Semafoare inteligente, un centru de control al traficului și centura capitalei? Iată la ce speră Primăria Chișinăului

De Redactor AE   |  17 Ianuarie, 2020

Distribuie :

Într-un interview acordat presei viceprimarul actual Victor Chironda a dezvăluit câteva din ideile ce-și propune să le implementeze pentru a ușura viața automobiliștilor.

Ce ne propunem noi acum este să implementăm un sistem de semaforizare adaptivă, să scoatem și să schimbăm semafoarele vechi și să instalăm semafoare smart care să comunice între ele, să punem bazele creării un centru de comandă și control al traficului, să implementăm senzori și tehnologii care pot genera date despre transport, despre fluxuri, despre alte aspecte, pe care noi să le colectăm și în baza cărora mai departe să luăm anumite decizii”, a declarat Victor Chironda pentru Radio Europa Liberă.

Asta tot este important, pentru că noi acum ne-am dat seama că, practic, nu avem pe ce ne baza acțiunile, pentru că până acum nu s-a făcut colectare de date, nu s-au făcut analize, nu s-au făcut măsurări în teren. Ne propunem să stabilim aceste noi sisteme de semaforizare care să comunice cu unitățile de transport public, cu troleibuzele și autobuzele, în cadrul proiectului benzilor dedicate pentru transport public.”

Deși în campania sa, Ion Ceban, primarul Capitalei vorbea despre faptul că avem bani în buget, iată că acum, Victor Chironda susține că de fapt ”dumnealui și, în genere, toată echipa se află în proces de identificare a partenerilor și a fondurilor pentru că, din păcate, bugetul orașului este spart, este pe brânci. Noi suntem practic la limită. Mai mult, nu putem să ne îndatorăm, am atins limita de creditare.”

Vorbind despre centura Chișinăului, Victor Chironda a mărturisit că ”fără o posibilitate de ocolire a orașului este aproape imposibil să rezolvăm problema circulației de tranzit în oraș, care este foarte mare și generează o presiune mare pe zona centrală mai ales, chiar pe bulevardul Ștefan cel Mare, unde avem un flux mare de transport public”.

Recomandate:

Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei - Photo
Curiozităţi
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei

După câțiva ani de utilizare, unele automobile pot deveni o adevărată povară financiară pentru proprietari. Specialiștii atrag atenția că anumite modele ajung să implice cheltuieli ridicate de &

Inna
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă - Photo
Noutăți
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă

Cehia va intra în istorie ca primul stat membru al Uniunii Europene care permite șoferilor să circule legal cu 150 km/h pe autostradă. Măsura va fi aplicată experimental de la sfârșitul lu

Inna
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă - Photo
Sociale
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă

Conform noilor reglementări, un polițist aflat în uniformă nu mai are obligația de a arăta legitimația de serviciu. În astfel de situații, este suficient ca acesta să se prezinte verbal, p

Inna
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail - Photo
Noutăți
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail

Consiliul Concurenței al Republicii Moldova a emis o decizie prin care aprobă tranzacția de concentrare economică prin care compania Now Oil Retail SRL preia controlul asupra mai multor stații de alim

Inna