SUBARU IMPREZA WRX STI S206 - performance edition
De AutoExpert | 25 Noiembrie, 2011
SUBARU IMPREZA WRX STI S206 - performance edition
Subaru nu uită că o mare parte din capitalul de simpatie care gravitează în jurul mărcii se datorează şarmului lui Impreza WRX STI. Prin urmare de ce nu o serie limitată de doar 300 exemplare care se numeşte Subaru Impreza WRX STI S206.
În linii mari este un model la care doar putem visa pentru că va fi produs într-o serie limitată destinată doar pieţii japoneze. Pentru Subaru Tecnica International este o tradiţie lansarea în serie limitată a unor versiuni ceva mai speciale decât o Impreza WRX STI de serie. S206 continuă povestea seriilor limitate realizate pe baza lui Impreza WRX STI: S203, S204 şi S205. Ce este aşa special la această serie limitată? În primul rând are la bază Impreza WRX STI sedan. La exterior se remarcă noul spoiler faţă care este mai agresiv şi are o linie mai joasă. Apoi pe aripi au apărut fante pentru optimizarea fluxului de aer în compartimentul motor ajutând la o răcire mai bună a propulsorului. Tot pachetul aerodinamic exterior a fost revizuit, aici incluzând pragurile şi spoilerul spate.
Cei de la BBS au produs un set de jante de 19 inch special pentru acest model, jante care vor fi încălţate cu pneuri Michelin Pilot Super Sport. La interior modificările se rezumă la un volan sport îmbrăcat în piele special pentru această serie limitată, scaune Recaro, un buton de start cu sigla STI şi evident o plăcuţă cu numărul exemplarului. Seria limitată se laudă cu amortizoare Bilstein dezvoltate special pentru acest model şi o nouă setare a suspensiei realizată de cei de la STI, plus o nouă bară stabilizatoare faţă. Spre deosebire de versiunea europeană, Impreza WRX STI pe piaţa japoneză este echipată cu un propulsor boxer de 2 litri. Aici au muncit serios cei de la STI, optimizînd greutatea componentelor interne ale propulsorului pentru a asigura un răspuns mai promt la acceleraţii.
S-a optat pentru o nouă turbină twin-scroll, iar unitate electronică a primit o nouă mapă de management al motorului. S-a ajuns astfel la 320 CP livraţi la 6.400 rpm şi un cuplu motor de 431 Nm disponibil între 3.200 şi 4.400 rpm. Cei de la Subaru au mai dezvoltat şi un pachet special pentru această serie limitată denumit NBR Challenge Package menit a omagia prima victorie Subaru în cursa de anduranţă de 24 de ore de la Nurburgring, victorie la clasa la care a concurat Subaru. Pachetul include eleron spate şi acoperiş din fibră de carbon, plus un sticker Nürburgring Challenge. Subaru Impreza WRX STI S206 NBR Challenge Package va fi produs doar în 100 exemplare.