Reţine cele mai utile sfaturi care te vor ajuta pe timp de caniculă!

De Redactor AE   |  7 Iulie, 2015

Distribuie :

Oficial, se poate spune că am intrat în luna lui cuptor, iar începând cu primile zile ale lui Iulie, temperaturile vor continua să crească ajungând la cote insuportabile. Avertizările meteorologilor nu se lasă prea mult aşteptate iar drept urmare, autoexpert vine cu câteva sfaturi utile de urmat pentru a vă proteja eficient de razele solare. 

Atât şoferii cât şi automobilele lor, necesită un tratament special pe timp de vară. Aşadar, reţineţi ce aveţi de făcut în cele ce urmează.

1. Renunţaţi la anvelopele de iarnă pe timp de caniculă. Ştim că mulţi conducători auto preferă să rămână "încălţaţi" în anvelopele de sezonul rece, pentru a mai economisi câţiva bănuţi, însă riscaţi cu siguranţa proprie în acest caz. Secretul se ascunde în structura anvelopei, care este gândită pentru a rezista la temperaturi scăzute, ceea ce o face vulnerabilă la temperaturi înalte. Astfel, dacă termometrul ne indică 38 de grade, atunci asfaltul are cam 55 de grade, iar la viteză temperatura cauciucului poate depăşi uşor 60 de grade ceea ce poate duce la o explozie! Astfel, dacă planificaţi să mergeţi undeva în vacanţă, asiguraţi-vă că aveţi anvelopele potrivite pentru sezonul de vară!

2. Ştim că autorităţile au inventat tot felul de prostii pentru a interzice folia solară, aplicată pe geamuri însă ce nu stiu ei, este faptul că aceasta din urmă a fost gândită pentru a te proteja de razele solare şi nu pentru a-ţi ascunde faţa de camerele video de supraveghere. Există o mulţime de studii, efectuate în toată lumea, care demonstrează că folia solară, blochează razele UV, prin urmare aveţi mai puţine şanse să suferiţi de cancer la piele! Pericolul este şi mai mare pentru şoferii care petrec zile întregi la volan! Indiferent dacă este dotată maşina sau nu, cu sistem de climatizare, razele solare îţi vor devasta interiorul automobilului tău.

3. Freon proaspăt în instalaţia de răcire! Aici totul este clar, dacă vrei confort şi o minte lucidă, apelează cu încredere la climatizor, iar pentru a fi sigur că nu te dă de gol la drum lung, ai grijă ca lichidul necesar să fie înlocuit cu unul mai nou. Nu de alta, dar s-ar putea ca mica escapadă la odihnă să se transforme într-un adevărat chin, mai ales dacă vei avea de parcurs cel puţin 500 de kilometri. Fără climatizor va trebui să te descurci cum poţi cu căldura, iar prima soluţie este geamul deschis. În acest caz însă rişti să nu poţi conduce cu o viteză mai mare de 90 km/h, ca să nu mai spunem de posibilitatea de a răci organismul. Un schimb de lichide variază între 200 şi 400 de lei pentru întreaga operaţiune, însă confortul la drum lung este de nepreţuit!

4. Ai grijă la indicatoarele de bord pentru a nu scăpa din vizor temperatura motorului! Pe timp de caniculă, numărul maşinilor cu motoarele "fierte" este în creştere, iar asta deoarece elemente vitale din circuitul de răcire ale motorului pot ceda cu uşurinţă. Aici sunt incluse termostatele, pompele de apă, electroventilatoarele sau chiar termocuplele. Totuşi principala cauză este calitatea antigelului folosit! Pe lângă faptul că îţi recomandăm să procuri doar antigel de calitate, care are o temperatură de fierbere mult mai înaltă decât apa (140 grade celsius), este bine să ai şi o rezervă cu tine.

5. Parasolarul şi parcarea la umbră. Chiar dacă trebuie să pleci în grabă, ar fi bine să te reţii pentru 2 minute şi să montezi parsolarul pe parbriz. Acesta nu doar că îţi va proteja bordul, dar şi va contribui la menţinerea aerului mai răcoros. Plus la toate, plasticul fierbinte emană şi mirosuri neplăcute, iată de ce, este bine să laşi geamurile întredeschise, pentru ventilarea habitaclului.

Recomandate:

Surprize la orizont. Toyota se pregătește să dezvăluie noua generație a modelului Hilux - Photo
Noutăți
Surprize la orizont. Toyota se pregătește să dezvăluie noua generație a modelului Hilux

 Toyota a publicat prima imagine teaser pentru viitorul Hilux, semnalând apropierea lansării oficiale a noii generații. Prezentarea completă este programată pentru data de 10

Inna
Scout Motors, marca off-road a Volkswagen, anunță peste 130.000 de precomenzi pentru modelele Traveler și Terra - Photo
Noutăți
Scout Motors, marca off-road a Volkswagen, anunță peste 130.000 de precomenzi pentru modelele Traveler și Terra

Scout Motors, noul brand american al Grupului Volkswagen dedicat vehiculelor electrice de teren, a înregistrat un debut spectaculos: peste 130.000 de comenzi au fost deja făcute pentru cele două

Inna
Kia stabilește un nou record mondial cu PV5. Aproape 700 km parcurși cu o singură încărcare, complet încărcat cu marfă - Photo
Noutăți
Kia stabilește un nou record mondial cu PV5. Aproape 700 km parcurși cu o singură încărcare, complet încărcat cu marfă

Kia a doborât un nou record mondial în segmentul vehiculelor utilitare electrice. Modelul PV5 Cargo, parte a noii generații de vehicule comerciale electrice ale mărcii, a reușit să parcurg

Inna
BMW marchează 50 de ani de Seria 3 cu o ediție specială M340i xDrive 50 Jahre Edition - un tribut exclusiv pentru colecționari - Photo
Noutăți
BMW marchează 50 de ani de Seria 3 cu o ediție specială M340i xDrive 50 Jahre Edition - un tribut exclusiv pentru colecționari

BMW sărbătorește o jumătate de secol de istorie pentru Seria 3, lansând o ediție specială dedicată. Este vorba de M340i xDrive 50 Jahre Edition. Această versiune, creată special pentru piaț

Inna
Audi pregătește un an plin de surprize: noul Q9, o electrică accesibilă și un Q7 complet nou - Photo
Noutăți
Audi pregătește un an plin de surprize: noul Q9, o electrică accesibilă și un Q7 complet nou

Audi a încheiat primele trei trimestre din 2025 cu o ușoară scădere a vânzărilor, raportând 1.175.765 de vehicule livrate, cu aproximativ 4.8% mai puține decât în aceeași

Inna
BMW M renunță la denumirea „Competition”. Toate modelele devin, practic, versiuni de top - Photo
Noutăți
BMW M renunță la denumirea „Competition”. Toate modelele devin, practic, versiuni de top

Divizia BMW M a decis să elimine complet denumirea Competition din portofoliul său. Motivele sunt cât se poate de logice: diferențele dintre versiunile standard și cele Competition au devenit mi

Inna