Ţi-ai scos filtrul DPF? Foarte Bine! Doar că rişti să nu treci revizia tehnică!

De Redactor AE   |  4 Mai, 2017

Distribuie :

Surpriză pentru iubitorii de maşini modificate, care în căutarea de performanţe, au apelat la procedura de înlăturare a filtruli de particule (DPF)! Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor va înainta un nou Regulament cu privire la inspecția tehnică periodică a vehiculelor rutiere, mult mai complet faţă de cel din prezent şi conform cerințelor Uniunii Europene, scrie piataauto.md.

Una dintre pricipalele modificări vizează un control mult mai strict asupra modului de

efectuare a inspecției tehnice periodice, care va elimina din start posibilitatea „neprezentării” vehicululelor la procedura de revizie tehnică. Angajaţii staţiilor de testare, care vor elibera dovezi de inspecţie tehnică periodică a vehiculelor sau remorcilor acestora, ce nu au fost prezentate pe linia de testare sau care nu au fost supuse încercărilor prescrise cu calificativele stabilite de normele tehnice, vor fi sancţionaţi cu amendă de la 60 la 72 unităţi convenţionale (3,000 – 3,600 de lei) aplicată persoanei cu funcţie de răspundere, cu amendă de la 90 la 120 unităţi convenţionale aplicate persoanei juridice!
Cei care vor admite exploatarea vehiculelor, care au vicii, din care cauză este interzisă exploatarea lor, a celor reutilate fără autorizația de rigoare, a celor care nu sânt înregistrate în modul stabilit de legislație, a celor care nu au trecut controlul tehnic de stat sau a celor care nu sunt dotate, cu tahograf funcțional, certificat sau omologat şi verificat
metrologic, vor fi sancționaţi cu amendă de la 60 la 90 de unități convenționale (3,000 – 4,500 de lei) sau cu muncă neremunerată în folosul comunităţii de la 40 la 60 de ore, cu amendă de la 180 la 240 de unităţi convenţionale (9,000 – 12,000 de lei) aplicată persoanei cu funcţie de răspundere, cu amendă de la 240 la 300 de unităţi convenţionale (12,000 – 15,000 lei) aplicată persoanei juridice.

Astfel, se doreşte sporirea competitivității experților de inspecție tehnică şi a stațiilor de inspecție tehnică, cele din urmă fiind nevoite să suplinească utilajul necesar pentru efectuarea inspecţiei tehnice obligatorie, în conformitate cu noile prevederi. În rezultat, se urmăreşte sporirea siguranței traficului rutier, cu excluderea riscului de accidente ale vehiculelor, care nu corespund tehnic.

Regulamentul mai urmărește şi menținerea emisiilor la un nivel scăzut pe toată durata de viață a vehiculelor rutiere, prin inspecțiile tehnice periodice ale emisiilor de gaze de eșapament și asigurarea retragerii din circulație a vehiculelor cu potențial mare de poluare, până la aducerea lor la un stadiu de întreținere corespunzător.
Astfel, vehiculele care vor avea echipamentele de control al emisiilor
instalate de producător (catalizator, filtru DPF sau EGR) defecte, incomplete sau demontate, nu vor putea obţine ecusonul care atestă revizia tehnică, iar exploatarea acestora va fi interzisă!

Potrivit datelor Registrului de stat, la data de 01.04.2017 în Republica Moldova au fost înregistrate 909,834 mijloace de transport, inclusiv 278,632 unități de transport doar în mun. Chișinău, revizia tehnică însă, în 2016 au trecut-o doar 494 601 de vehicule, care au adus în fondul rutier 687,980,000 lei.

În primele trei luni ale anului 2017 revizia tehnică periodică a fost trecută de 129,141 de vehicule, care au adus în fondul rutier 176,025,000 de lei.