Skoda desface șampania! Cehii celebrează 30 de ani de la alipirea la Volkswagen Group

De Sergiu   |  23 Martie, 2021

Distribuie :

În acest an, la data de 28 martie, Skoda Auto aniversează un important eveniment - s-au împlinit 30 de ani de la semnarea contractului prin care brandul ceh a devenit parte a Volkswagen Group. 

La etapa inițială, 24 de companii au fost luate în considerare drept potențiali parteneri, număr care a fost redus în vara anului 1990 la opt constructori importanți din Europa. Din cei rămași, doar patru au depus o ofertă, iar către finele verii doar alianța Renault-Volvo și Volkswagen au rămas în cursă. 

După câteva serii de lungi negocieri, Skoda a semnat în decembrie 1990 un acord prealabil cu Volkswagen, care a oferit o ofertă mult mai relevantă în ce privește dezvoltarea Skoda.

La 28 martie 1991, ministrul industriei, Jan Vrba, în numele Republicii Cehe, și Carl H. Hahn, în funcția sa de președinte al Consiliului de administrație al grupului Volkswagen, au semnat acordul privind înființarea unei societăți mixte pentru producția de vehicule Skoda, VW Group primind 31% din acțiunile Skoda după oferirea unei contribuții de 620 milioane de mărci. Participația germanilor a fost ulterior mărită până la 100% la 30 mai 2000.

La capitolul produse oferite, Skoda a extins inițial gama de modele Favorit / Forman sub umbrela Grupului Volkswagen pentru a include și un pickup. Această gamă era foarte solicitată datorită raportului său  preț-calitate. În 1994, Skoda a prezentat Felicia, succesorul lui Favorit, modelul fiind dotat cu ABS, airbag-uri, aer condiționat, servodirecție și motoarele Grupului 1.6 MPI și 1.9 D au fost incluse în motorizările Skoda.

Primul model pe care Skoda l-a dezvoltat în întregime sub umbrela Grupului Volkswagen a debutat în septembrie 1996 cu prima generație a Octavia modernă bazată pe platforma A4: liftbackul a marcat începutul unui nou capitol pentru Skoda: în scurt timp, modelul a devenit un bestseller, fiind construit la una din cele avansate uzine pe plan tehnologic din Europa. Următorul model care a venit să actualizeze gama mărcii a fost Fabia, care a debutat în toamna lui 1999, înlocuind Felicia. 

De atunci, cele două modele reprezintă grosul vânzărilor Skoda, Octavia fiind lansată deja în a patra iterație, iar Fabia pășindu-i atent pe urme, cea de-a patra generație urmând să debuteze în lunile următoare. 

La 30 de ani de la evenimentul important, Skoda anunță că vânzările mărcii au crescut de șase ori, de la aproximativ 172.000 de unități în 1991, la ordinul milioanelor în prezent. Constructorul ceh s-a extins la nivel global, fiind prezent la moment în peste 100 de piețe. Doar în Cehia, Skoda are trei uzine, dar și în Rusia, Ucraina, India, China și Slovacia.

x
x
x
x