Rolls-Royce a prezentat un nou motor... din LEGO
De AutoExpert | 13 Iulie, 2012
Rolls-Royce a prezentat un nou motor... din LEGO
Rolls-Royce, care construiește – printre altele – și motoare pentru avioane, a prezentat la Salonul Aeronautic de la Farnborough de săptămâna asta cea mai nouă versiune a propulsorului Trent 1000. Nu produce nicio forță de tracțiune, dar este o replică la scara 1:2 impecabil realizată a turbofan-ului adevărat. Și este alcătuit în totalitate din piese LEGO – 152.455 de bucăți, ca să fim mai exacți.
Motorul LEGO cântărește 306 kg și are un diametru al elicii de 1.524 mm, comparativ cu 5.765 kg și 2.742 mm, cât măsoară propulsorul adevărat. Impresionanta construcție este deschisă parțial, expunând componenele interne ale motorului, inclusiv palele complexe ale turbinei care se prelungesc în exterior pentru creșterea debitului de aer și o cameră de combustie detaliată din blocuri de plastic.
Adevăratul Trent 1000 este unul din cele două motoare – alături de General Electric Genx-1B – folosite pentru propulsia masivului Boeing 787. Iar asta spune multe despre complexitatea acestei mașinării.
Drept urmare, modelul LEGO nu este o idee atât de rea pentru a atrage o atenția în timpul unui salon aglomerat. Întregul motor este compus din aproximativ 160 de componente separate, și i-a mancat cam opt săptămâni unei echipe de patru oameni să-l construiască (demonstrația în clipul de mai jos). Însă întrebarea care va încolți în mintea majorității copiilor este una singură: Cât va costa kitul LEGO? Se pare că, în ciuda complexității aparente, s-au folosit destul de puține piese speciale, așa că sunt sunt șanse mari de reușită și în cazul folosirii unor kituri aeronautice obișnuite – la fel de spectaculoase, dar cu mult mai simple constructiv.
Deși asociem de cele mai multe ori brandul Rolls-Royce cu divizia Rolls-Royce Motor Cars, merită amintit că glorioasa companie engleză are o lungă tradiție în construcția de motoare pentru avioane, ce datează încă din timpul Primului Război Mondial, iar conceptul original a fost stabilit de Frank Whittle – unul dintre co-inventatorii motorului cu reacție – în anii 40. Care, cel mai probabil, încă se mai scăpa pe el*(Frank Whittle abia dacă împlinise vârsta de trei ani în 1910.) în perioada în care Herni Coandă făcea primele demonstrații cu al său avion revoluționar – Coandă-1910.