STUDIU: Honda devine prima marcă la care trec foştii posesori de Saab
De AutoExpert | 27 August, 2012
STUDIU: Honda devine prima marcă la care trec foştii posesori de Saab
Atunci când un brand bancruteză, e natural pentru analişti să se întrebe spre care alte branduri se vor îndrepta consumatorii. Iar aşa cum autoproducătorul Saab cel mai recent s-a înscris în această listă a neferiţilor, s-a realizat un studiu pe piaţa din SUA care a relevat faptul că marca Honda este cea mai populară în rândul foştilor posesori de Saab. Printre lideri s-au clasat şi mărcile Volkswagen şi Audi, cu 7.0, respectiv 6.3 procente.
Surprinzător dar apartenenţa suedeză a mărcii Volvo nu a fost suficientă pentru a obţine prima poziţie în inimile clienţilor mărcii Saab, cei mai mulţi preferând să opteze pentru un automobil realizat de japonezii de la Honda, o altă marcă cunoscută pentru pasiunea manifestată de clienţii săi.
Foştii posesori de modele Saab nu au lăsat în spate consorţiul General Motors, mărcile Chevrolet, Cadillac şi Buick fiind prezente în lista de 15 mărci alese de foştii clienţi ai mărcii suedeze. În timp ce Honda deţine prima poziţie în materie de volum cu 7.2 procente din clienţii Saab, cei de la General Motors câştigă prin cumularea volumelor realizate de cele trei mărci din portofoliu, 15.2 procente din foştii posesori ai mărcii din Trollhattan alegând să-şi înlocuiască Saab-ul cu un model din portofoliul actual al General Motors, fie el Chevrolet, Cadillac sau Buick. Dintre cele trei mărci, Chevrolet a obţinut locul întâi la vânzări în rândul foştilor clienţi Saab, în timp ce Buick este pe ultima poziţie a clasamentului general, cu 3.4 procente din foştii clienţi de Saab care au trecut la o altă marcă.
Studiul a urmărit activitatea foştilor clienţi Saab între 2010 şi 2011 şi vizează clienţii care au vândut un automobil Saab la maximum şase luni de la achiziţia unui alt automobil nou. Practic, doar clienţii care au avut un Saab în familie şi au renunţat la el după ce şi-au cumpărat un alt automobil sunt luaţi în considerare de acest studiu. Cei de la Polk spun că sunt 500.000 de automobile Saab în folosinţă pe piaţa din Statele Unite ale Americii în prezent, subliniind oportunităţile care apar în momentul în care aceştia îşi vor dori un nou automobil.