Vettel a câştigat în Coreea de Sud şi a devenit liderul clasamentului!
De AutoExpert | 14 Octombrie, 2012
Vettel a câştigat în Coreea de Sud şi a devenit liderul clasamentului!
Sebastian Vettel a dominat autoritar Marele Premiu al Coreei de Sud şi a urcat pe prima poziţie în clasamentul general. Victoria a fost decisă în primul viraj, atunci când pilotul echipei Red Bull Racing a profitat de startul mai slab al coechipierului său Mark Webber şi l-a depăşit fără emoţii.
Dacă iniţial australianul s-a menţinut în plasa germanului, Vettel a mărit semnificativ ritmul în a doua treime a cursei şi a trecut linia de sosire cu un avans de peste 8 secunde.
Finalul a fost însă tensionat de convorbirile radio dintre Vettel şi inginerul său, germanul fiind informat că riscă să aibă o problemă tehnică chiar pe final după ce iniţial îl avertizaseră că ar putea fi nevoit să intre la boxe.
Dublul campion mondial are acum un avans de şase puncte în clasamentul general în faţa lui Fernando Alonso, care a urcat pe podium după ce a făcut o cursă solitară pe locul trei, reuşind să-l depăşească la start pe Lewis Hamilton.
MASSA, MAI RAPID DECÂT ALONSO
Pilotul Scuderiei Ferrari a avut un ritm bun de cursă pe această poziţie, însă în mod surprinzător coechipierul său Felipe Massa a avut parte de o evoluţie mai bună. Brazilianul i-a depăşit pe Kimi Raikkonen la start şi pe Lewis Hamilton în turul 21 cu ajutorul sistemului DRS înainte să-i pună probleme chiar lui Alonso, numai informările de la boxe împiedicând un duel între cei doi.
Raikkonen a terminat pe cinci, aceeaşi poziţie de pe care a plecat în cursă, însă a oferit unul dintre cele mai spectaculoase dueluri ale cursei. Spre jumătatea cursei, pilotul echipei Lotus l-a depăşit pe Lewis Hamilton cu ajutorul sistemului DRS, însă britanicul a revenit spectaculos şi şi-a recuperat poziţia după un duel roată la roată.
Raikkonen a revenit pe locul cinci după a doua oprire la boxe, însă situaţia lui Hamilton s-a complicat ulterior din cauza unor probleme de stabilitate ale monopostului McLaren, fiind depăşit succesiv şi de Nico Hulkenberg (Force India) şi Romain Grosjean (Lotus). În plus, britanicul a fost nevoit să efectueze o oprire suplimentară la boxe din cauza degradării premature a pneurilor, revenind pe circuit chiar la graniţa locului 10, în spatele celor doi piloţi ai Scuderiei Toro Rosso, Jean-Eric şi Vergne Daniel Ricciardo.
BUTTON, FINAL DE CURSĂ ÎN VIRAJUL TREI
Coechipierul său Jenson Button a încheiat cursa în virajul trei în urma unei pene la cauciucul dreapta-spate cauzate de Kamui Kobayashi, care l-a lovit puternic din spate pe pilotul echipei McLaren în lupta pentru locul 11. În acelaşi incident, pilotul echipei Sauber l-a acroşat şi pe Nico Rosberg, care a fost nevoit să "parcheze" monopostul spre ieşirea din virajul trei, motiv pentru care sistemul DRS nu a putut fi utilizat până în turul 10.
Kobayashi a intrat la boxe pentru schimbarea aripii faţă, a fost penalizat cu un drive through, a revenit pe ultima poziţie şi s-a retras la boxe în turul 20, cel mai probabil pentru a salva cutia de viteze sau motorul pentru următoarele curse.
Coechipierul său Sergio Perez a terminat pe locul 11 după ce l-a depăşit pe final pe Sergio Perez, în timp ce Michael Schumacher a obţinut doar locul 13 pentru Mercedes după ce a fost depăşit, printre alţii, de Vergne şi di Resta. Williams a obţinut doar locurile 14 şi 15 prin Pastor Maldonado şi Bruno Senna, în faţa piloţilor de la Caterham, Marussia şi HRT.
Pe lângă Kobayashi, Rosberg şi Button, lista celor care au abandonat a fost completată de Pedro de la Rosa. Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de Webber, care a fost cronometrat cu 1:42.037 în turul 54.