Știai că mașina ta poate să înregistreze inclusiv și momente mai intime din viața ta?

De Inna   |  12 Septembrie, 2023

Distribuie :

Un studiu demonstrează că producătorii auto colectează date despre șoferi, dar și despre pasageri. Ba mai mult, unii dintre ei monitorizează și viața intimă a clienților. 

Potrivit unui studiu publicat de Mozilla Foundation, care a inclus 25 de branduri de mașini și 15 companii auto, s-a descoperit că producătorul nipon Nissan, ar putea să vândă informații despre activitatea sexuală, inteligența și problemele de sănătate ale șoferilor și pasagerilor către brokeri de informații, autorități și alte companii.

Între timp, producătorul Volkswagen poate înregistra vocea șoferilor pentru a determina ce reclame se potrivesc profilului lor. 

"Cantitatea de date pe care aceste companii auto au spus în mod deschis că o pot colecta este șocantă. Este ca și când nimeni nu i-a contestat sau întrebat despre confidențialitate, așa că includ totul", a declarat Jen Caltrider, cercetător șef al Mozilla Foundation, compania nonprofit care administrează browserul Firefox.

În cadrul studiului, s-au realizat cercetări la nivelul politicii de confidențialitate a mai multor branduri auto. Astfel, s-a descoperit că industria auto strânge cantități uriașe de date prin intermediul a zeci de senzori și a tehnologiei folosite de modele noi de mașină ce calculează greutatea persoanelor care se urcă în ele, filmează interiorul și exteriorul mașinilor și ascultă conversațiile prin microfoane și îi monitorizează pe utilizatori prin aplicațiile de pe mobil cu care se conectează la mașină.

"Nu mai este doar vorba despre vânzarea de mașinii pentru profit. Este vorba de colectare de date și folosirea acestor date pentru a face bani", a menționat Caltrider, care a precizat că în cazul mașinilor se folosesc practici de confidențialitate mai rele decât în cazul aplicațiilor de sănătate, a aparatelor domestice de tip smart sau a dispozitivelor portabile, precum căștile sau cele de fitness.

De asemenea, cercetătorii au descoperit că 84% din producătorii auto sunt capabili să vândă toate informațiile colectate despre clienți către broleri. Iar mai puțin de jumătate din producători au afirmat că ar putea să pună la dispoziția autorităților informații la cerere, fără să fie nevoie să primească un ordin judecătoresc.