Topul mașinilor care ne-au impresionat în anul 2011
De AutoExpert | 15 Ianuarie, 2012
Topul mașinilor care ne-au impresionat în anul 2011
La nivel global, anul 2011 a fost un dezastru pe plan economic. Sau cel puțin așa s-a comunicat prin toate mijlocele media. Însă nu-ți trebuie niciun fel de cunoștințe macroeconomice ca să-ți dai seama că în 2011 s-au lansat multe mașini extraordinare. Și pentru că toți ne-am săturat de mașinile albe, gri sau negre care sufocă traficul zilnic, ne-am gândit să punem la un loc toate aceste modelele care au marcat anul 2011, într-o singură culoare: roșu.
BMW M1
Aceasta este mașina care a scos la iveală demonii ascunși în toți cei care au avut ocazia să o conducă. Este surprinzător de distractivă cu toți cei 340 CP puși jos de o cutie manuală în șase viteze plus un diferențial cu alunecare limitată împrumutat de la M3. La volanul ei te simți fix ca un adolescent care abia a apucat să meargă singur în mașină. Dacă factorul ‘FUN’ este motivul pentru care apreciezi o mașină, asta este cu siguranță alegerea supremă.
Lamborghini Aventador
Această dezlănțuire a forțelor naturii a fost una din cele mai așteptate mașini ale anului 2011. Cu un V12 de 700 CP și o accelerație 0-100 de sub 3 secunde, Aventador a ridicat ștacheta la un nivel la care ceilalți constructori nu ajung nici pe picioroange. Nu degeaba a primit din partea redacției TopGear premiul pentru Supercarul Anului 2011.
Mercedes-Benz SLK
Micul roadster Mercedes a fost tot timpul privit ca o mașină strict feminină. A treia generație, lansată în 2011, a spulberat aceste afirmații, afișând o atitudine puternic masculinizată și un orientare sportivă mult mai evidentă. Probabil că versiunea AMG va fi delicioasă, dar până atunci ne mulțumim cu versiunea domestică – dacă se poate numi așa o mașină de 306 CP.
Citroën DS3 Racing
Probabil te intrebi unde e culoare roșie din această imagine. Dacă te gândești serios să-ți iei un DS3 Racing, asta e culoarea pentru care trebuie să o bifezi. Acest Citroën este un hot-hatch autentic, cu un timp 0-100 km/h de 6,5 secunde și un comportament rutier surprinzător de docil. Poate că MINI Cooper S JCW este mai rapid pe circuit, dar în viața reală DS3 Racing este mașina cu care ți-ai dori să trăiești.
Opel GTC Astra
Prima generație de Astra GTC l-a surprins până și pe Clarkson cu silueta dinamică pe care a păstrat-o întocmai de la conceptul High Performance din 2004. Noul GTC vine cu aceeași alură, dar cu linii mai dinamice și un șasiu mult mai inteligent, cu elemente împrumutate de la Insignia OPC. Efectul de torque-steer a fost mult diminuat, rămâne de văzut cum se va descurca GTC OPC cu cei 280 CP care vor antrena în continuare doar puntea față.
Mercedes-Benz CLS
Cel mai frumos coupé cu patru portiere are acum un înlocuitor pe măsură. Poate că între timp au apărut și competitori direcți, dar inventatorul acestui segment este mai în formă ca oricând și gata să cucerească noi clienți ai limuzinelor de lux conservatoare.
McLaren MP4-12C
Testată și răstestată de toți jurnaliștii auto din lume, McLaren Mp4-12C a fost ridicată în slăvi pe bună dreptate. Dar, deși cu toții stim că acest McLaren este mai rapid decât Ferrari 458 Italia, majoritatea am alege modelul italian. Pentru că rațiunea versus fericirea pe care o simți la bordul unui 458 nu au absolut nimic în comun.
Mercedes-Benz C-Class Coupé
După ce Mercedes a lansat un elegant E-Class Coupé bazat pe platforma clasei C, nu vedeam rostul încă unei mașini cu aceleși proporții denumită în schimb C-Class Coupé. Totuși, după ce am luat contact cu mașina, am înțeles orientarea fiecăreia. E-ul este mai elegant, mai domol și mai rafinat, pe când coupéul clasei C este mai compact, mai sportiv și orientat vizibil spre dinamism. Credem că e loc destul pentru amândouă pe piața auto, depinde acum ce-ți dorești.
Pagani Huayra
Motorizarea AMG și-a păstrat configurația V12, dar a pierdut peste un litru din capacitatea cilindrică, primind în schimb o pereche de turbine. Din acest târg, Huayra s-a ales cu 700 CP și 1000 Nm și mulțumită masei de doar 1350 kg scoate 3,5 secunde pe timpul de accelerare 0-100 km/h. Poate că nu țâșnește precum Aventador, care are avantajul tracțiunii integrale, dar acest supercar transmite senzații pe care le poți simți doar într-un Pagani.
Volkswagen Beetle
Înlocuirea demult așteptată a modelului bazat pe veteranul Golf IV a venit în cele din urmă în 2011. Noi credem că a meritat așteptarea, pentru că Beetle este acum mai sexy ca oricând, cu o siluetă mult mai apropiată de a modelului original, fabricat pentru prima dată în 1938. Cu o gamă largă de motorizări disponibile, atât diesel cât și benzinare TSI, noul Beetle este pregătit să-și ia înapoi felia din piață pe care i-au furat-o treptat MINI și Fiat 500.
Citroën DS4
Deși este la origini un Citroën C4 mai înalt (care nu este o mașină rea oricum) acest MPV dezvăluie o abordare aparte, care pune accentul pe exclusivitate, calitate excelentă și un confort specific mărcii. Cu prețul e mai greu, dar dacă vrei să fii diferit, asta este o alegere potrivită pentru tine.
Lancia Ypsilon
Având în cadrul grupului Fiat un frate cu aceleași pretenții chic-premium, mica Lancia Ypsilon vine cu avantajul unei caroserii în cinci portiere și a unui interior foarte bine finisat. Cea mai distractivă alegere este fără nicio îndoială motorul TwinAir, cu ai săi doi cilindri, ce zumzăie precum un motor de motocicletă și trage ca apucatul odată ce treci de 3000 de ture.
Koenigsegg Agera R
Nu e tocmai culoarea promisă, dar cu 1115 CP nu ai cum să mai vezi altceva decât roșu în fața ochilor. A doborât în septembrie nu mai puțin de șase recorduri, incluzând un fulminant 0-300 km/h în 14,53 secunde. Viteza maximă nu a fost deocamdată verificată, dar teoretic poate atinge 442,5 km/h, caz în care l-ar trimite pe Veyron Super Sport acasă în lacrimi să mai înghită niște cai.
Porsche 911
Modelul legendar al celor de la Porsche a ajuns deja la cea de-a șaptea generație. Nimeni nu s-ar fi așteptat la asta acum 30 de ani, când se gândeau serios să-l înlocuiască, ținând cont de soluția cu motor amplasat în spatele punții spate, considerată depășită. Dar iată că cei de la Porsche au adus această soluție tehnică la un nivel inimaginabil, dezvoltând o mașină sport incredibil de abordabilă la orice viteze și pe orice drumuri. Unde mai pui că un Carrera de 350CP emite sub 200g de CO2/km.
Mini Coupé
Ce vezi mai sus este un MINI alb cu o șapcă de baseball roșie trasă șmecherește pe cap. În esență, MINI Coupé este o versiune mai fițoasă a unui model care a fost de la început considerat un accesoriu de stil, asemenea unei poșete scumpe. Doar că șarmul MINI nu ține doar de impresie. Mașina de oraș a grupului BMW este recunoscută și pentru ținuta de drum asemănătoare unui kart, iar două scaune în minus și un centru de greutate mai coborât nu fac altceva decât să amplifice senzația.
Citroën DS5
Gama DS este oricum impresionantă, dar DS5 a depășit orice bariere. Cu un sistem diesel-hibrid inovator și cu un design exterior care te lasă cu gura căscată, mașina asta chiar aduce un pic cu originalul DS. Interiorul este de asemenea superb desenat și finisat, așa că dacă te simți *special*, ai putea să arunci o privire asupra DS5-ului. Sau mai bine vizitează un medic de specialitate.
BMW Seria 1
Cu un șasiu extrem de capabil, două versiuni de echipare care se diferențiază estetic încât crezi că sunt modele diferite și cu o gamă de motoare extrem de economice dar și foarte capabile, BMW Seria 1 s-a maturizat notabil comparativ cu generația precedentă.
Opel Corsa OPC Nürburgring Edition
Necizelata Corsa OPC a fost încă de la început un competitor interesant în segmentul hot-hatch, chiar dacă nu se ridica la nivelul lui Clio RS. Versiunea Nürburgring transformă micul hatch în cel mai radical model din clasă, cu o putere crescută la 210 CP care scad accelerația 0-100 km/h la 6,8 sec. O fi mai rapid decât Clio RS, dar aceste performanțe vin și cu un preț pe măsură.
Ferrari 458 Spider
Acest Spider este varianta decapotabilă a unei mașini sport delicioase, care îți scurtcircuitează neuronii la fiecare interacțiune directă sau indirectă cu aceasta. Și cum cei de la Ferrari nu au mai făcut nicio mașină slabă de ceva vreme încoace, și versiunea decupată a lui 458 este la fel de incitantă în toate privințele, cu un (mare) plus de simfonie mecanică.
Audi RS5
După ce BMW a lansat M3-ul V8 de 420 CP iar RS4 a ieșit din producție, Audi a așteptat ceva vreme până a lansat un concurent pentru sportivul model bavarez. Toți știam că va fi bazat pe S5, că va avea motorul de pe Audi R8, dar mașina întârzia să apară. Dar și când a ieșit la rampă, dezvăluind cei 450 CP și tracțiunea quattro... s-au cam zguduit pereții în sediul BMW M de la Nürburgring.
BMW Seria 6 Coupé
După ce am luat inițial contact cu varianta Cabrio a Seriei 6, eram de părere că nu ne va mai impresiona cu nimic acest Coupé. Și nici nu ne puteam înșela mai amarnic, pentru că Seria 6 Coupé este un GT desăvârșit, care a introdus și tracțiunea integrală – disponibilă opțional pe 650i. Iar 640d aduce aceleași performanțe dramatice cu un consum de combustibil mai mult decât onorabil.
Ford Focus
Focus a fost proiectat după noile reguli care au salvat gigantul american de la faliment și prin urmare, este o mașină globală. Cu o ținută de drum mai relaxată, acest model trebuie să împace și piața americană, cu afinitate spre mașini confortabile dar să îi mulțumească și pe europenii doritori de compacte orientate spre dinamism și agilitate. Acestui pachet i-au fost adăugate o serie de sisteme inteligente, unele în premieră în segmentul C. Rezultatul: cea mai inteligentă mașină compactă.
Range Rover Evoque
Evoque se prefigureză a fi un best-seller în rândul celor avizi după atenție. Este o mașină extraordinară din toate punctele de vedere și își merită din plin avalanșa de aprecieri primită. Un singur inconvenient ar fi de menționat: mașina asta va fi cu singuranță văzută parcată cât mai strâmb posibil pe Calea Dorobanților sau în fața cluburilor de fițe. Păcat!
Audi Q3
Produsul de nișă a celor de la Audi combină tot ce e mai bun din A3 și Q5. Rezultatul este un SUV uimitor de agil, cu accente sportive și design interesant. Dacă la prima vedere pare un Q5 intrat la apă, la o privire mai în detaliu vei descoperi că micul SUV de oraș are o identitate proprie. Sperăm să nu vedem prea curând un exemplar personalizat cu inscripția “stăpânul inelelor”.
Audi S8
Versiunea sportivă a limuzinei de top din gama Audi a suferit un pic din pricina curentului “downsizing” și a pierdut 2 cilindri și un litru din valoarea capacității cilindrice. Este adevărat, puterea și cuplul maxim au crescut mulțumită supraalimentării, dar nu mai poartă acel impozant „V10” pe aripi. Chiar și așa, rămâne o limuzină paralizant de rapidă, cu aceeași agilitate impresionantă datorată caroseriei din aluminiu. Iar interiorul… este de departe cel mai bun din anul 2011.
Opel Ampera
Mașinile electrice devin treptat competitive, iar Ampera este un exemplu elocvent în acest sens. Fiind un model proiectat de la zero cu propulsia electrică în minte, are o distribuție echilibrată a maselor și un portbagaj decent. În plus, motorul termic ce poate încărca bateriile din mers extinde autonomia la peste 500 km.
Toyota Yaris
Noul Yaris vine cu un design complet schimbat și cu o serie de îmbunătățiri de ordin tehnic și practic. Spațiul interior a crescut simțitor, iar calitatea finisajelor îl aduce printre liderii clasei mici. Paleta de motorizări include două propulsoare alimentate cu benzină, de 1,0 și 1,33 litri și un diesel de 1,4 litri ce promite un consum mediu de doar 3,9 l/100 km.
BMW M5
BMW M5 este un pachet atât de impresionant încât rămâi cu gura căscată de când o vezi și până rămai cu ea fără benzină. Mașina asta este practic o rachetă adaptată pe caroseria unui Seria 5 și în ciuda celor doi cilindri în minus comparativ cu generația precedentă, se mișcă într-un mod atât de incitant încât îți arde siguranțele senzoriale.
Ferrari FF
Acest model a adus o serie de premiere pentru producătorul de la Maranello. Este primul Ferrari cu tracțiune integrală și primul break din istoria firmei. Imensul V12 ce dezvoltă 660 CP mai doboară un record, fiind cel mai puternic motor pus pe un Ferrari de serie. Toate aceste superlative conturează un model legendar, ce se conduce exemplar pe orice suprafață de rulare, în ciuda masei de 1880 kg.
Audi A6
Noul Audi A6 a adus o imagine mai sportivă asupra berlinei de clasă mare a constructorului geman. Și e de bine, pentru că fix asta lipsea generației precedente, care impresiona prin rafinament și calitate, dar afișa o ținută de drum extrem de plictisitoare. Cert e că noul A6 este un executive-sedan sportiv, dar întru totul alt mod decât un BMW Seria 5.
Audi RS3
340 cp pe un A3 și o accelerație de sub 4 secunde într-un hatch? Cam astea au fost cifrele care ne-au făcut să avem un somn agitat în noaptea ce a precedat primul contact cu mașina. Și am avut toate motivele să fim astfel pentru RS3 s-a dovedit a demn de numele pe care și l-a însușit, purtând un strop din nebunia originalului RS2, iar sunetul motorului cu cinci cilindri în linie de sub capotă face o trimitere directă la modelul Quattro care domina cursele de raliuri ale anilor '80.