Un EV considerat ecologic poate fi defapt mai nociv decât un automobil cu motor convenţional?

De Redactor AE   |  7 Decembrie, 2016

Distribuie :

De această părere este președintele VDA, Asociația Industriei Auto din Germania, care susține că energia electrică generată prin arderea cărbunilor nu ajută cu nimic mediul, chiar dacă ulterior aceasta este folosită de mașinile electrice care nu emit noxe.

După un start modest de carieră de piață, modelele electrice dezvoltate de mărcile germane vor lua avânt și vor reprezenta în următorii 10 ani o alternativă viabilă și preferată de mulți clienți în defavoarea mașinilor cu motoare termice. Potrivit automarket.ro, aceasta este prognoza unei organizaţii cunoscută sub abreviatura de VDA, Asociația Industriei Auto din Germania, care susține că eforturile și investițiile pe care le realizează producătorii auto pentru a dezvolta infrastructura dedicată mașinilor electrice își va arăta roadele mult mai devreme decât a fost preconizat.

"În 2025, fiecare a 4-a a 5-a maşină vândută în Germania va fi un EV. Suntem convinși că dezvoltarea își va grăbi considerabil ritmul, astfel că între 15 și 25% dintre mașinile comercializate peste 10 ani vor fi full-electrice", a declarat Matthias Wissmann, președintele VDA, într-o conferință care a avut loc la Berlin.

Cifrele brute arată că industria germană investește 40 de miliarde de euro în dezvoltarea mașinilor electrice și a infrastructurii dedicate acestora. Cel mai intens semnal în acest sens a venit în cursul săptămânii trecute, când un grup de producători auto condus de VW Group, BMW și Daimler au anunțat că vor investi serios în dezvoltarea unei rețele de încărcare dedicate la nivel european.

Conform VDA, una dintre problemele cu care se confruntă constructorii auto este legată de faptul că reorientarea bruscă a industriei dinspre benzină și diesel spre electrice ar afecta sute de mii de angajați la nivel mondial. "Nu poți să renunți peste noapte la atâția angajați care produc motoare termice la nivel mondial. E nevoie de o perioadă în care trecerea să fie realizată fără șocuri de acest tip", spune Wissmann.

Președintele VDA nu a ezitat să atace voalat strategia Tesla și să expună o opinie interesantă legată de modul în care mașinile electrice poluează indirect în momentul producerii energiei de care acestea au nevoie pentru a funcționa: "Industria auto nu este ca o companie nouă care poate constant să adune fonduri, în ciuda pierderilor persistente. O mașină electrică a cărei baterie este încărcată de electricitate produsă prin arderea cărbunilor este mai nocivă pentru mediu decât un diesel modern".