Spaniolii prezintă noul Baltasar Revolt, EV-ul cu 507 CP și 1.000 Nm, care poate fi condus pe circuit și drumurile publice
De Sergiu | 30 Aprilie, 2021
Startup-ul spaniol Baltasar Cars tocmai și-a prezentat primul proiect, modelul electric dezvoltat pentru performanțe pe circuit, dar care nu refuză să fie condus și pe drumurile publice.
Mașina dispune de un cadru tubular și este realizată aproape în totalitate din fibră de carbon. Proiectul renunță la plafon și parbriz; tocmai din acest motiv masa proprie este de doar 770 kg. EV-ul este echipat cu două scaune sport, iar volanul poate fi scos la necesitate.
Pe puntea spate sunt instalate două motoare electrice care oferă un output sumar de 507 CP și circa 1.000 Nm. Ditamai agregatele sunt capabile să propulseze micul electromobil de la 0 la 100 km/h în doar 2.5 secunde.
Practic toate componentele au fost dezvoltate chiar de compania spaniolă, cu o singură excepție - bateria de 700 V. În doar 5 minute, aceasta poate fi alimentată pentru 100 km. Autonomia generală nu a fost dezăluită, cel mai probabil, deoarece această performanță nu este tocmai relevantă pentru un automobil de circuit care nu se încumetă să iasă la drum lung.
Până acum, toate bune; prețul pare însă prea piperat. Ev-ul spaniolilor costă circa 230.000 de euro. Poate puțin prea mult pentru un track car care pare o jucărie redimensionată.