Toyota redevine cel mai mare constructor auto al lumii

De AutoExpert   |  17 Decembrie, 2012

Distribuie :

Toyota redevine cel mai mare constructor auto al lumii

După ce anul trecut au fost loviţi de un dezastru natural care le-a încetinit ritmul de creştere, japonezii de la Toyota au recuperat pierderile în 2012 şi au reuşit să se reinstaleze pe prima poziţie la capitolul vânzări auto anuale la nivel mondial, aşa cum se şi anticipa în luna decembrie 2012. Cu 9.7 milioane de automobile vândute în decursul întregului an trecut, marca niponă a reuşit să devanseze rivalii americani de la General Motors (GM), cu 9.29 milioane de maşini comercializate în 2012, şi grupul german Volkswagen, care a vândut 9.07 milioane.

2012 devine astfel primul în care cele trei nume care păşesc pe podiumul vânzărilor auto trec de 9 milioane de maşini vândute. Vânzările tuturor celor trei premianţi din 2012 au crescut, Toyota profitând însă de lansările unor generaţii noi ale modelelor sale populare în SUA, precum Camry, pentru a câştiga o cotă de piaţă la nivel mondial ceva mai mare decât prevedeau analiştii şi chiar propriile prognoze.

Toyota se află pe prima poziţie în clasamentul anual al vânzărilor de maşini încă din 2008, atunci când japonezii au oprit seria impresionantă de peste 70 de ani în care GM s-a aflat pe primul loc la acest capitol. General Motors a revenit temporar pe prima poziţie anul trecut din cauze problemelor prin care a trecut Japonia.

Analiştii auto americani susţin că avansul pe care Toyota îl are se va menţine sau chiar va creşte în 2013, deoarece japonezii pregătesc lansarea unor modele atractive pentru public.

Dar va fi interesant şi de urmărit confruntarea dintre GM şi Volkswagen, grupul german reuşind să avanseze din ce în ce mai mult. Pentru a-şi atinge ţintele stabilite acum trei ani - locul întâi la nivel mondial până în 2020 - Volkswagen va trebui să depună mult efort în anul curent, care se anunţă complicat pentru toţi constructorii auto, deoarece: "GM le va rezista celor de la Volkswagen în 2013, pentru că germanii se bazează pe piaţa europeană, care aşteaptă o scădere din cauza problemelor economice care au dus la rate ridicate ale şomajului", susţine analistul LMC Automotive Jeff Schuster.