Suta simfonică Porsche 911

De AutoExpert   |  11 Noiembrie, 2011

Distribuie :

Suta simfonică Porsche 911

Pentru mulți, motorul noii generații Porsche 911 (991) este doar un ansamblu de piese metalice menite să propulseze sportiva nemțească de la 0 la 100km/h în mai puțin de 5 secunde. Totuși, noi credem că cei 6 cilindri ai propulsorului boxer cu injecție directă produc o muzică cel puțin la fel de divină precum o orchestră simfonică de talie mondială.

Porsche 911 (991) Carrera - Engine Start, Revs, Acceleration

Și ce muzică! Să-ți explicăm – în Weissach se află sediul diviziei de motorsport a costructorului german. Aici poți întâlni o echipă de ingineri de sunet extrem de talentați, care au lucrat aproape non-stop timp de 4 ani la partea acustică a noului Porsche 911. După cum vei afla din cele trei clipuri audio inserate acestui articol, ai putea spune că aceștia și-au făcut treaba mai mult decât exemplar și că Porsche ar trebui să le ofere o primă babană de Crăciun pentru munca lor.

Șeful echipei amintite anterior - Dr. Bernhard Pfäfflin, a cercetat, perfecționat și ajustat admisia, motorul și sistemul de evacuare al sportivei nemțești astfel încât chiar dacă ai fi legat la ochi, o simplă apăsare timidă a pedalei din dreapta te-ar face să-ți dai seama instantaneu că mașina în care te afli este noul 911.

Porsche 991 (991) Carrera S - Engine Start, Revs, Acceleration

Sunetul joacă un rol extrem de important în cazul unui automobil cu pretenții sportive. "Atât motorul boxer cu 6 cilindri, cât și timbrul său caracterstic sunt elemente fără de care Porsche 911 nu ar putea exista cu adevărat" a declarat Pfäfflin. "În cazul lui 911, toată acțiunea se petrece în partea din spate a mașinii" completează acesta.

Această interacțiune acustică complexă între motor, transmisie, admisie și evacuări a reprezentat cea mai mare provocare a "sunetiștilor" din Weissach. "Sunetul mecanic al motorului este caracterizat de frecvențe înalte și componente tonale care trebuie neapărat să transmită proprietarului calitatea, fiabilitatea, și mai ales performanța specifică unui Porsche. Frecvențele joase ale admisiei sunt sesizabile numai la interiorul mașinii, în timp ce timbrul sportiv al sistemului de evacuare poate fi perceput atât de șofer, cât și de cei aflați în vecinătatea lui 911" a completat Pfäfflin.

Pentru a fi siguri că rezultatul final va coincide cu cel scontat, inginerii de sunet din Weissach au simulat virtual rezonanța și felul în care aerul circulă prin diverse piese ale automobilului german, cum ar fi colectorul de aspirație, catalizatoarele, toba de eșapament, și așa mai departe. Dr. Bernhard explică: "De-abia după ce am terminat de simulat pe calculator tot felul de variații ale componentelor mașinii am creat prototipuri experimentale ale acestor piese, pe care le-am testat pe bancul de probe și pe varianta de pre-producție a lui 911. Astfel, versiunea Carrera S vine echipată standard cu un sistem de evacuare cu valve ajustabile, care pot fi închise sau deschise în funcție de preferințele șoferului. De asemenea, cei care doresc ceva mai sonor de atât pot opta pentru un sistem de evacuare sport."

Porsche 991 (991) Carrera S Sport - Engine Start, Revs, Acceleration

În cazul unui Porsche 911, nimic nu este născocit sau fals - ce auzi, exact aia primești sub capotă. Cu toate acestea, inginerii Porsche au dezvoltat un sistem numit "Sympos" oferit standard pe toate versiunile de 911, a cărui menire este să aducă sunetul motorului boxer mai aproape de urechile șoferului. Poftim? Simplu spus, "Sympos" este compus dintr-o membrană care amplifică vibrațiile motorului la turații joase, transmițându-le pe acestea către raftul din spatele scaunului șoferului. De asemenea, acest sistem elimină frecvențele supărătoare ale agregatului cu 6 cilindri la peste 5.000 de rotații pe minut. În funcție de dispoziția șoferului, nivelul de intruziune a vibrațiilor poate fi controlat prin simpla apăsare a butonului Sport.

Așadar, ce concluzie putem trage vis-a-vis de sunetul produs de noul Posche 911? Părerea nostră este că sub capota sportivei nemțești se află o mică orchestră simfonică formată din șase soliști, pe care o poți dirija cu ajutorul piciorului drept.

Sursa: TOPGEAR

Recomandate:

Subaru dezvăluie primul teaser al noului SUV electric Uncharted, un model dezvoltat în parteneriat cu Toyota - Photo
Noutăți
Subaru dezvăluie primul teaser al noului SUV electric Uncharted, un model dezvoltat în parteneriat cu Toyota

Subaru intră într-o nouă etapă a electrificării și pregătește lansarea unui crossover complet electric, botezat Uncharted. Modelul a fost dezvoltat împreună cu Toyota și va împărtăși

Inna
Volkswagen închide o fabrică din China. Producția se oprește complet până la finalul anului - Photo
Noutăți
Volkswagen închide o fabrică din China. Producția se oprește complet până la finalul anului

Volkswagen anunță închiderea treptată a uzinei din Nanjing, China, în contextul scăderii continue a cererii pentru automobile cu propulsie clasică. Fabrica a fost operată în partener

Inna
Nissan ar putea construi modele Honda în SUA. O colaborare neașteptată în fața crizei - Photo
Noutăți
Nissan ar putea construi modele Honda în SUA. O colaborare neașteptată în fața crizei

Nissan și Honda, doi dintre cei mai mari constructori auto japonezi, iau în calcul o colaborare în SUA. Conform unor surse apropiate situației, Nissan explorează posibilitatea de a produce

Inna
Probleme grave la Ford. Peste 850.000 de mașini, rechemate din cauza unei defecțiuni la sistemul de alimentare - Photo
Noutăți
Probleme grave la Ford. Peste 850.000 de mașini, rechemate din cauza unei defecțiuni la sistemul de alimentare

Ford Motor Company a anunțat o amplă campanie de rechemare în service ce vizează 850.318 vehicule, fabricate între 2021 și 2023. Motivul acestei acțiuni este o posibilă defecțiune la pompa

Inna