Scandalul în jurul airbag-urilor Takata ia amploare!! GM anunță recall pentru șapte milioane de mașini
De Sergiu | 24 Noiembrie, 2020
Compania Takata e din nou în centrul atenției, și de astă dată într-o lumină proastă, în cadrul unui proces fără precedent. Incidentul asociat cu airbag-urile Takata a devenit rapid cea mai mare acțiune de recall auto din istorie, la scurt timp după ce a fost lansat inițial în 2014.
De atunci, peste 63 de milioane de airbag-uri din aproximativ 40 de milioane de vehicule din SUA au fost rechemate, inclusiv o cifră extrem de mare ce a fost confirmată recent. De-a lungul timpului, numeroase campanii de servisare pentru Takata au afectat peste 100 de milioane de vehicule în întreaga lume și continuă până în prezent. Această ultimă rundă de rechemări implică un element activ despre care GM spune că este în regulă, fiind însă contrazis de instituțiile de resort din SUA.
Potrivit CNN Business, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a ordonat luni un recall național de la GM. Nu e pentru prima dată când GM e obligat să instituie acțiuni de recall pentru acest tip de probleme. În 2016, concernul a mai rechemat 800.000 de vehicule echipate cu airbag-uri Takata. Acum însă, fenomenul paralizează prin amploarea ce-o capătă. Alte câteva milioane de vehicule echipate cu airbag-uri Takata, vor reveni în viitorul apropiat în service pentru a le fi înlocuite capsulele pernei de aer.
„NHTSA a concluzionat că elementele în cauză sunt expuse riscului de același tip de explozie după expunerea pe termen lung la căldură și umiditate ridicată ca și alte modele Takata amintite”, a spus agenția.
Această rechemare, care se estimează că va costa 1.2 miliarde $ pentru GM, se răsfrânge asupra 5.9 milioane unități Cadillac Escalade, Chevrolet Avalanche, Silverado, Suburban și Tahoe, precum și GMC Sierra și Yukon produse în perioada 2007-2014. Alte 1.1 milioane unități sunt vizate în alte state.
În 2013, în jurul Takata a izbucnit un scandal major din cauza airbag-urilor defecte, a căror desfășurare incorectă ar putea duce la răniri grave și decese. Mai mult, autoritățile SUA au putut dovedi 18 decese din cauza acestei defecțiuni. La nivel global, acest număr se ridică la 26 de victime. În urma proceselor de durată, compania și-a anunțat falimentul în 2017.