”Revoluție” în transportul municipal. Un nou microbuz, confort sporit, alte taxe, dar și loc garantat pe scaun!

De Redactor AE   |  24 Decembrie, 2019

Distribuie :

Încet - încet, se încearcă educarea consumatorului care apelează la serviciile de transport în comun. Tot cu pași mici, este supusă unei probe și o alternativă microbuzelor cu care suntem toți obișnuiți.

Pentru călătorii care au obosit de acele maxi-taxi, rutiere sau microbuze, cum vreți voi să le spuneți, a apărut o nouă alternativă. Microbuzul din clasa ”confort”, care și-a început activitatea în capitală pe ruta 129. Principala diferență a acestuia nu este brandul sau numele producătorului, ci serviciile pe care le oferă.

Astfel, pasagerii pot să-și rezerve din timp un loc pe scaun, printr-o programare prealabilă, indicând ora și locul undeva urca. Prețul unei călătorii cu acest tip de transport este de 10 lei. Cam de trei ori mai mult decât cu o ”rutieră” obișnuită.

În schimb, accentul se pune pe confortul pasagerului și timpul redus, petrecut într-o călătorie până la destinație. Potrivit agora.md serviciul a fost lansat la sfârșitul lunii noiembrie, pe ruta 129 din capitală. Inițiativa vine din partea Asociații Obștești „AgroDrept-Moldova”. Președintele organizației, Oleg Moldovan a menționat că 7 lei din costul biletului merg pentru acoperirea serviciilor de coordonare și asigurare a microbuzului în anumit loc (stație), la anumită oră și cu un loc pe scaun. Însăși călătoria rămâne la prețul de 3 lei.

La ziua de astăzi, partenerii au încheiată o înțelegere doar cu administratorul rutei 129, iar în circulație sunt două unități de transport.

„Microbuzele sunt cu ferestre mari, îngrijite, cu șoferi amabili și confort asigurat. Am încercat să solicităm din partea Primăriei o oarecare susținere, o ridicare a tarifului, dat fiind confortul transportului. Am trimis și o notă precum că este nevoie de ramburasarea pierderilor. Nu ne-au răspuns nimic”, a spus președintele AgroDrept-Moldova. 

Oleg Moldovan susține că partenerii economici care participă în cadrul proiectului, înregistrează zilnic pierderi financiare. O extindere a serviciului ar fi posibil doar dacă aceasta ar aduce venit.