Un look proaspăt pentru Mazda MX-5
De AutoExpert | 12 Iulie, 2012
Un look proaspăt pentru Mazda MX-5
Mazda MX-5 facelift se prezintă cu un spoiler frontal redesenat care îi conferă un aspect mai agresiv şi contribuie la performanţe aerodinamice optime. Clienţii europeni vor avea la dispoziţie o nouă nuanţă de gri, denumită Gri Dolphin. La interior panourile decorative şi spiţele volanului au fost regândite pentru o notă suplimentară de rafinament.
Modelul va beneficia şi de un pachet sport pentru versiunea de top, Revolution. Sport Pack include jante de aliaj de 17 inch, carcasă proeminentă pentru cadrane, marginea cadranelor vopsită în gri, contur ramă faruri de culoare neagră, carcase oglinzi exterioare negre, hard top retractabil vopsit în negru şi bare de protecţie pentru tetiere vopsite în argintiu.
Noul Mazda MX-5 răspunde mai precis comenzilor şoferului, furnizând cele mai plăcue experienţe de pilotat. Acceleraţia şi nivelul acţionării pedalei de acceleraţie sunt controlate acum separat. Acest lucru creşte senzaţia liniarităţii acceleraţiei şi oferă şoferului şi mai mult control atunci când accelerează de la o viteză redusă cum ar fi spre exemplu pe drumuri de ţară cu vânturi laterale.
Acestea sunt completate cu sistemul de servofrână care a fost regândit, pentru a optimiza răspunsul frânei, un avantaj mai ales în situaţiile în care se frânează la intrarea într-un viraj. Noul sistem de control al acceleraţiei intervine după ce şoferul eliberează pedala de frână şi acţionează acceleraţia din nou. Luate împreună, aceste două noi elemente fac procesul de frânare mai controlabil, uşurează accelerarea după frânare şi permit şoferului să atingă viteza dorită mai uşor după o porţiune pe care a redus viteza.
Noul model MX-5 beneficiază de elemente de siguranţă pasivă îmbunătăţite pentru pietoni. Astfel, Mazda introduce un nou sistem de protecţie pentru pietoni denumit "Capota activă", care ridică automat capota dacă este detectat impactul cu un pieton la viteze de peste 20 de km/h. Acest sistem creează instantaneu spaţiu sub capotă pentru a absorbi energia din impact şi pentru a uşura şocul. Totodată, noul design al spoilerului frontal creşte nivelul de protecţie pentru picioarele pietonilor.