Toyota rămâne în top ca fiind cel mai valoros brand auto, în faţa celor de la Mercedes şi BMW
De Redactor AE | 29 Septembrie, 2017
Toyota are o valoare de piață de 50 de miliarde de dolari și este cea mai valoroasă companie auto din lume, depășind constructorii premium germani Mercedes și BMW, scrie automarket.ro.
Compania de marketing Interbrand realizează în fiecare an un amplu studiu despre valoarea de piață a celor mai mari companii din lume. Iată că în segmentul auto, Toyota a rămas și în acest an cel mai important brand. Chiar dacă este în scădere cu circa 6% comparativ cu anul trecut, totuşi brandul japonez a atins o valoare estimată la 50.3 miliarde de dolari.
Îi calcă pe urme Mercedes-Benz, un alt producător auto de talie mondială, dar care este axat mai mult pe automobile clasa premium. Germanii au înregistrat o creştere de 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi ocupă locul 2 în clasament cu o valoare de piață de 47.2 miliarde de dolari.
BMW însă a stagnat de ceva vreme la 41.5 miliarde de dolari, pe poziţia a treia în acelaşi top, care de altfel este dominat de giganţii IT cum sunt Apple, Google și Microsoft. În mod surprinzăor, clasamentul este completat de Honda cu 22.6 miliarde, Ford (13.6 miliarde) și Hyundai (13.2 miliarde), în timp ce Audi este doar pe locul 7 cu o valoare de piață de 12 miliarde de dolari.
Singurul constructor nou din top este Ferrari, care ocupă locul 14 cu o valoare de piață de 4.88 de miliarde de dolari, mai mare decât cea a producătorului de mașini electrice Tesla, care s-a oprit la borna de 4 miliarde.Toyota rămâne în top ca fiind cel mai valoros brand auto, în faţa celor de la Mercedes şi BMW