România a aprobat studiul de fezabilitate a tronsonului Ungheni- Iași-Târgu Neamț

De Inna   |  15 August, 2024

Distribuie :

Pe 14 august, România a înregistrat un progres semnificativ în procesul birocratic pentru realizarea Autostrăzii A8, cunoscută și sub numele de "Autostrada Unirii". Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aprobat Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul care va lega orașele Ungheni, Iași și Târgu Neamț. Decizia include, de asemenea, conceptul general al autostrăzii, stabilind numărul exact de poduri, pasaje, tuneluri și alte structuri de infrastructură necesare.

Segmentul crucial al autostrăzii A8 va avea o lungime de 93,27 km și va cuprinde 101 poduri și pasaje, 11 noduri rutiere și 14 tuneluri. De asemenea, vor fi amenajate patru spații de servicii, șase parcări pentru scurtă durată și două centre de întreținere și coordonare. 

Citește și: Până în anul 2026, va fi construit podul de la Ungheni, parte a Autostrăzii Unirii

Traseul pornește de la Târgu Neamț, trece prin localitățile Moțca, Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei și Iași, și se va conecta cu noul pod peste Prut, aflat deja în faza de finalizare a licitației.

Valoarea estimată pentru acest tronson este de 26,39 miliarde de lei (aproximativ 5,3 miliarde de euro), un cost record pentru o autostradă din România, echivalent cu 56,8 milioane de euro per kilometru. Această sumă a stârnit însă unele îndoieli, sugerându-se că ar putea fi vorba despre o eroare, fiind de fapt aplicabilă întregii autostrăzi A8 și nu doar acestui tronson. CNAIR nu a oferit până acum clarificări suplimentare.

x
x
x
x
x
x

Costurile ridicate pot fi explicate în parte de numărul mare de poduri și pasaje, care sunt necesare pentru a gestiona denivelările de teren și riscurile de alunecări. 

Pentru a ajunge la etapa de licitație, mai sunt necesare avizări din partea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, și a Consiliului Interministerial, urmate de aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern. Se preconizează că tronsonul va fi împărțit în patru segmente distincte, fiecare urmând a fi licitat separat.

Recomandate:

Nissan închide o uzină istorică din Japonia. Fabrica Oppama își oprește activitatea în 2028 - Photo
Noutăți
Nissan închide o uzină istorică din Japonia. Fabrica Oppama își oprește activitatea în 2028

Nissan a anunțat oficial că va închide una dintre cele mai vechi și importante uzine ale sale din Japonia, ca parte a unui plan amplu de restructurare la nivel global. Fabrica din Oppama, situat

Inna
(VIDEO) A căzut o bucată de beton de pe podul din str. Ismail. Primăria spune că acesta va fi reabilitat - Photo
Sociale
(VIDEO) A căzut o bucată de beton de pe podul din str. Ismail. Primăria spune că acesta va fi reabilitat

Podul din str. Ismail ar putea intra în reparație, potrivit Primăriei Chișinău. Reacția vine la scurt timp după un accident înregistrat pe str. Albișoara, unde a căzut o bucată din pod. Mo

Inna
Renault are un nou CEO interimar. Duncan Minto preia conducerea grupului până la numirea unui șef permanent - Photo
Noutăți
Renault are un nou CEO interimar. Duncan Minto preia conducerea grupului până la numirea unui șef permanent

Grupul Renault a anunțat o schimbare importantă în conducerea executivă, desemnându-l pe Duncan Minto ca nou CEO interimar. Acesta îl înlocuiește pe Luca de Meo și va coordona

Inna
Lamborghini ar putea lansa un Temerario cu tracțiune spate și hibridizare simplificată - Photo
Noutăți
Lamborghini ar putea lansa un Temerario cu tracțiune spate și hibridizare simplificată

Lamborghini explorează posibilitatea lansării unei versiuni cu tracțiune spate pentru noul său supercar, Temerario, actualul înlocuitor al celebrului Huracan. Deși în prezent mașina e

Inna
Stellantis renunță la mașinile pe hidrogen. Planurile sunt suspendate pe termen nedefinit - Photo
Noutăți
Stellantis renunță la mașinile pe hidrogen. Planurile sunt suspendate pe termen nedefinit

Stellantis a anunțat oficial că își suspendă toate planurile legate de dezvoltarea vehiculelor alimentate cu hidrogen, invocând lipsa unei piețe viabile și rentabile pentru acest tip de pr

Inna
Volkswagen ID.3 uimește după aproape 170.000 km: testul ADAC arată o degradare minimă a bateriei - Photo
Noutăți
Volkswagen ID.3 uimește după aproape 170.000 km: testul ADAC arată o degradare minimă a bateriei

Volkswagen ID.3 a demonstrat o rezistență excelentă în timp, în urma unui test de anduranță realizat de ADAC, cea mai mare asociație auto din Germania. Modelul electric testat, o vers

Inna