Toyota a început testarea unui motor cu ardere internă alimentat cu hidrogen!
De Pavel | 22 Aprilie, 2021
Toyota a anunțat demararea testelor unui motor cu ardere internă alimentat cu hidrogen. Cu scopul unui experiment, această unitate va fi instalată pe sedanul Corolla Sport, care va concura în seria japoneză de curse de anduranță Super Taikyu Series 2021 Powered by Hankook.
Curios este faptul că nu vorbim despre un sistem de propulsie electrică pe celule de combustibil cu hidrogen, cum ar fi, de exemplu, sedanul Toyota Mirai, ci despre un adevărat motor tradițional cu ardere internă. Mai exact, o unitate turbo de 1.6 litri volum dotat cu furtunuri pentru combustibil adaptate și un sistem de injecție care utilizează hidrogenul comprimat, în loc de benzină. Principiul funcționării unui astfel de motor cu ardere internă este același. Cu toate acestea, emisiile de dioxid de carbon sunt aproape de zero, iar cele existente se datorează doar arderii unei cantități minore de ulei de motor.
Pe lângă contribuția evidentă la decarbonizarea transportului, un astfel de motor are o serie de alte avantaje. În primul rând, hidrogenul arde mult mai repede decât benzina, prin urmare, este asigurată o reacție mult mai bună. În al doilea rând, potrivit producătorului, motoarele cu hidrogen păstrează toate caracteristicile motoarelor clasice cu ardere internă, în special sunetul și vibrațiile. Acest lucru poate însemna că primele vehicule care se vor bucura de aceste unități vor fi sportcarurile.
Testarea noii tehnologii va avea loc în timpul curselor. unitatea pe hidrogen va fi instalată pe o Corolla Sport, pregătită conform reglementărilor campionatului de anduranță Super Taikyu Series 2021 Powered by Hankook. Mașina va fi alimentată cu combustibilul ecologic obținut în cadrul centrului de cercetare a energiei cu hidrogen Fukushima.
Una dintre cele mai mari fabrici de producție de hidrogen din lume este situată în satul Namie, la nord de centrala nucleară Fukushima-1 și utilizează energie electrică de la o centrală solară locală cu o capacitate de 20 megawați.