Striker și Aggressor - două noi versiuni ale hypercarului SSC Tuatara! Mai multă forță de apăsare și până la 2.200 CP

De Sergiu   |  28 Mai, 2021

Distribuie :

Americanii de la SSC lansează două noi versiuni pentru hypercarul Tuatara. Acestea au fost numite sugestiv Striker și Aggressor, prima fiind o versiune stradală, iar a doua va evolua pe circuit.

Accentul nu se pune însă pe viteza maximă, ci pe îmbunătățirea performanțelor pe circuit și a forței de apăsare. Prima versiune este înspirată de avioanele de vânătoare americane și se numește Striker. Grație unui pachet aerodinamic îmbunătățit, care include o aripă reglabilă prin intermediul unui sistem hidraulic, un stabilizator vertical inspirat din aeronautică și un splitter frontal, forța de apăsare generată s-a triplat. Drept urmare, la viteza de 258 km/h, forța atinge 499 kg (4.900 Newtoni). 

În cazul versiunii Striker, motorul V8 twin-turbo de 5.9 litri volum dezvoltă 1.369 CP pe benzină și 1.774 de CP când este alimentat cu combustibil pentru curse.

Chiar dacă performanțele sunt puse pe prim plan, habitaclul lui Striker este mai primitor, primind tapițerie din Alcantara și elemente din fibră de carbon.

x
x
x
x

A doua versiune, numită SSC Tuatara Aggressor, este pentru moment învăluită în mister. Denumirea însă ne oferă o idee despre adevăratul sens al acesteia - circuitul. Menționăm că Aggressor nu va fi sub nicio formă un model stradal, ci va fi orientată pentru stabilirea de noi recorduri. Americanii au menționat că vor să testeze Tuatara inclusiv pe Nurburgring, unde versiunea va putea să-și arate întregul potențial. 

Interiorul va fi finisat într-o formă simplistă, cu elemente de carbon, scaune de curse cu centuri în cinci puncte și cadru de protecție. SSC menționează că motorul va putea fi tunat pentru un cost suplimentar până la 2.200 CP!

Dacă planurile companiei nu vor suferi modificări, vor fi construite 100 de unități Tuatara Striker și doar 10 exemplare Aggressor. Potrivit companiei, a fost dat startul asamblării primelor mașini. 

Tuatara este în vizorul publicului de ceva timp, inclusiv datorită încercărilor repetate de a stabili un record de viteză pentru mașinile de serie. Chiar dacă performanța din octombrie trecut a fost inițial validată de majoritate, aproape imediat au apărut primele semne de întrebare cu privire la rezultatul final. Acest fapt a dus la o a doua încercare, nereușită, deoarece exemplarul antrenat a suferit defecțiuni tehnice. Cea mai recentă tentativă a avut loc în luna ianuarie a acestui an, care încă ridică polemici între fani.