Seria 6 primeşte tracţiune integrală la Geneva 2012
De AutoExpert | 27 Februarie, 2012
Seria 6 primeşte tracţiune integrală la Geneva 2012
De parcă nu era suficient că puriştii nu prea sunt de acord cu un diesel pe marele BMW Seria 6, iată că bavarezii vor aduce la Geneva 2012 maşina echipată şi cu tracţiunea integrală xDrive. Adică BMW 640d xDrive.
Versiunea de motorizare diesel în şase cilindri, de 3,0 litri şi peste 300 CP, a fost anunţată deja pe BMW Seria 6 încă din toamna anului trecut. Acum, cu ocazia Salonului Auto Geneva 2012, vom vedea BMW 640d în combinaţie cu tracţiunea integrală xDrive.
Ok, şi ce e aşa de senzaţional, v-aţi putea întreba. Păi, să recapitulăm: maşină sport, atât coupe, cât şi cabrio, tracţiune integrală, peste 300 CP, motor diesel. Mai e cineva care să ofere un astfel de meniu? Nu - aşa încâtiată că BMW 640d xDrive devine prima maşină sport (coupe sau cabrio) diesel de peste 300 CP cu tracţiune integrală.
Faţă de versiunea cu tracţiune doar pe puntea spate 640d, motorul diesel nu a fost modificat, afişând tot 313 CP/4.400 rpm, precum şi un cuplu maxim de 630 Nm/1.500-2.500 rpm, iar cutia de viteze este tot aceeaşi automată cu 8 trepte. Adăugarea lui xDrive, însă, are efecte la nivelul performanţelor.
Astfel, BMW 640d xDrive Coupe demarează de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde, cu 0,3 secunde... mai bine decât 640d Coupe! Adică tracţiunea integrală este mult mai eficientă în distribuirea cuplului către cele patru roţi în cazul acceleraţiilor fulminante, ceea ce se observă şi în cazul versiunii 640d xDrive Convertible, cu un demaraj de 5,4 secunde, cu 0,2 secunde mai bun decât al lui 640d Convertible.
Viteza maximă rămâne limitată la 250 km/h, în timp ce consumul mediu se cifrează la o incredibilă valoare de 5,7 litri/100 km - care, chiar dacă e cu 0,3 litri/100 km mai mare decât în cazul versiunii cu tracţiune doar pe puntea spate, rămâne un consum excelent pentru o sportivă de peste 300 CP.
Preţurile pentru noul BMW 640d xDrive urmează să le aflăm cu ocazia Salonului Auto Geneva 2012.