&a

Inna
Toyota readuce numele Scion la viață și prezintă un concept de mașină de teren hibridă - Photo
Noutăți
Toyota readuce numele Scion la viață și prezintă un concept de mașină de teren hibridă

Toyota a surprins publicul la Salonul Auto SEMA din Statele Unite cu un nou concept numit Scion 01. Prin acest model, constructorul japonez readuce în atenție numele Scion, o marcă ce a fost v&a

Inna
Honda ar putea readuce la viață legendarul S2000, cel puțin asta își dorește unul din oficiali - Photo
Noutăți
Honda ar putea readuce la viață legendarul S2000, cel puțin asta își dorește unul din oficiali

Modelul Honda S2000 ar putea reveni pe piață, potrivit unor declarații recente făcute de un oficial al companiei japoneze. Deși relansarea depinde de mai multe condiții, inclusiv costuri, cerere și te

Inna
Alfa Romeo și Maserati lansează Bottegafuoriserie - un nou centru al măiestriei italiene în design auto - Photo
Noutăți
Alfa Romeo și Maserati lansează Bottegafuoriserie - un nou centru al măiestriei italiene în design auto

Alfa Romeo și Maserati își unesc forțele pentru a crea Bottegafuoriserie, un centru dedicat exclusivității, inovației și pasiunii pentru mașinile italiene. Proiectul are ca scop păstrarea spirit

Inna
Drumul dintre Tohatin și Colonița a fost reparat capital. Valoarea investiției - 8 milioane de lei - Photo
Sociale
Drumul dintre Tohatin și Colonița a fost reparat capital. Valoarea investiției - 8 milioane de lei

Drumul de acces dintre comuna Tohatin și satul Colonița a fost reparat. Potrivit municipalității, s-a întâmplat pentru prima dată în ultimii 30 de ani. La momentul actual, e

Inna