UE intră în panică! Constructorii închid uzinele din cauza că nu mai pot produce motoare cu ardere internă
De Pavel | 12 Aprilie, 2022
Electrificarea mașinilor cu care tot se laudă și o promovează europenii se pare că le dă acestora mari bătăi de cap. Totul din cauza că nu a fost luată în considerare cealaltă parte a monedei a acestei hotărâri radicale.
Comisarul Thierry Breton declară că întreg aparatul UE a intrat în panică odată cu electrificarea forțată a industriei auto. Marii constructori auto sunt forțați în prezent de legislația actuală a UE și viitoarele norme Euro 7 să renunțe definitiv la producția mașinilor echipate cu motoare pe benzină și motorină.
Acest lucru înseamnă că peste jumătate din industria auto din Europa a intrat în colaps, din cauza sistării activității uzinelor, concedierea în masă a muncitorilor și transferarea producției în afara Uniunii, în țările unde se mai permite construcția și comercializarea mașinilor cu motoare termice.
Thierry Breton se arată șocat de faptul că politicile proaste adoptate de UE au distrus industria auto în doar trei ani, de dragul electrificării forțate a parcului auto!
În timp ce visul unui continent împânzit cu EV-uri rămâne a fi în continuare doar un vis, parcul auto din Europa învechește cu pași mari, șoferii de rând nevrând să renunțe la mașina lor veche diesel sau pe benzină în favoarea unui vehicul electric, care oferă o autonomie modestă, unde se mai adaugă și o infrastructură insuficientă pentru alimentarea acestora.
Electrificarea forțată impusă de UE a dus la închiderea mai multor uzine constructoare de mașini și concedierea angajaților lor. Plus la asta, constructorii sunt acum mult mai motivați să-și mute afacerile în afara UE, acolo unde pot să producă liber mașini cu motoare cu ardere internă și să angajeze muncitori cu salarii mult mai mici.
Cel mai bun exemplu în acest sens este Volkswagen, care a închis câteva fabrici unde producea mașini cu motoare TDI și TSI, în locul acestora însă renunțând să deschidă o producție nouă de mașini electrice din gama ID. Drept rezultat avem mii de oameni care au rămas șomeri, pentru că relocarea lor în altă zonă a fost imposibilă.
Primul pas resimțit atunci când un producător auto planifică să renunțe la o uzină, este să dea vina pe criza semiconductorilor și imediat să reducă producția cu 50%, după care cu 80% până la închiderea definitivă. Între timp, muncitorii sunt plătiți cu 80% din salariu pentru încă câteva luni, după care sunt concediați pentru că fabrica nu mai are producție!
„Încurajez întregul ecosistem auto, pe de o parte să asigure tranziţia electrică astfel încât să fie pregătit pentru 2035 în UE, dar şi pentru a continua să exporte vehicule cu motoare cu combustie sau hibride în ţările care vor mai avea încă nevoie timp de mai mulţi ani sau decenii”, a declarat Thierry Breton.
Acesta consideră că dacă totuși UE nu își va revizui politicile în industria auto, constructorii se pot concentra pe piețele din afara Uniunii.