Tesla a provocat extinderea examinării sistemului ADAS și a altor 12 companii

De Mariana   |  15 Septembrie, 2021

Distribuie :

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA), autoritatea SUA pentru siguranța în lumea transporturilor, a extins ancheta lansată în august privind sistemul autopilot al Tesla, la aproape întreg sectorul auto.

Biroul de anchetă al agenției Washington a trimis o scrisoare către 12 producători, printre care Ford, General Motors, Toyota și Volkswagen, cerând date și informații despre principalele lor sisteme de asistență pentru șofer. Mai exact, NHTSA efectuează studii aprofundate asupra tehnologiilor, care permit conducerea asistată de nivelul 2 în conformitate cu scara SAE (conform căreia șoferul poate lăsa mașina să controleze accelerația și direcția în anumite circumstanțe).

În scrisoare, agenția federală solicită producătorilor de automobile să garanteze o cooperare maximă.

Ancheta a început în urma mai multor accidente, în care a fost implicată Tesla. În total sunt 11 ciocniri cu 17 răniți și unul mort, care au avut loc în apropierea locurilor în care se acordă primul ajutor și au lovit unul sau mai multe vehicule implicate în aceste situații.

Accidentele s-au produs începând cu ianuarie 2018. Unele echipe de anchetatori au fost trimise la locul producerii coliziunii, constatând că acestea s-au produs mai ales după lăsarea întunericului, în ciuda precauțiilor puse în aplicare de salvatori (conuri de trafic, săgeți iluminate și multe altele).

În toate cazurile, a fost detectată utilizarea sistemului autopilot sau a altor dispozitive de control al vitezei.

Acum, NHTSA, pentru a evalua pe deplin funcționarea sistemelor de asistență a șoferului, a extins ancheta, solicitând o mulțime de informații detaliate, precum numărul de mașini cu tehnologii de nivel 2 produse, vândute și aflate în circulație pe drumurile Statelor Unite, kilometrajul real, lista oricăror actualizări de software, reclamațiile cumpărătorilor, accidente și procese în curs sau care urmează să fie. De asemenea, producătorii vor trebui să descrie în detaliu tipurile de drumuri și condițiile de conducere recomandate pentru utilizarea sistemului ADAS și chiar, metodele de sporire a atenției șoferilor atunci când utilizează sistemele.

În esență, agenția dorește să obțină de la producători orice informație care să le permită oficialilor săi să aibă cunoștințe ample despre tehnologiile de conducere autonomă.

Ford, GM și grupul Stellantis trebuie să răspundă la NHTSA până pe 3 noiembrie, în timp ce toți ceilalți au timp până pe 17 noiembrie. Cei care nu respectă termenii sau refuză să onoreze cererile autorităților riscă să suporte penalități de până la 115 milioane de dolari (puțin peste 97 de milioane de euro la cursul de schimb actual).