Renault Clio RS
De AutoExpert | 16 Iunie, 2012
Renault Clio RS
Cea mai recentă informaţie ţinând de Renault Clio 4 este că producătorul francez a renunţat la lansarea mondială a noii generaţii a citadinei sale la Salonul Auto Paris 2012, pe motiv de criză economică. Pe de altă parte, Renault va avea o prezenţă bogată la Goodwood Festival of Speed 2012, unde există zvonuri că ar putea arăta publicului un concept de Renault Clio 4 RS.
Din care ne dăm seama că noul Renault Clio 4 RS va fi nu doar mai tupeist şi mai arătos decât până acum, ci şi mai practic, deoarece micul hot hatch va beneficia de 5 uşi, portierele spate urmând a avea mânerele disimulate. Noua imagine de marcă presupune arborarea unei sigle Renault extrem de mari în partea frontală a maşinii, în timp ce spoilerul are o profilare sportivă, având integrate şi luminie de poziţie de tip LED.
În viziunea englezilor de la Auto Express, spatele maşinii va miza pe un stil mai elegant în ce priveşte stopurile şi decuparea hayonului, însă difuzorul şi evacuarea centrală aduc în peisaj puternica notă sportivă pe care o aşteptăm de la un model RenaultSport. De asemenea, şi pragurile sau părţile inferioare ale portierelor este de aşteptat să ofere o soluţie vizuală sofisticată, Clio RS arătând pur şi simplu cool.
Despre motorizare deja se ştie că va fi un turbo de 1,6 litri, care va înlocui serviciile actualului 2.0 aspirat. Noul motor turbo, acelaşi de sub capota lui Nissan Juke Nismo, promite peste 210 CP, ceea ce îi va conferi lui Clio RS un demaraj 0-100 km/h sub 7 secunde. În plus, faţă de motorul aspirat de 2,0 litri, acest turbo va îmbunătăţi consumul, acesta urmând a coborî de la peste 8 litri/100 km la sub 6 litri/100 km (emisiile de CO2 vor coborî şi ele de la aproape 200 g/km la numai 150 g/km).
Noul Renault Clio RS va veni cu multiple îmbunătăţiri la nivelul trenului de rulare, promiţând cea mai bună manevrabilitate din clasa lui. De altfel, pentru a veni în întâmpinarea fanilor, dar şi a echipelor interesate de curse pe circuit, noul Renault Clio RS va fi oferit în două versiuni: Cup, având o echipare spartană şi o suspensie racing, precum şi versiunea standard Renaultsport, cu mai multe dotări şi, evident, un preţ mai mare.
Sursa: promotor.ro