Un fel de BMW Isetta modern
De AutoExpert | 17 Aprilie, 2012
Un fel de BMW Isetta modern
La o vreme după încheierea celui de-al doilea Război Mondial, a fost fabricat în serie primul model care consuma 3 l/100 km, botezat Isetta. În anul 1956, BMW a introdus propria versiune Isetta, propulsat de un motoraș de 247 cmc, în stare să ofere 13 CP. Până în anul 1962 - când mașina de buzunar a ieșit din producție - au fost fabricate 161.360 de exemplare.
În zilele noastre, când mașinile cu dimensiuni din ce în ce mai mici sunt în gama unor producători care vor să ofere soluția perfectă pentru aglomerațiile urbane, unii s-au întrebat dacă nu cumva BMW are în plan să-l reintroducă pe Isetta. Până acum, acest lucru nu a fost confirmat oficial, dar asta nu îi împiedică pe oameni să viseze. Sau să acționeze, după caz.
De exemplu, un absolvent al Universității de Arte din Viena pe nume Tony Weichselbraun propune o versiune modernă a modelului liliputan. Studiul a fost botezat BMW eSetta, iar în privința designului s-au păstrat trăsăturile mașinuței originale. Din punctul de vedere tehnic, în viziunea autorului este necesară o propulsie exclusiv electrică, deoarece eSetta este potrivită pentru mediul urban.
Portierele sunt glisante și se pot roti pentru a permite accesul facil la interior. Designerul este de părere că mașina poate să îmbunătățească sistemul de car sharing, care funcționează în alte țări de mai mult timp.