Tushek Renovatio T500 - maşina exotică născută în Slovenia

De AutoExpert   |  21 Martie, 2012

Distribuie :

Tushek Renovatio T500 - maşina exotică născută în Slovenia

Când un pilot de curse îşi pune în minte să construiască maşina visurilor sale, nu ar trebui să ne mire că rezultatul este descris drept o maşină care îi oferă celui de la volan răspunsul, manevrabilitatea, performanţele şi senzaţiile unei maşini veritabile de curse, dar care poate fi folosită cu uşurinţă şi ca maşină de zi cu zi.

Este cazul noului model Tushek Renovatio T500, o maşină sport compactă şi având un motor de origine Audi. Maşina are o lungime de 4,27 metri şi o înălţime de numai 1,05 metri, în timp ce garda la sol e de 110 mm. Ca formă generală, Tushel Renovatio T500 e destul de original, oferind trei conversii: roadster, coupe sport şi coupe GT (prin ataşarea unui hardtop deasupra părţii centrale).

Ca stil, Renovatio T500 reuşeşte să se diferenţieze suficient de mult de maşinile exotice cunoscute de pe piaţă, partea frontală aducând o notă de eleganţă prin farurile cu o decupare mai complexă, iar spatele este foarte agresiv, atât datorită eleronului racing generos, cât şi datorită stopurilor şi celor două evacuări, plasate într-o poziţie mai puţin obişnuită, în partea mediană a spoilerului, deasupra difuzorului proeminent.

De remarcat uşile cu deschidere în stil Lambo şi care au dimensiuni destul de mici raportat la caroserie, ceea ce a contribuit la obţinerea unei linii laterale ascendentă şi integrarea suficient de reuşită a fantelor de aerisire pe aripile spate. În plus, garda la sol foarte mică pune în evidenţă jantele de 19 inch, încălţate cu Pirelli P-Zero Corsa, de 235/35 R 19 în faţă, respectiv 295/30 R 19 în spate.

Tushek Renovatio T500 are o structură monococă, şasiul fiind realizat din aliaj crom-molibden, iar panourile caroseriei din fibră de carbon şi materiale compozite. Astfel, masa proprie a maşinii este de numai 1.090 kg, iar, prin adăugarea hardtopului de deasupra capetelor pasagerilor şi a celui de deasupra motorului, se ajunge la doar 1.133 kg.

Motorul plasat în poziţie centrală este un V8 preluat de pe Audi RS4, având 4,2 litri şi o putere maximă de 450 CP. Cuplul maxim de 428 Nm se obţine la 3.200 rpm, iar performanţele anunţate de Tushek Renovatio T500 se anunţă excelente: 0-100 km/h în 3,7 secunde, 0-200 km/h în 11,5 secunde, în timp ce viteza maximă depăşeşte 310 km/h.

Creatorii maşinii pun, însă, accentul pe manevrabilitatea maşinii, ajutată de distribuţia maselor pe punţi de 47% pe faţă / 53% pe spate, în timp ce acceleraţia laterală suportată este de 1,7 G. Dacă mai adăugăm şi raportul greutate/putere de numai 2,42 kg/CP, ne facem o idee despre ce senzaţii trebuie să ofere micul bolid pe şosea, dar mai ales pe pistă.

Interiorul lui Tushek Renovatio T500 este gândit foarte pragmatic, având un look simplist, cu accente racing: volanul cu un diametru redus, indicatoarele de bord digitale, schibătorul pentru cutia de viteze manuală cu 6 trepte situat foarte aproape de volan sau indicatoarele analogice din partea centrală a bordului.

Totuşi, chiar dacă habitaclul arată simplist, maşina este destul de bine echipată pentru utilizarea zilnică, nelipsind sistemul de navigaţie, aerul condiţionat automat, conexiunea Bluetooth şi radio-MP3, sistem keyless-go sau tapiţerie integrală din Alcantara. La care se mai adaugă, ca şi opţionale, diverse nuanţe pentru vopseaua caroseriei, sistem de evacuare din titaniu, scaune încălzite sau cameră de filmat pentru mersul înapoi.

Singura mare necunoscută în acest moment este preţul pe care îl va reclama Tushek Renovatio T500, dar acest lucru va fi făcut probabil public la Top Marques Monaco, în funcţie şi de interesul arătat de potenţialii cumpărători.

Recomandate:

Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7 - Photo
Noutăți
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7

Volkswagen Polo își păstrează locul în gama producătorului german, pregătindu-se pentru o actualizare importantă în 2025. Deși zvonurile despre o posibilă retragere de pe piață au lu

Inna
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor - Photo
Sociale
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor

Volkswagen trece printr-o criză fără precedent de la scandalul Dieselgate, fiind nevoită să ia măsuri drastice pentru a-și reduce costurile operaționale. Thomas Schafer, directorul general al mărcii g

Inna
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere - Photo
Sociale
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere

Săptămâna trecută, constructorii sud-coreeni au anunțat o rechemare masivă, care afectează peste 200.000 de vehicule electrice. Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului

Inna
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului - Photo
Sociale
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului

Vânzările de mașini noi în Europa au înregistrat o creștere simbolică de doar 0.1% în octombrie, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. În total, au

Inna
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum - Photo
Noutăți
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum

Toyota Celica, legendarul coupe japonez de performanță, ar putea reveni pe piață în viitorul apropiat. Potrivit publicației japoneze Best Car, Hiroki Nakajima, director de tehnologie al Toyota,

Inna
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă - Photo
Life Style
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă

Fanii LEGO și pasionații de Formula 1 au motive de bucurie! Începând cu 1 martie 2025, LEGO va lansa o serie exclusivă de seturi de construcție, dedicate monoposturilor din Formula 1. Pent

Inna