Test drive Mercedes-Benz GL

De AutoExpert   |  4 Martie, 2011

Distribuie :

Test drive Mercedes-Benz GL

După ce am testat noul GL de la Mercedes, prima impresie pe care am avut-o a fost că am coborât dintr-un autobus. Ei bine, nu e chiar un autobus în sensul direct al acestui cuvânt, dar ceva foarte aproape. Asta, pentru că respectiva maşină are dimensiunile unui autocar micuţ şi poate lua la bord 7 pasageri. Pe de altă parte, viteza maximă pe care o poate atinge este de 220 km/h, performanţe ce o scot din clasa autocarelor.

Noul GL preia filosofia de design Mercedes-Benz şi împrumută din liniile fratelui mai mic, ML. Profilul este dominat de două nervuri puternice, iar partea frontală vine cu o grilă proeminentă, cu două linii cromate, cu blocuri optice pe bază de LED-uri şi bosaje ceva mai largi. Gama de jante include elemente cu dimensiuni cuprinse între 19 şi 21 inch. Apropo, germanii pun la dispoziţie şi kitul AMG care oferă un design ceva mai sportiv, graţie spoilerului frontal cu prize de aer mai largi, luminilor LED diurne, bosajelor mai generoase, pragurilor laterale noi, detaliilor cromate, jantelor de 21 de inch cu pneuri de 295/40 şi evacuărilor cromate.

Totuşi, cu paket-ul AMG sau fără, partea din spate, la fel ca şi în cazul ML, pare să fie neinspirată. Se vede că designerii erau obosiţi când o desenau.

Chiar dacă sunt maşini mai mici în care ar putea încăpea 7 pasageri, în majoritatea cazurilor al treilea rând de scaune este doar de fudulie. În GL toată lumea are suficient spaţiu iar fotoliile din rândul 3 sunt foarte comode.

Şi încă ceva, chiar şi cu al treilea rând de scaune, portbagajul măsoară 450 l. Genial, pentru că la celelate maşini cu al treilea rând de scaune el poate fi de maxim 150 l. Prin simpla apăsare a unui buton, al doilea şi al treilea rând de scaune se rabatează, iar spaţiul de încărcare ajunge la incredibila cifră de 2320 l!

Suspensia noului GL oferă un confort de nota 10, iar interiorul este atât de bine izolat fonic, încât ai impresia că te afli într-o altă dimensiune. Şi generaţia precedentă era confortabilă, dar noua chiar este un etalon pentru clasa din care face parte. Apropo, noul GL cu motor de 3,0l diesel atinge prima 100 km/h în mai puţin de 8 sec, dar trebuie să ştiţi că acesta în nici un caz nu poate fi considerat ca un SUV sport. Categoric nu!

Automobilul din test este dotat cu un şasiu activ care ar trebui să ofere un plus de sportivitate. Chiar şi în regim Sport, însă, GL seamănă mai mult cu un iaht decât cu un bolid. Trece foarte lin peste gropile din carosabil apărute în urma zăpezii. Eu aş zice că la volanul acestei maşini poţi uita de calitatea drumurilor noastre. Desigur, o să-ţi aminteşti de ele în service.

Apropo, motorul de 3,0l diesel mai oferă şi un cuplu impunător de 620 Nm. Pentru cei care vor şi mai mult, Mercedes le pune la dispoziţie şi un motor V8 turbo ce livrează 435 CP. Performanţele acestei maşini sunt şi mai impunătoare. De exemplu, 100 km/h pot fi atinşi în 5,4 sec. Sună fantastic! Totuşi, nu prea înţeleg la ce bun această herghelie de cai dacă tot nu este o maşină sport. Şi să nu uităm că se pregăteşte versiunea AMG.

Interior-ul este un déjà vu. Îmi aminteşte de noul ML care a debutat pe piaţa locală anul trecut. Doar că GL are interiorul mult mai spaţios. Calitatea materialelor şi a finisajelor sunt impecabile, Mercedes-Benz GL oferind un interior luxos şi foarte bine proporţionat. Gadgeturile prezente ne aduc noutăţi extraordinare, ce poţi găsi la interiorul unui S-Klasse, vei putea folosi şi în GL. Asta mă împinge la gândul că GL se vrea un fel de S-Klasse printre SUV-urile XXXL!

Şi asta nu e tot, Mercedes oferă clienţilor posibilitatea de a-şi configura interiorul după preferinţe şi necesităţi, fiind oferite şapte pachete opţionale. Asta înseamnă că preţul de listă care este de 54000 euro poate să ajungă uşor la 100 000 de euro! Dar dacă tot vorbim de un S-Klasse printre SUV-uri, atunci nu e de mirare. Apropo, noul GL are o cutie de viteze în 7 rapoarte cu dublu ambreiaj, preluată de la ML, iar pentru cei care vor să se aventurieze în off-road, există şi un pachet special. Acesta din urmă include suspensia pneumatică Airmatic, care permite înălţarea gărzii la sol cu 28 cm, diferenţialul blocabil, o transmisie revizuită şi o serie de panouri de protecţie.

Generaţia precedentă avea abilităţi off-road foarte bune, iar noua ar trebui să fie şi mai tare. Un lucru mă opreşte să o testez pe teren accidentat, aceste elemente cromate cu care este împodobită toată maşina. Mă doare sufletul să văd cum voi împinge cu ele noroiul. Sincer vorbind, nu-mi plac, dar prezenţa lor este pe deplin justificată.

Cercetările Mercedes arată că 90% din proprietarii acestor automobile nu au ieşit nici o dată în teren accidentat. În plus, cea mai importantă piaţă pentru aceste automobile este cea americană, iar americanilor le plac maşinile cu multe detalii cromate. Anume din aceste considerente, GL-ul nostru străluceşte ca un pom de Crăciun.

Concluzie.

Aşa ori altfel, pot să vă spun că noua generaţie este mult mai glamuroasă decât prima. Şi cu siguranţă va deveni un S-Klasse al SUV-urilor mari. Ei bine, mai este şi noul Range Rover, dar despre el vorbim altă dată.

Recomandate:

(VIDEO) Poliția: în mai multe raioane din nordul țării ninge, fiți prudenți la drum! - Photo
Sociale
(VIDEO) Poliția: în mai multe raioane din nordul țării ninge, fiți prudenți la drum!

Oamenii legii informează că în mai multe raioane din nordul țării cad precipitații sub formă de zăpadă. În acest context, polițiștii vin cu un apel către șoferi: să fie prudenți la drum.&n

Inna
Codul Galben continuă! Se prognozează intensificări ale vântului, care pot provoca daune și nu doar - Photo
Sociale
Codul Galben continuă! Se prognozează intensificări ale vântului, care pot provoca daune și nu doar

În contextul avertizării meteorologice emise de Serviciul Hidrometeorologic de Stat, privind Codul Galben de schimbare bruscă a vremii în perioada 21-23 noiembrie 2024, sunt prognozate int

Inna
(FOTO) Kia revoluționează portofoliul de SUV-uri cu noul EV9 GT, capabil de 501 CP - Photo
Noutăți
(FOTO) Kia revoluționează portofoliul de SUV-uri cu noul EV9 GT, capabil de 501 CP

 Kia a prezentat oficial cea mai puternică variantă a SUV-ului său electric, EV9 GT, în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Echipat cu un sistem de propulsie ce livrează 501 CP pri

Inna
Industria bateriilor electrice zguduită: Northvolt, la un pas de desființare - Photo
Noutăți
Industria bateriilor electrice zguduită: Northvolt, la un pas de desființare

Industria bateriilor pentru vehicule electrice din Europa este în pragul unei crize, după ce Northvolt, cel mai mare producător de baterii din regiune, a solicitat oficial intrarea în fali

Inna
(FOTO) Performanță, spațiu și viteză: Hyundai dezvăluie Ioniq 9 - Photo
Noutăți
(FOTO) Performanță, spațiu și viteză: Hyundai dezvăluie Ioniq 9

Hyundai a prezentat oficial noul Ioniq 9, un SUV electric de segment mare, care impresionează prin spațiu generos, performanțe remarcabile și tehnologie de ultimă generație.Ioniq 9 este construit

Inna
(FOTO) O privire în viitor: noul concept electric Jaguar, redefinește luxul și performanța - Photo
Noutăți
(FOTO) O privire în viitor: noul concept electric Jaguar, redefinește luxul și performanța

Jaguar marchează începutul unei noi ere electrice cu primul teaser oficial al viitorului său concept electric. Noul model va fi dezvăluit pe 2 decembrie, oferind un prim indiciu despre viitorul

Inna
Un șofer și-a luat rămas bun de la mașină și s-a ales cu o amendă de 12.000 lei. Pentru ce a fost sancționat - Photo
Sociale
Un șofer și-a luat rămas bun de la mașină și s-a ales cu o amendă de 12.000 lei. Pentru ce a fost sancționat

Un șofer din Edineț, în vârstă de 30 de ani, a rămas fără mașină după ce a fost prins la volan, deși permisul său a fost anulat. Incidentul s-a produs pe 21 noiembrie, pe strada Independen

Inna