Skoda anunță strategia Next Level. Constructorul pregătește cel puțin trei modele electrice noi
De Sergiu | 25 Iunie, 2021
Skoda Auto anunță noua strategie care va guverna deciziile companiei până în 2030. Planul cehilor, numit ”NEXT LEVEL – SKODA STRATEGY 2030”, prevede eficientizarea proceselor de producție, concentrarea pe producția de mașini electrice și repoziționarea, extinderea și cucerirea a noi piețe la nivel global.
Strategia cehilor se axează pe trei priorități - EXPAND, EXPLORE și ENGAGE. Prima prevede dezvoltarea Skoda pentru a se regăsi în TOP-5 cele mai bine vândute mărci în Europa. Brandul vrea să-și cimenteze poziția în segmentul entry-level grație modelului Fabia.
Pe de altă parte, gama modelelor va fi extinsă și va include cel puțin trei modele 100% electrice noi până în 2030, care vor fi poziționate ierarhic mai jos de actualul ENYAQ iV, atât la capitolul dimensiuni cât și preț. În dependență de tendințele de dezvoltare ale pieței, Skoda urmărește o cotă de 50-70% a EV-urilor în Europa.
Planul EXPLORE prevede consolidarea Skoda drept constructorul european de mașini numărul 1 pe piețe ascendente ca India, Rusia și Africa de Nord până în 2030. Acest fapt se va traduce în vânzări potențiale de 1.5 milioane unități anual. Producția SUV-ului compact Kushaq a început recent în India, iar pe viitor Skoda planifică lansarea acestuia pe alte piețe în dezvoltare.
Partea a treia a planului, numită ENGAGE, se referă la țeluri specifice pentru arii ca experiență digitală a clienților, durabilitate, diversitate, educație și instruire. Skoda dorește să simplifice procesul de interacțiune om-mașină potrivit rigorilor Simply Clever. Unul dintre primele proiecte în această zonă este PowerPass, care va face încărcarea unui model electric să fie simplă și convenabilă. Acesta va fi disponibil în peste 30 de piețe și va putea fi utilizat la peste 210.000 de puncte de încărcare din Europa. Brandul dorește ca până în 2025, fiecare a cincea mașină să fie vândută online.
Compania planifică reducerea emisiilor cu până la 50% în comparație cu 2020 și va produce mașini cu balanță a emisiilor de carbon neutră la toate uzinele din Cehia și India din 2030.
Pentru a atinge obiectivele strategiei, Skoda se concentrează pe eficiență și simplitate. Scopul este de a obține o reducere a costurilor în rândul concurenților europeni de bază, împreună cu o rentabilitate durabilă a vânzărilor de cel puțin 8% ca cifră țintă.