Se repetă istoria cu limita de vârstă a maşinilor importate în ţară! Printr-un nou proiect de lege, se propune revenirea la 7 ani

De Redactor AE   |  10 Iulie, 2017

Distribuie :

Circ nu altceva! După ce au stimulat importul şi înmatricularea unor rable vechi şi obosite, favorizându-le cu o reducere de 70% pentru plasarea în regim vamal, acum un grup de deputaţi vrea să se revină la regula veche, cea de neadmitere în import a vehiculelor cu o vechime de peste 7 ani.

Pretextul acestui proiect de lege, după care se conduc deputaţii ar fi gradul mediu înalt de uzură a mijloacelor de transport auto, deja existente în Republica Moldova, dar și practica pe larg răspândită de introducere a mașinilor la mâna a doua în țara noastră. Aceeaşi autori,  motivează că, "potrivit datelor statistice, doar în anul 2016 au avut loc în jur de două mii de accidente soldate cu aproape 250 de decese și traumatisme pentru aproape 2.400 de persoane. Din totalul acestor accidente, o bună parte se datorează stării tehnice proaste și vechimii mijloacelor de transport implicate."

Nu viteza, nu şoferii beţi, nu lipsa culturii şofatului, ci starea tehnică a automobilelor! Deputaţii nu s-au întrebat cine admite în trafic maşinile "în stare tehnică proastă" şi nici nu am auzit să se împotrivească vămuirii celor peste 18.000 de automobile "vechi". În schimb au venit cu ideea de a schimba regula invers, încă odată, de la 10 la 7, la patru ani distanţă de la modificarea limitei maxime de la 7 la 10 ani.

Ca de obicei, nu se fac propuneri pentru a facilita importul de maşini noi, ci se introduc tot felul de limitări, bineînţeles, cu iz de nobleţe.

Asemenea prevedere a fost propusă într-un proiect de lege elaborat de un grup de deputați, încă în decembrie 2016. Astăzi, Guvernul a examinat avizul asupra documentului și a comunicat că nu-l susține. Totuși, ultimul cuvânt în acest sens îl va avea Parlamentul, când proiectul va fi examinat în plen.

https://autoexpert.md/noutati/peste-400-de-milioane-de-lei-a-castigat-statul-din-vamuirea-cu-reducere-de-70-a-masinilor-straine/

 

Recomandate:

Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german - Photo
Noutăți
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german

Porsche Taycan Turbo GT a stabilit un record nou în Australia. Cea mai puternică versiune de performanță a modelului electric a realizat un timp record pe sfertul de milă pe pista Sydney Dragway

Inna
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT

Mercedes AMG GT ar putea primi o versiune electrică. Constructorul din Stuttgart ia în considerare dezvoltarea unei versiuni cu zero emisii. Cel puțin, în acest moment se evaluează viabili

Inna
Transportatorii care vor ieși din Republica Moldova prin PTF Leușeni, se vor programa în rând electronic - Photo
Sociale
Transportatorii care vor ieși din Republica Moldova prin PTF Leușeni, se vor programa în rând electronic

Camioanele care vor ieși din Republica Moldova, prin postul vamal de frontieră Leușeni, vor fi programate în rând electronic. Măsura intră în vigoare de pe 22 septembrie, ora 08:00.&

Inna
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare - Photo
Noutăți
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare

Volkswagen a amânat lansarea viitorului Golf electric. Producătorul german a motivat această decizie prin costurile ridicate, necesare pentru readaptarea fabricii de la Wolfsburg pentru pro

Inna
Cererea scăzută pentru mașini electrice, provoacă concedieri. Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă - Photo
Noutăți
Cererea scăzută pentru mașini electrice, provoacă concedieri. Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă

Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă la uzina germană din Koln. Decizia va intra în vigoare la începutul anului 2026 și a fost luată în contextul cererii scăzute pentru mașinile

Inna
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul - Photo
Noutăți
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul

Grupul Jaguar Land Rover a fost ținta unui atac cibernetic. Din acest motiv, grupul nu poate relua producția de automobile deja de două săptămâni. În acest context, există riscul ca mai mu

Inna