Toyota RAV4 EV

De AutoExpert   |  9 Mai, 2012

Distribuie :

Toyota RAV4 EV

După cum îi spune și numele, noul model al seriei RAV4 este un vehicul integral electric, ce folosește un sistem de propulsie dezvoltat de Tesla Motors. Deși este bazat în mare parte pe platforma generației actuale de RAV4, varianta electrică va ajunge în showroom-uri la finele acestui an la un preț dublu comparativ cu SUV-ul echipat cu motoare termice. Cât despre disponibilitatea pe piața europeană, pentru moment nu s-a comunicat nimic în acest sens – dar ținând cont de interesul scăzut al românilor pentru vehiculele electrice, sunt șanse mici ca acesta să fie comercializat pe piața internă.

Trenul de rulare dezvoltat de Tesla se bazează pe un motor electric de 154 CP și este alimentat de la o baterie montată central, la baza habitaclului.

Disponibil doar cu tracțiune pe roțile din față, RAV4 EV oferă două setări ale sistemului de propulsie:Normal și Sport. În funcție de setarea aleasă, performanțele dinamice se modifică sesizabil, SUV-ul japonez accelerând asemenea unui hot-hatch când este selectat modul sport. Mai exact, RAV4 EV accelerează până la 100 km/h în 7,0 secunde și atinge o viteză maximă de 160 km/h, iar dacă se rulează în modul normal, cifrele scad la 8,6 secunde și 137 km/h.

Conform declarațiilor producătorului, RAV4 EV are o autonomie estimată la 160 km, iar încărcarea completă a bateriei la rețeaua obișnuită 220V/40A durează cam șase ore. Cât despre deteriorarea în timp a acumulatorilor, Toyota garantează o perioadă de funcționare de 8 ani sau 160.000 km.

Pe lângă înlocuirea propulsorului clasic cu unul electric, Toyota a operat o serie de modificări și la designul exterior al mașinii pentru a optimiza coeficientul aerodinamic, ce a scăzut până la 0,30 Cd. Modificările implică o nouă bară frontală, un calandru parțial acoperit plus o optimizare a fluxului de aer pe sub podeaua mașinii. Restilizarea a adus și un set de lumini de zi cu tehnologie LED, iar emblemele au primit fond albastru pentru a fi în ton cu gama eco a constructorului nipon.

La interior, EV a primit tapițeria „Neutron”, acoperă atât scaunele cât și fețele portierelor, iar instrumentarul de bord a fost redesenat pentru a integra toate informațiile specifice platformei EV. Toyota afirmă cu mândrie că spațiul interior nu a fost în niciun fel afectat de componentele sistemului de propulsie electric.

Pentru început, RAV4 EV va fi disponibilă doar pe piața americană, principala piață de desfacere fiind în California. Dat fiind succesul lui Prius peste ocean și încrederea americanilor în Toyota, noul model electric are toate șansele să devină un best-seller pe piața mașinilor eco, singurul impediment fiind prețul destul de piperat.